Στα χέρια της Delivery Hero της μητρικής εταιρείας του Efood περνούν οι εταιρείες του ομίλου Μούχαλη που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της χονδρικής και λιανικής πώλησης ειδών σούπερ μάρκετ καθώς και στον κλάδο του e-commerce, όπως προκύπτει από Δημόσια Ανακοίνωση συγκέντρωσης Επιχειρήσεων που δημοσιοποιήθηκε σήμερα σε οικονομική εφημερίδα. Η είδηση επιβεβαιώνει την πρόθεση της Delivery Hero να εισέλθει δυναμικά στην αγορά της μικρής λιανικής που έχει τζίρο 8 δισ. ευρώ και αλλάζει τα μέχρι σήμερα δεδομένα, αφού η εταιρεία αποκτά και φυσικά σημεία πώλησης, ενισχύοντας παράλληλα και το δίκτυο των dark stores της.
Για την ακρίβεια από την 1η Οκτωβρίου 2021 η εταιρεία με την επωνυμία Delivery Hero SE και τον διακριτικό τίτλο Delivery Hero γνωστοποίησε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού την από 02.09.2021 Συμφωνία Αγοραπωλησίας σύμφωνα με την οποία η Delivery Hero SE θα αποκτήσει τον αποκλειστικό έλεγχο των εταιρειών του Ομίλου Μούχαλη.
Η συμφωνία αγοροπωλησίας αφορά τις εταιρείες «ΑΛΦΑ ΔΙΑΝΟΜΕΣ ΖΑΧΑΡΩΔΗ ΠΟΤΑ ΨΙΛΙΚΑ», την ΙΝΚΑΤ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΕΙΔΩΝ ΠΕΡΙΠΤΕΡΟΥ, που διαθέτει το δίκτυο περιπτέρων Kiosky’s Convenience Store, την delivery.gr μια από τις μικρές πλατφόρμες online παραγγελιών καθώς και την e-table.gr, την πλατφόρμα κρατήσεων σε εστιατόρια, η οποία παρουσιάζει αρκετά καλούς ρυθμούς ανάπτυξης τους τελευταίους μήνες λόγω των αλλαγών που έφερε η πανδημία στην εστίαση.
H Delivery Hero, στο δυναμικό της οποίας εντάσσεται το efood, επιβεβαίωσε στο insider.gr πως προχώρησε σε σύναψη συνεργασίας με τον Όμιλο Μούχαλη για την κυριότητα των θυγατρικών εταιρειών ALPHA διανομές και INKAΤ στις 02 Σεπτεμβρίου του 2021. Όπως μάλιστα διευκρινίστηκε «οι επιχειρησιακές διαδικασίες και το στελεχιακό δυναμικό της εξαγορασθείσας εταιρείας θα ενσωματωθεί στο efood για να ενισχύσει την στρατηγική ανάπτυξη της εταιρείας στον κλάδο του quick commerce και τη δυναμική επέκταση της υπηρεσίας διανομής ειδών supermarket». Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο ότι η συμφωνία αυτή, τελεί σήμερα υπό την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Να θυμίσουμε ότι οι εταιρείες μέχρι σήμερα συνεργάζονταν αποκλειστικά για την προμήθεια προϊόντων περιπτέρων και σούπερ μάρκετ με 1.200 κωδικούς για την περιοχή της Αττικής, δηλαδή για την υπηρεσία food market που παρέδιδε είδη μικρής λιανικής εντός 25 λεπτών, μέσω του δικτύου των περιπτέρων και καταστημάτων Kiosky’s. Μάλιστα εδώ και αρκετούς μήνες υπήρξε φημολογία για συνομιλίες μεταξύ των δύο εταιρειών, οι οποίες δεν είχαν επιβεβαιωθεί μέχρι και σήμερα.
Παρότι το ποσό και άλλες λεπτομέρειες σχετικά με την συμφωνία εξαγοράς δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστές, η εν λόγω εξαγορά σηματοδοτεί την είσοδο της efood στο χώρο των φυσικών σημείων πώλησης προϊόντων, την διεύρυνση του δικτύου παραδόσεων αλλά και των dark stores.
Να θυμίσουμε ότι η Kiosky’s διαθέτει σήμερα 79 περίπτερα και μικρά σημεία λιανικής, εκ των οποίων 57 καταστήματα στην Αττική, ενώ μέσα στη χρονιά τελευταίους μήνες ξεκίνησαν τη λειτουργία τους τα πρώτα Κiosky`s Convenience Stores στη Θεσσαλονίκη, τον Πύργο Ηλείας, τη Λαμία και τη Σύρο. Προ της εξαγοράς, το πλάνο της εταιρείας μάλιστα προέβλεπε την επέκταση του δικτύου της και σε άλλες πόλεις, με στόχο τη λειτουργία 100 καταστημάτων, μέχρι το τέλος του έτους, τόσο ιδιόκτητων καταστημάτων όσο και με τη μέθοδο franchise.
Όσο για την πλατφόρμα ekiosky’s, ξεπέρασε σε ένα χρόνο από την έναρξη λειτουργίας της, τον στόχο των 300.000 παραγγελιών και των 2 εκατομμυρίων επισκεπτών, θέτοντας στην διάθεση των καταναλωτών 1.000 και πλέον κωδικούς για μικροψώνια τους, χάρη στην ανάπτυξη του ecommerce λόγω πανδημίας αλλά και της δυνατότητας που παρέχεται στον καταναλωτή για διανομή κατ’ οίκον, μέσα σε λίγα λεπτά από την παραγγελία.
Παρά την υποχώρηση του τζίρου που καταγράφηκε την πρώτη χρονιά της πανδημίας- σύμφωνα με τα δημιοσιευμένα οικονομικά της επιχείρησης ο τζίρος της ΙΝΚΑΤ δηλαδή το δίκτυο περιπτέρων Kiosky’s και το δίκτυο καταστημάτων Kiosky’s Convenience Stores, υποχώρησε κατά 5,36% σε σχέση με το 2019 στα 54,888 εκατ. ευρώ, εμφάνισε ζημιές προ φόρων 718.589,84 ευρώ από κέρδη 259.315,68 ευρώ, η φετινή χρονιά κινήθηκε ανοδικά λόγω της αύξησης της μέσης αξίας πωλήσεων ανά σημείο, της ανάπτυξης νέων σημείων τύπου Kioskys Convenience Stores και της αύξησης των πωλήσεων ειδών καπνιστού (IQOS) μέσα από τα εξειδικευμένα ιδιόκτητα καταστήματα.
Πηγή: insider.gr