Ο «Δρομέας» στο Χίλτον αποτελεί σήμα κατατεθέν, όχι μόνο για τους Αθηναίους αλλά και τους τουρίστες απ’ όλο τον κόσμο που φτάνουν στη χώρα μας. Η ιστορία του ξεκινάει από το 1988 όταν ο δημιουργός του Κώστας Βαρώτσος κατάφερε να ενσαρκώσει το σύγχρονο πνεύμα της εποχής με τέτοια ορμή, που ακόμα και σήμερα είναι αδύνατον να μην το παρατηρήσει κάποιος στο πέρασμά του από το σημείο.
Οι νεότεροι, όμως, έχουν ταυτίσει την παρουσία του στο Χίλτον αγνοώντας ότι η πρώτη του τοποθέτηση ήταν στην πλατεία Ομονοίας, εκεί που κάποτε ήταν το συντριβάνι. Σήμερα, όπως αποκαλύπτει ο δημιουργός του, το έργο του θα επιστρέψει και πάλι στη βάση του.
Ο «Δρομέας» μετακινήθηκε απέναντι από το Χίλτον όπου βρίσκεται μέχρι σήμερα, λόγω της κατασκευής του μετρό.
Όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ της η Καθημερινή, το σπουδαίο έργο θα επιστρέψει και πάλι στην Ομόνοια, σύμφωνα με τον καλλιτέχνη: «Έχει συμβεί και στο εξωτερικό να αλλάξουν έργα μου θέσεις όταν γίνεται μια ανάπλαση. Τώρα που η πλατεία έχει αναμορφωθεί, μου ζητήθηκε από τον Δήμο Αθηναίων να επιστρέψει ο “Δρομέας” στην αρχική του θέση. Έδωσα τη συγκατάθεσή μου και περιμένω να δω ποιο είναι το ακριβές σχέδιο της μεταφοράς του. Άλλωστε δεν είναι και ένα εύκολο εγχείρημα», είπε ο ίδιος.
Η ιστορία του «Δρομέα»
«Γενεαλογικά ο “Ποιητής” είναι ο πατέρας του “Δρομέα”, που ήταν να ονομαστεί “Ξένος”», λέει ο Βαρώτσος. «Ήθελα να κάνω έναν άνθρωπο ο οποίος είναι αυτός ο ταξιδιώτης που μόλις τον συναντάς του λες “πότε ήρθες;” και η επόμενη ερώτηση που του κάνεις είναι “πότε φεύγεις;”. Είναι ο αέναος ταξιδιώτης. Ο άνθρωπος που αφήνει πίσω την ανάμνησή του. Είναι σχεδόν μοιραίο λοιπόν ο “Δρομέας” να μετακινείται συνεχώς και να μην μπορεί να βρει μια μόνιμη θέση», λέει με χιούμορ ο γλύπτης ο οποίος είχε πολλές ενστάσεις όταν είχε ακουστεί πριν από λίγα χρόνια ότι το εμβληματικό έργο του μπορεί να πήγαινε στη Βόρεια Μακεδονία. Εκτός από το έργο του Βαρώτσου πάντως ενδέχεται να τοποθετηθούν αλλού και κάποιες προτομές που βρίσκονταν σε κομβικά σημεία της πόλης, όπως η πλατεία Κολωνακίου ή το Πνευματικό Κέντρο, και έχουν τώρα βγει από τη θέση τους λόγω των έργων του μετρό.
Η αρχική ιδέα για την τοποθέτηση του «Δρομέα» στην Ομόνοια ήταν να μείνει εκεί ένα μήνα. Το γλυπτό είχε ενταχθεί σε μια καλλιτεχνική δράση δημόσιου χαρακτήρα με τίτλο δρώμενα, σε μια περίοδο όπου δήμαρχος ήταν ο Μιλτιάδης Εβερτ και την αντιδημαρχία Πολιτισμού είχε ο Σταύρος Ξαρχάκος.
Πηγή: cnn.gr