Για πέμπτη ημέρα, σήμερα, καίγεται το Euroferry Olympia και το θρίλερ με τον εντοπισμό των 10 αγνοουμένων συνεχίζεται. Χθες Δευτέρα και ενώ οι ομάδες διάσωσης της ΕΜΑΚ ενισχύθηκαν με 42 συνολικά άτομα συν τους ειδικούς από την oλλανδική εταιρεία Smit Salvage που έχει τα ρυμουλκά, δεν κατέστη δυνατό να εντοπιστεί κάποιο άτομα από τους επιβαίνοντες. Οι έρευνες συνεχίστηκαν με βάρδιες όλο το βράδυ από Κυριακή προς Δευτέρα κάτι που δεν συνέβη χθες από Δεύτερα προς Τρίτη.
Μάλιστα η φωτιά έφθασε και στην πλώρη όπου σημειώθηκαν εκρήξεις και η επιχείρηση διάσωσης σταμάτησε για να συνεχιστεί σήμερα το πρωί με το πρώτο φως όπως ενημέρωσαν επισήμως οι Λιμενικές Αρχές χθες το βράδυ. Σύμφωνα με ειδικούς η πυράκτωση της λαμαρίνας παρά τις προσπάθειες ψύχρανσης με νερό έφθασε μέχρι τον χώρο αποθήκευσης εύφλεκτων υλικών στην μεγάλη αποθήκη που βρίσκεται σχεδόν πάντα στην πλώρη το λεγόμενο «καπούνι» που είναι γεμάτο με μπογιές, στουπιά, νέφτι, βενζίνες για καθαρισμό, πινέλα κα τα οποία χρησιμοποιεί το πλήρωμα για τη συντήρηση των χώρων του πλοίου.
Παρά την προσπάθεια να πέσει η θερμοκρασία με τη ρήψη νερού από τα ρυμουλκά και τα πυροσβεστικά, η φωτιά επεκτάθηκε και η αγωνία για τον εντοπισμό των αγνοουμένων ή κατά άλλους ειδικούς των εγκλωβισμένων μεγαλώνει. Οι αρμόδιοι φοβούνται τα ακόμη χειρότερα αφού ο εντοπισμός ενός Αφγανού επιβάτη ενός εκ των δύο διασωθέντων από άνδρες της ΕΜΑΚ, το πρώτο κρίσιμο 24ωρο, ο οποίος δεν είχε κόψει εισιτήριο άρα δεν ήταν καταγεγραμμένος ίσως σημαίνει ότι υπήρχαν και άλλοι που εισήλθαν παράνομα στο πλοίο και δεν έχουν καταγραφεί στη λίστα επιβατών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το πλοίο έχει πάρει μια μικρή κλίση προς τα δεξιά λόγω της μεγάλης ποσότητας νερού από την επιχείρηση κατάσβεσης. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ενώ υπήρχε σκέψη να ρυμουλκηθεί στο λιμάνι του Αστακού, η αναζωπύρωση ματαίωσε κάθε σχέδιο. Υπάρχει πλέον ανησυχία, γιατί αναμένεται επιδείνωση του καιρού.
Η προσπάθεια των σωστικών συνεργείων είναι δύσκολη αφού πρέπει να ψάξουν 155 φορτηγά που είναι στα τέσσερα γκαράζ μοιρασμένα – lower deck (1)-main deck (2), upper deck (3) και open deck(4)- μέσα από δύσκολες συνθήκες, σε μία ατμόσφαιρα πυρακτωμένη, γεμάτη τοξικά αέρια.
Στην επιχείρηση έως και χθες συμμετείχαν τρία πλωτά του Λιμενικού που απλώς επιτηρούν την γύρω από το πλοίο θαλάσσια περιοχή , πέντε ρυμουλκά, ένα σκάφος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και ήταν σε ετοιμότητα ένα ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού και ένα του Λιμενικού.
Όπως επισημαίνουν πραγματογνώμονες, «οι οδηγοί των φορτηγών οχημάτων δεν επιτρέπεται να βρίσκονται στον χώρο του γκαράζ κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Μάλιστα για λόγους ασφαλείας τα γκαράζ είναι προστατευμένα και δεν δίνεται η δυνατότητα εισόδου στο χώρο τους αφού οι πόρτες είναι κλειστές ενώ σε περίπτωση που κάποιος από το γκαράζ θέλει να βγει προς τα έξω οι πόρτες ανοίγουν από μέσα προς τα έξω ως διαφυγή αλλά όχι από έξω προς τα μέσα» και προσθέτουν:
« Άρα όποιος έχει βρεθεί στο γκαράζ είτε είχε μείνει από της ώρα της φόρτωσης του οχήματος και δεν βγήκε είτε είχε τα συνδρομή κάποιου από το πλοίο ώστε να πάει στο φορτηγό αργότερα. Πέραν αυτού, στο πλαίσιο της πυρασφάλειας γίνονται περιπολίες υποχρεωτικά σε όλους τους χώρους από μέλη του πληρώματος καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού γεγονός που σημαίνει ότι εάν υπήρχε κάποιος οδηγός στο γκαράζ θα μπορούσε να γίνει αντιληπτός κατά την περιπολία και να του ζητηθεί να βγει άμεσα έξω».
Πιστοποιητικό νηογνώμονα
Πηγή: protothema.gr