• Αρχική Σελίδα
  • Ταυτότητα
  • Ειδήσεις της Χαλκιδικής
  • Όλες οι Ειδήσεις
  • Επικοινωνία
Νέα Μουδανιά Blog
  • Χαλκιδική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Ψυχαγωγία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Νέα Μουδανιά Blog
  • Χαλκιδική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Ψυχαγωγία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Νέα Μουδανιά Blog
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Θεσσαλονίκη – Σμύρνη: Όταν σχεδιάζεις στο πόδι το καράβι θα μπατάρει

admin Από admin
1 Δεκεμβρίου, 2022
Σε Απόψεις
1
SHARES
12
VIEWS
FacebookTwitterReddit
arzoumanidis | armacom.gr arzoumanidis | armacom.gr arzoumanidis | armacom.gr

Σήμερα αναμένεται στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης το πλοίο «Smyrna di Levante», της εταιρείας «Levante Ferries», το οποίο ξεκίνησε χθες από τη Σμύρνη. Τη φορά αυτή στην προκυμαία δεν θα βρίσκεται κανείς από τους “επισήμους” της Θεσσαλονίκης για να το υποδεχθεί.

Υπουργός, βουλευτές, περιφερειάρχης, δήμαρχος δεν θα βρίσκονται εκεί διότι αυτό είναι το τελευταίο δρομολόγιο, προς ώρας τουλάχιστον, στην πολυθρύλητη γραμμή Θεσσαλονίκη – Σμύρνη η οποία είχε ξεκινήσει σε κλίμα πανηγυρικό, εν χορδαίς και οργάνοις, μόλις πριν από μερικές εβδομάδες, στις 10 Οκτωβρίου. Χθες η πλοιοκτήτρια εταιρεία ανακοίνωσε την αναστολή λειτουργίας της ακτοπλοϊκής γραμμής έως τις 31 Μαρτίου και μετά βλέπουμε…

Ο προφανής λόγος για το πρόωρο ναυάγιο αυτού του φιλόδοξου εγχειρήματος είναι η χαμηλή ζήτηση από επιβατικές και μεταφορικές εταιρείες που κατέστησαν ζημιογόνα την συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή. Και πλέον γεννάται το ερώτημα “μα πως είναι δυνατόν να πέσουν τόσο έξω στους υπολογισμούς τους και τόσο γρήγορα μάλιστα, όλοι όσοι ενεπλάκησαν στην υλοποίηση αυτού του σχεδίου;”.

Βεβαίως, τώρα όλοι δείχνουν ως αποκλειστικά υπεύθυνη την εταιρεία η οποία πήρε το ρίσκο μιας επένδυσης, αρχικού ύψους 16 εκατ. ευρώ. Βλέπετε, κατά την αναχώρηση του πρώτου δρομολογίου ήταν όλοι εκεί, στο σαλόνι του πλοίου, υπαινισσόμενοι στις δηλώσεις τους ότι συνετέλεσαν και οι ίδιοι στη λειτουργία της ακτοπλοϊκής γραμμής. Τώρα που το πλοίο μπατάρει, δεν θα βρεθεί κανείς να πει, έστω μια παρηγορητική κουβέντα. Άλλωστε, έως και χθες το βράδυ κανείς τους δεν προέβη στην παραμικρή δήλωση.

Διαβάστε επίσης:

Ισχυρός σεισμός 6,1 Ρίχτερ στην Κρήτη: Αισθητός και στην Αθήνα – Η πρώτη εκτίμηση Λέκκα

22 Μαΐου, 2025

Βραβεία Ελληνικής Κουζίνας 2025: Τα εστιατόρια από Χαλκιδική που διακρίθηκαν

4 Απριλίου, 2025

Η δυσμενής αυτή εξέλιξη είναι, αν μη τι άλλο, εξαιρετικά διδακτική, για όσους βεβαίως είναι φιλομαθείς και ενδιαφέρονται πραγματικά για την πόλη. Το πρώτο δίδαγμα είναι ότι “οι νόμοι της αγοράς είναι αμείλικτοι”. Αυτό έπρεπε να το γνωρίζει καλά, πρώτα απ’ όλα η ίδια η πλοιοκτήτρια εταιρεία η οποία απ’ ό,τι φαίνεται, κινήθηκε με προχειρότητα.

Κατ’ αρχάς ξεκίνησε σε χρόνο ακατάλληλο, λίγο πριν από τον ερχομό του χειμώνα τη λειτουργία της ακτοπλοϊκής γραμμής. Επιπλέον, δεν είχε μεριμνήσει προηγουμένως να τη διαφημίσει, κυρίως στην Τουρκία, προκειμένου να γίνει γνωστή σε όλους τους δυνητικούς πελάτες, πρωτίστως στους μεταφορείς.

Επίσης, δεν φρόντισε να κάνει συμφωνίες με πρακτορεία για ελκυστικά τουριστικά πακέτα προκειμένου να ενισχύσει και την επιβατική κίνηση, αν και κάτι τέτοιο αυτήν την περίοδο και στη συγκεκριμένη μάλιστα γραμμή όπου το τουριστικό ενδιαφέρον είναi ανύπαρκτο, φαντάζει ανέφικτο έτσι κι αλλιώς.

Το δεύτερο “μάθημα” αφορά την ηγεσία της πόλης. Πολιτική, αυτοδιοικητική και επιμελητηριακή. Το εγχείρημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Σμύρνης συζητείται εδώ και είκοσι χρόνια.

Στο διάστημα αυτό έχουν γίνει πάρα πολλές επαφές και στις δύο πλευρές του Αιγαίου, χωρίς ωστόσο, να υπάρξουν συγκεκριμένες συμφωνίες και δεσμεύσεις οι οποίες θα μπορούσαν να υποστηρίξουν την οικονομική βιωσιμότητα αυτής της γραμμής. Ούτε καν τα στοιχειώδη. Μόνο μεγάλες κουβέντες οι οποίες στο τέλος της ημέρας, απεδείχθησαν λόγια χωρίς αντίκρισμα.

Κάποιοι μάλιστα, είχαν φροντίσει να φορτίσουν και πολιτικά το εγχείρημα κάνοντας λόγο για μια “γραμμή φιλίας” μεταξύ των δύο λαών, η οποία θα βοηθούσε, υποτίθεται, στην εξομάλυνση των διμερών σχέσεων. Ακόμη και σε αυτό το πεδίο το τάιμινγκ ήταν ατυχές καθώς το πρώτο δρομολόγιο ξεκίνησε λίγες μόνον ημέρες μετά τη συμπλήρωση εκατό χρόνων από τη μικρασιατική καταστροφή κι ενώ η τουρκική ηγεσία αυξάνει διαρκώς την ένταση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις.

Εν κατακλείδι, η ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σμύρνης, εάν και εφόσον επαναληφθεί την άνοιξη, για να καταστεί βιώσιμη χρειάζεται πολλή και σοβαρή δουλειά από κάθε πλευρά ώστε το εγχείρημα να μην ναυαγήσει εκ νέου μόλις το πλοίο ξανοιχτεί στο Αιγαίο.

Δεδομένου όμως, ότι τόσο η Ελλάδα όσο και η Τουρκία βρίσκονται πλέον σε προεκλογική περίοδο, πολύ αμφιβάλλω εάν θα βρεθεί, έστω και ένας για να ασχοληθεί σοβαρά με όλο αυτό.

*Του Νίκου Ηλιάδη στο makthes.gr

Προηγούμενο

Χριστουγεννιάτικο δέντρο προσφοράς και αγάπης στόλισαν τα παιδιά στη Σάρτη Χαλκιδικής

Επόμενο

Μαγική χριστουγεννιάτικη «αυλή» στα Σήμαντρα Χαλκιδικής

ΣχετικάΆρθρα

Απόψεις

Ισχυρός σεισμός 6,1 Ρίχτερ στην Κρήτη: Αισθητός και στην Αθήνα – Η πρώτη εκτίμηση Λέκκα

22 Μαΐου, 2025
Απόψεις

Βραβεία Ελληνικής Κουζίνας 2025: Τα εστιατόρια από Χαλκιδική που διακρίθηκαν

4 Απριλίου, 2025
φώτο αρχείου
Featured

Γιατί η Θεσσαλονίκη παραμένει στην τουριστική σκιά της Χαλκιδικής

20 Μαρτίου, 2025
Επόμενο

Μαγική χριστουγεννιάτικη «αυλή» στα Σήμαντρα Χαλκιδικής

φώτο αρχείου

Eκτακτο δελτίο επικίνδυνων καιρικών φαινομένων: Πού θα εκδηλωθούν ισχυρές καταιγίδες

Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
zero web & graphics
Μητρώο Online Media

Καιρός Νέα Μουδανιά

halkidiki all
Sports equipment and accesories
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία
  • Πολιτική Απορρήτου – Όροι χρήσης

© 2019 Νέα Μουδανιά Blog

Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Χαλκιδική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Ψυχαγωγία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
  • Σύνδεση
  • Sign Up

© 2019 Νέα Μουδανιά Blog

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την παραμονή σας στην σελίδα μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε με τους Όρους Χρήσης της ιστοσελίδας μας.