Με μία μικρή αναζωπύρωση, που εκδηλώθηκε χθες βράδυ αλλά τέθηκε γρήγορα υπό έλεγχο, συνεχίζονται και σήμερα για πέμπτη ημέρα οι ρίψεις νερού στο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Euroferry Olympia», το οποίο βρίσκεται στη θαλάσσια περιοχή Κασσιόπη βόρεια της Κέρκυρας, ενώ εντός της ημέρας στο εσωτερικό του πλοίου θα επαναληφθούν οι επιχειρήσεις έρευνας από άνδρες της ΕΜΑΚ και εξειδικευμένα στελέχητης της oλλανδικής εταιρείας Smit Salvage και της ελληνικής Μegatugs salvage towage, για τον εντοπισμό των 10 αγνοουμένων.
Η επιχείρηση για τον εντοπισμό των αγνοουμένων σταμάτησε χθες, αργά το απόγευμα, ενώ στο εσωτερικό του πλοίου εξακουλουθούν να υπάρχουν μικρές εστίες φωτιάς, πυκνοί καπνοί και υψηλές θερμοκρασίες.
Σε δύο από τα καταστρώματα του πλοίου, όπου επιχειρούν με οξυγόνο και ειδικές στολές άνδρες της ΕΜΑΚ, το διοξείδιο του άνθρακα ξεπερνά τα 500 Ppm (μονάδα μέτρησης διοξειδίου). Μάλιστα, η κάθε επιχείρηση που γίνεται δεν μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από 30 λεπτά ενώ η ορατότητα είναι πολύ περιορισμένη.
Το πλοίο, λόγω των καιρικών συνθηκών που μεταβάλλονται στη θαλάσσια περιοχή, δεν αποκλείεται να μετακινηθεί εκ νέου σε ασφαλές σημείο, ενώ μόνο όταν σβήσουν εντελώς οι εστίες φωτιάς και καθαρίσει καλύτερα ο αέρας στο εσωτερικό του θα οδηγηθεί σε εμπορικό λιμάνι, προκειμένου να διερευνηθεί εξονυχιστικά από τους πραγματογνώμονες.
Στο σημείο όπου βρίσκεται σήμερα το πλοίο υπάρχουν δύο πλωτά του Λιμενικού, τέσσερα ρυμουλκά και ένα πυροσβεστικό πλοιάριο.
Η πυρκαγιά στο πλοίο «Euroferry Olympia» εκδηλώθηκε στο τρίτο κατάστρωμα τα ξημερώματα της Παρασκευής 18 Φεβρουαρίου στη θαλάσσια περιοχή βορειοανατολικά της Ερεικούσας κατά την εκτέλεση του προγραμματισμένου δρομολογίου του από Ηγουμενίτσα προς Πρίντεζι.
Οι διασωθέντες ανέρχονται σε 280 άτομα, επιβάτες και πλήρωμα, 10 άτομα φέρονται να αγνοούνται, ενώ εντοπίστηκε νεκρός ένας 58χρονος οδηγός.
Υπενθυμίζεται ότι η κρατική τηλεόραση αποκάλυψε ότι σε απροειδοποίητο έλεγχο που πραγματοποιήθηκε προ λίγων ημερών στο Euroferry Olympia, στις 16 Φεβρουαρίου στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας, ελεγκτές είχαν εντοπίσει κρίσιμες παραβάσεις στο πλοίο, με ελλείψεις στο λειτουργικό εγχειρίδιο πυρασφάλειας, όπου πρέπει να περιγράφονται με ακρίβεια οι ενέργειες και η θέση κάθε μέλους του πληρώματος σε περίπτωση που ξεσπάσει πυρκαγιά στο σκάφος.
Ο έλεγχος έγινε από 4 επιθεωρητές αντί των 2 ως είθισται, κάτι που πιθανώς υποδεικνύει ότι οι Αρχές στην Ηγουμενίτσα είχαν ήδη εντοπίσει προβλήματα στο πλοίο και είχαν κινηθεί για να τα εντοπίσουν επίσημα. Καταγράφηκαν:
ελλείψεις στο λειτουργικό εγχειρίδιο πυρασφάλειας
έλλειψη καθαριότητας σε χώρους διαμονής, αναψυχής, φαγητού, τροφοδοσίας
ανεπάρκεια εξαερισμού σε χώρους διαμονής, αναψυχής, φαγητού, τροφοδοσίας
έλλειψη καθαριότητας στις υποδομές υγιεινής
Παρά τα παραπάνω, επετράπη στο πλοίο να συνεχίσει τα δρομολόγια, με περιθώριο 14 ημερών για να εφαρμοστούν όσα προβλέπονται για κάθε μία από τις παραπάνω επισημάνσεις.
Σημειώνεται ότι το πλοίο φέρει ιταλική σημαία και αποτελεί ευθύνη του ιταλικού νηογνώμονα να επιτηρεί και επιβάλλει την τήρηση των προβλεπόμενων στο πλοίο.
Οι Αρχές των λιμανιών όπου «πιάνει» έχουν την δυνατότητα να πραγματοποιούν ελέγχους όπως ο συγκεκριμένος που έγινε στην Ηγουμενίτσα, ελέγχοντας επίσης την τήρηση των προβλεπόμενων. Έχουν την δυνατότητα να απαγορεύσουν τον απόπλου.
Grimaldi: Αφού επετράπη ο απόπλους, ήταν όλα σωστά
Τα παραπάνω αντικρούουν τις δηλώσεις του εκπροσώπου της ναυτιλιακής εταιρείας Grimaldi στην οποία ανήκει το πλοίο, Πολ Κυπριανού. Ο τελευταίος υποστήριξε στον Ant1 ότι το γεγονός πως δεν εμποδίστηκε ο απόπλους του πλοίου μετά τους ελέγχους των ελληνικών Αρχών δείχνει ότι δεν υπήρχαν προβλήματα στην πυρασφάλεια.
Υποστήριξε επίσης ότι η τοποθέτηση των οχημάτων στα γκαράζ δεν ήταν κατά παράβαση των κανόνων, παρότι υπάρχουν καταγγελίες ότι ο χώρος που έμενε μεταξύ οχημάτων ήταν τόσο στενός ώστε να μην μπορούν να κινηθούν όσοι προσπαθούσαν να συμβάλλουν στην πυρόσβεση. Παράλληλα, κατηγόρησε οδηγούς φορτηγών που παρέμειναν στα οχήματά τους ως παραβάτες των κανονισμών, που απαγορεύει την παραμονή εν πλω στα γκαράζ.
Οι έλεγχοι γίνονται με το πλοίο άδειο από οχήματα
«Επιθεωρήσεις ίσως να γίνονται, χωρίς όμως να υπάρχουν οχήματα μέσα στο πλοίο», είπε από την πλευρά του στον Ant1 ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών – Αυτοκινητιστών Ελλάδας Απόστολος Κενανίδης.
«Το ένα αυτοκίνητο είναι δίπλα στο άλλο, για να μπουν όσο το δυνατόν περισσότερα φορτηγά γίνεται μέσα στο γκαράζ. Σε περίπτωση πυρκαγιάς πρέπει να μπορεί κάποιος με έναν πυροσβεστήρα ή μια μάνικα να φτάσει για να την σβήσει στην αρχή της».
https://youtu.be/Sl3No4X0xtE
Με πληροφορίες από: Αυγή, ΕΡΤ, Αnt1, ΑΠΕ – ΜΠΕ