Τα λεφτά της «κλαίει» μια Θεσσαλονικιά, που θέλησε να προμηθευτεί από το διαδίκτυο ορειβατικά γυναικεία παπούτσια. Όταν έφτασε η παραγγελία στο σπίτι της, άνοιξε το δέμα και έκπληκτη αντίκρισε ένα ζευγάρι παπούτσια διαφορετικό από αυτό που είχε πληρώσει, ενώ κάθε προσπάθειά της για επικοινωνία με την εταιρία που εμφανίζεται να έχει έδρα στο εξωτερικό, «έπεσε στο κενό».
Σύμφωνα με τα όσα κατήγγειλε στο GRTimes η καταναλώτρια, η αγορά έγινε πριν από περίπου δέκα ημέρες μέσω διαδικτύου. «Η ιστοσελίδα εμφανίζονταν όπως όλες οι άλλες. Τίποτε δεν προμήνυε ότι πρόκειται για απάτη. Μάλιστα, η Google την έβγαλε στην πρώτη της σελίδα, ανάμεσα σε άλλες, όταν πάτησα στην αναζήτηση το προϊόν που επιθυμούσα (ορειβατικά γυναικεία παπούτσια)», αναφέρει.
«Αφού έγινε η παραγγελία και πλήρωσα το κόστος (51,09 ευρώ, μαζί με τα μεταφορικά), περίμενα την παράδοσή τους, μέσω εταιρίας κούριερ. Μετά από περίπου δέκα ημέρες, έκπληκτη παρέλαβα ένα άλλο προϊόν από αυτό που είχα παραγγείλει», περιγράφει (φωτό παρακάτω).
Η πιο δυσάρεστη έκπληξη όμως, ακολούθησε μετά.
«Αμέσως επιχείρησα να έρθω σε επαφή με την εταιρία. Κάθε προσπάθειά μου για επικοινωνία, έπεσε στο κενό. Τρία email που υπήρχαν τόσο στην ιστοσελίδα, όσο και στο δέμα παράδοσης, επιστρεφόταν πίσω ως μη υφιστάμενες διευθύνσεις. Ακόμα και ένα τηλέφωνο επικοινωνίας που αναγραφόταν στο δέμα, καλούσε, αλλά δεν απαντούσε κανείς. Μάλιστα, επειδή είναι γραμμένο στα βουλγαρικά, δεν κατάλαβα καν αν το νούμερο του τηλεφώνου ανήκε στην μεταφορική εταιρία ή στην εταιρία μαϊμού», σημειώνει.
Απαρηγόρητη η καταναλώτρια, καθώς όπως είπε είναι η πρώτη φορά που «την πατάει« με αγορά μέσω διαδικτύου, θέλησε να μοιραστεί την καταγγελία της, προκειμένου να ενημερωθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι χρήστες του διαδικτύου.
Καλοστημένες απάτες με ιστοσελίδες που πουλάνε προϊόντα σε δελεαστικές τιμές
Όπως έχει αναδείξει έρευνα του GRTImes.gr, ειδικά τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί δραματικά οι περιπτώσεις με eshops που με πρόσχημα τις πολύ χαμηλές τιμές, δελεάζουν τους καταναλωτές που είτε δεν παραλαμβάνουν ποτέ προϊόντα, είτε αυτά που παραλαμβάνουν είναι “μαϊμού”, είτε άσχετα με αυτά που παρήγγειλαν.
Στην προκειμένη περίπτωση της καταγγελίας που έφτασε στο GRTimes, η ιστοσελίδα από την οποία έγινε η παραγγελία, εμφανίζεται να έχει έδρα στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ωστόσο η αποστολή των ορειβατικών παπουτσιών έγινε από τη Σόφια της Βουλγαρίας, πιθανότατα από συνεργαζόμενη ή θυγατρική εταιρεία.
Από την έρευνα που έκανε το GRTimes, προκύπτει πως οι servers του ηλεκτρονικού καταστήματος βρίσκονται στην Κίνα, ενώ η εταιρεία που φέρεται να έχει έδρα στο Ηνωμένο Βασίλειο, έχει συσταθεί σύμφωνα με τα στοιχεία του βρετανικού “ΓΕΜΗ”, μόλις τον περασμένο μήνα.
Σε κάθε περίπτωση δηλαδή, ο καταναλωτής είναι σχεδόν αδύνατο να μπορέσει να βρει το δίκαιο του και να πάρει πίσω τα χρήματα που έχει ξοδέψει.
Τι προσέχουμε και πως αποφεύγουμε τις απάτες
Στον απέραντο κόσμο του διαδικτύου, είναι σχεδόν 100% σίγουρο ότι θα πέσουμε πάνω σε κάποια διαφήμιση με προϊόντα που θα μας ενδιαφέρουν και τα οποία θα μπούμε στον πειρασμό να παραγγείλουμε. Αν αγοράσουμε από κάποιο αναξιόπιστο eshop, είναι πάρα πολύ πιθανό να βρεθούμε με ελαφρύτερο πορτοφόλι και χωρίς το προϊόν που παραγγείλαμε. Για αυτό και πρέπει να προσέχουμε κάποιες βασικές προϋποθέσεις:
Το νόμιμο eshop οφείλει να έχει στοιχεία επικοινωνίας με φυσική έδρα και σταθερό τηλέφωνο επικοινωνίας. Σε διαφορετική περίπτωση, δεν ασχολούμαστε καν. Εάν πρόκειται για ελληνική εταιρία, τα στοιχεία αυτά θα μας βοηθήσουν σε περίπτωση προβλήματος. Εάν πρόκειται για ξένη εταιρία, πρέπει να γνωρίζουμε ότι ειδικά εκτός Ε.Ε, θα δυσκολευτούμε πάρα πολύ, έστω να απευθυνθούμε στις αρχές για να καταγγείλουμε ενδεχόμενη απάτη. Σε αυτήν την περίπτωση μπορούμε να καλέσουμε σε τηλέφωνο που αναγράφεται στη σελίδα για να ρωτήσουμε κάτι και παράλληλα να διαπιστώσουμε έστω ότι το τηλέφωνο είναι υπαρκτό και ενεργό.
Πόσο παλιό είναι ένα eshop; Οι ιστοσελίδες που κάνουν απάτες, συνήθως έχουν πολύ μικρή διάρκεια “ζωής” – μερικών εβδομάδων έως λίγων μηνών – καθώς κάνουν την αρπαχτή τους και στη συνέχεια κλείνουν με τους επιτήδειους να εξαφανίζονται. Για αυτό είναι καλό να βλέπουμε από πότε τρέχει μια τέτοια εταιρία. Αυτό μπορούμε να το κάνουμε είτε μέσα από κάποιες ιστοσελίδες όπως η “ https://archive.org/” όπου καταγράφεται το ιστορικό της σελίδας, είτε από τη σελίδα που διατηρεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η εταιρία. Οπότε αν πχ μπούμε στο Facebook και δούμε τις αναρτήσεις να ξεκινούν μόλις από τον περασμένο μήνα, υποψιαζόμαστε απάτη.
Δεν υπάρχουν “μαγικές” εκπτώσεις. Πολύ απλά αν τα επώνυμα παπούτσια που λαχταράτε να αγοράσετε, κάνουν στα φυσικά καταστήματα 100-120 ευρώ, δεν γίνεται να τα βρείτε με 20 και 30 ευρώ πουθενά. Δηλαδή, η τιμή πρέπει να ανταποκρίνεται σε λογικά πλαίσια στο προϊόν, διαφορετικά μυρίζει απάτη. Σε περίπτωση μεγάλων προσφορών, μπορείτε να ψάξετε στην ίδια ιστοσελίδα να δείτε αν υπάρχουν άλλα προϊόντα που επίσης διατίθενται σε τιμές “σκότωμα”. Εάν πρόκειται για eshop που έχει μόνο τέτοιες “υπερπροσφορές”, αποφύγετε κάθε αγορά.
Εάν τα χρήματα που σκοπεύετε να διαθέσετε είναι αρκετά, προτιμήστε μέθοδο αποστολής με αντικαταβολή και έλεγχο – εάν είναι διαθέσιμη η επιλογή – ώστε να δείτε πρώτα το προιόν και μετά να πληρώσετε το κούριερ.
Τεράστια προσοχή στη χρήση πιστωτικών καρτών καθώς εκτός από τα χρήματα που ενδεχομένως “κλαίτε” για το προϊόν, μπορεί να πέσετε στην παγίδα και να χάσετε και άλλα, με διάφορα τεχνάσματα που επικαλούνται οι επιτήδειοι.
Πηγή: grtimes.gr