Αν και οι προ κρατήσεις για τη Χαλκιδική το καλοκαίρι του 2025 δείχνουν θετική τάση, η περίοδος του Πάσχα αναμένεται να βρει τα περισσότερα ξενοδοχεία της περιοχής κλειστά. Σύμφωνα με τον Γρηγόρη Τάσιο, πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδοχείων και του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής, αυτό οφείλεται στον συνδυασμό της χρονικής στιγμής του Πάσχα με την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας.
Ο Γρηγόρης Τάσιος σε δηλώσεις του σημείωσε ότι φέτος το Πάσχα πέφτει νωρίς (20 Απριλίου), γεγονός που δημιουργεί μια σημαντική περίοδο αδράνειας ανάμεσα στο Πάσχα και την επίσημη έναρξη της τουριστικής σεζόν, η οποία είναι προγραμματισμένη για τις αρχές Ιουνίου. «Το πρόβλημα προκύπτει από το ότι τα εποχιακά ξενοδοχεία, που συνήθως αρχίζουν να λειτουργούν τον Μάιο, δεν έχουν τη δυνατότητα να προσλάβουν προσωρινό προσωπικό για το Πάσχα και να το αποδεσμεύσουν ξανά μέχρι την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου».
Η νέα Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας που εισάγεται στον τουριστικό τομέα αυξάνει τις απαιτήσεις για τη λειτουργία των εποχιακών ξενοδοχείων, περιορίζοντας τις επιλογές για προσωρινές προσλήψεις και εκτενείς άδειες των εργαζομένων. Αυτό σημαίνει ότι τα ξενοδοχεία στη Χαλκιδική, που κανονικά θα άνοιγαν για το Πάσχα, πρέπει να αποφασίσουν αν θα λειτουργήσουν συνεχώς από τον Απρίλιο,
Η εικόνα στη Χαλκιδική για τη θερινή περίοδο
Αν και η κατάσταση του Πάσχα δημιουργεί προβληματισμό, οι προοπτικές για την καλοκαιρινή σεζόν στη Χαλκιδική είναι θετικές. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Τάσιος σε πρόσφατη ανάρτησή του, οι αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ολλανδίας, του Βελγίου και της Σουηδίας καταγράφουν σημαντική αύξηση προκρατήσεων, ενώ προστίθενται νέες απευθείας πτήσεις από Ιταλία και Πολωνία.
Αγγλία: +15% στις κρατήσεις, με τη Jet2 και την TUI να καταγράφουν άνοδο.
Ολλανδία: +6% στις αφίξεις με ενθαρρυντικά σημάδια για περαιτέρω ανάπτυξη.
Βέλγιο: +25% στις αφίξεις, με απευθείας πτήσεις της Transavia.
Σουηδία: +45%, με τη Sunweb να ενισχύει σημαντικά την τουριστική ροή.
Ιταλία: Νέες πτήσεις EasyJet & Aegean από Μιλάνο.
Γερμανία & Πολωνία: Μικρή πτώση (-5% έως -7%), αλλά με στρατηγικές κινήσεις για την ενίσχυση των αφίξεων.
Ιδιαίτερα σημαντική είναι η ένταξη της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας στη ζώνη Σένγκεν, που αναμένεται να διευκολύνει την οδική πρόσβαση και να ενισχύσει τον τουρισμό από αυτές τις χώρες.
Προκλήσεις και προτάσεις για τη βιωσιμότητα του κλάδου
Παρά τις θετικές προοπτικές, ο κλάδος συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, όπως η έλλειψη υποδομών, το αυξημένο λειτουργικό κόστος και οι περιορισμοί της νέας εργατικής νομοθεσίας. Ο κ. Τάσιος υπογραμμίζει ότι ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής εργάζεται προς την κατεύθυνση της βιώσιμης ανάπτυξης, επενδύοντας σε ψηφιακές καμπάνιες σε Γερμανία, Αγγλία, Σουηδία και Δανία σε συνεργασία με μεγάλους Tour Operators, ενώ παράλληλα οργανώνει τα FAM & Press trips της ερχόμενης άνοιξης, προωθώντας τον προορισμό και επενδύοντας σε ποιοτικές υπηρεσίες και αυθεντικές εμπειρίες.
Πηγή: powergame.gr