Σε εξέλιξη επτά διαγωνισμοί από τη Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας του δήμου Θεσσαλονίκης – Από το φθινόπωρο οι ανάδοχοι που θα υλοποιήσουν τα έργα.
Τρεις σημαντικές παρεμβάσεις που πρόκειται να αλλάξουν την εικόνα της πόλης και να βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών αναμένεται να ξεκινήσουν από το φθινόπωρο στον δήμο Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για τη διάνοιξη της Αγ. Δημητρίου, την ανάπλαση του Βαρδαρίου στη δυτική πλευρά του δήμου και την ανάπλαση της περιοχής του Ιπποκρατείου στην ανατολική πλευρά. Και για τα τρία αυτά έργα έχουν ήδη προκηρυχθεί οι διαγωνισμοί για τους αναδόχους που θα αναλάβουν την υλοποίησή τους.
Σύμφωνα με τον Δημήτρη Μήτρου, τεχνικό σύμβουλο του δημάρχου Κωνσταντίνου Ζέρβα, είναι σε εξέλιξη συνολικά επτά διαγωνισμοί από τη Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας (συμπεριλαμβάνονται και οι τρεις προαναφερόμενοι). Αφορούν τη δημιουργία υπαίθριων χώρων πάρκινγκ, στους οποίους οι δημότες θα έχουν τη δυνατότητα να σταθμεύουν δωρεάν, όπως επίσης οι επισκευές στο δίκτυο ηλεκτροφωτισμού και η συμφωνία πλαίσιο για μικροεπισκευές που απαιτούνται σε διάφορες περιοχές.
Εκτιμάται ότι όλοι οι διαγωνισμοί, πλην αυτού που αφορά την περιοχή του Ιπποκρατείου, θα έχουν περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο και θα έχουν συμβασιοποιηθεί έως τέλη Μαϊού. «Από τον Σεπτέμβριο ελπίζουμε ότι θα έχουμε αναδόχους ώστε να ξεκινήσουν να υλοποιούνται τα έργα», υπογράμμισε ο κ. Μήτρου, προσθέτοντας ότι στο επόμενο διάστημα πρόκειται να ξεκινήσουν εκ νέου εργασίες ασφαλτοστρώσεων.
Αναλυτικά οι παρεμβάσεις που δρομολογούνται:
Η διάνοιξη Αγίου Δημητρίου
Κυκλοφοριακή ανάσα αλλά και γρήγορη έξοδο προς την περιφερειακή οδό αναμένεται να προσφέρει η διάνοιξη της οδού Αγίου Δημητρίου στο τμήμα της από την Κατσιμίδη μέχρι και τη Μήλου. Ο διαγωνισμός βγήκε στον αέρα τέλη Δεκεμβρίου του 2021 και πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού 670.000 ευρώ. Προβλέπονται εργασίες οδοποιίας- παρεμβάσεων ηλεκτροφωτισμού και πρασίνου. Επίσης πρόκειται να τοποθετηθεί φωτεινή σηματοδότηση στους κόμβους της Αγίου Δημητρίου με την Κατσιμίδη καθώς και με τη Λαμπράκη.
Πώς θα γίνει η διαμόρφωση
Για το κομμάτι από την οδό Μήλου μέχρι τη Βενιζέλου προβλέπονται:
– Δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση πλάτους 3,25 μ. καθεμία.
– Από μία λωρίδα πλάτους δύο μέτρων ανά κατεύθυνση, που θα χρησιμοποιηθούν για στάθμευση.
– Κεντρική νησίδα πλάτους τριών μέτρων.
– Πλευρικά εφαρμόζεται πεζοποδηλατόδρομος.
Για το κομμάτι από τη Βενιζέλου μέχρι την Κατσιμίδη προβλέπονται:
– Δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση πλάτους 3,25 μ. έκαστη.
– Μία λωρίδα αποκλειστική αριστερής στροφής πλάτους 3,25 μ.
– Η κεντρική νησίδα έχει πλάτος 3,8 μ.
– Πλευρικά εφαρμόζεται πεζοποδηλατόδρομος.
Η ανάπλαση της περιοχής του Βαρδαρίου
Ριζικό λίφτινγκ αναμένεται στην περιοχή του Βαρδαρίου και συγκεκριμένα στο τμήμα που περικλείεται από τις οδούς Λαγκαδά, Μοναστηρίου, Μιχαήλ Καλού και Στεφάνου Δραγουμάνου. Η ανάπλαση της συγκεκριμένης περιοχής, όπου υπάρχει έντονη εμπορική δραστηριότητα, ήταν πάγιο και χρόνιο αίτημα των κατοίκων.
Η παρέμβαση περιλαμβάνει τις οδούς Οδυσσέως, Βάκχου, Προμηθέως, Ταντάλου, Αφροδίτης, Στεφανάκη και Φαρμάκη, καθώς επίσης τμήμα της Κολωνιάρη. Στην περιοχή πρόκειται να πραγματοποιηθούν μεταξύ άλλων εργασίες ηλεκτροφωτισμού και αντικατάστασης του δικτύου καθώς και διαπλάτυνση των πεζοδρομίων.
Η δημιουργία υπαίθριων χώρων στάθμευσης
Είκοσι οικόπεδα του δήμου Θεσσαλονίκης και της ΕΤΑΔ διαμορφώνονται σε υπαίθρια πάρκινγκ, δίνοντας τη δυνατότητα στους πολίτες να σταθμεύουν δωρεάν.
Στα οικόπεδα απαιτούνται εργασίες διαμόρφωσης, ασφαλτοστρώσεις, ενώ θα τοποθετηθεί φωτισμός καθώς και περιφράξεις. Πρόκειται για ένα έργο με προϋπολογισμό 965.000 ευρώ. Σύμφωνα με τον τεχνικό σύμβουλο του δημάρχου, οι 21 χώροι όπου θα διαμορφωθούν υπαίθρια πάρκινγκ καλύπτουν συνολική έκταση περίπου 17 στρεμμάτων και θα είναι χωρητικότητας περίπου 850 θέσεων οχημάτων.
Δείτε πού θα γίνουν τα 21 πάρκινγκ εδώ
Μας… αλλάζει τα φώτα ο δήμος Θεσσαλονίκης
Υπογειοποίηση του δικτύου ηλεκτροφωτισμού, αντικατάσταση ξύλινων κολωνών, τοποθέτηση λάμπες led και ειδικά συστήματα για τον τηλεχειρισμό και τον έλεγχο των ηλεκτρικών πινάκων. Γενικά πρόκειται για επεμβάσεις επισκευής στο δίκτυο ηλεκτροφωτισμού του δήμου Θεσσαλονίκης, είτε για εναέριο ή για υπόγειο δίκτυο στις οδούς και σε σημεία που θα υποδείξει η αρμόδια υπηρεσία. Το έργο, στόχος του οποίου είναι η συστηματική συντήρηση του δημοτικού οδοφωτισμού, είναι προϋπολογισμού περίπου 2 εκατ. ευρώ.
Ο ανάδοχος που θα προκύψει από τον διαγωνισμό θα προχωρά:
Α) Στην αποκατάσταση του δικτύου φωτισμού μετά από ατυχήματα, ή μετά από παρεμβάσεις άλλων οργανισμών.
Β) Στην αναβάθμιση του δικτύου σε πάρκα και πεζόδρομους, με την αντικατάσταση φθαρμένων καλωδιώσεων, οξειδωμένων ιστών και παλαιωμένων φωτιστικών.
Γ) Στην άμεση ασφάλιση του δικτύου, με την αποκατάσταση φθορών σε ιστούς, φωτιστικά και πίνακες μετά από βανδαλισμούς, έντονα καιρικά φαινόμενα κ.λπ.
Δ) Στην τροποποίηση ή στην επέκταση του δικτύου, που προκύπτει μετά από διαμορφώσεις χώρων, αιτήματα πολιτών κ.λπ. ή σε έκτακτες περιπτώσεις οι οποίες δεν είναι δυνατό να προβλεφθούν ώστε να ενταχθούν έγκαιρα σε έργο
Η μεγάλη ανάπλαση στην περιοχή του Ιπποκρατείου
Με ένα εκτεταμένο πλέγμα παρεμβάσεων, προϋπολογισμού 1,9 εκατ. ευρώ με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η περιοχή του Ιπποκρατείου πρόκειται να αποκτήσει νέα όψη.
Το τμήμα όπου θα εξελιχθούν τα έργα ανάπλασης βρίσκεται στα όρια της Δ΄ και της Ε΄ Δημοτικής Κοινότητας και περιλαμβάνει την οδό Κωνσταντινουπόλεως (Κρίτωνος – Κλεάνθους), τις οδούς Βαρόνου Χιρς και Μιαούλη (Κωνσταντινουπόλεως – Γαριβάλδη), την Κλεάνθους (Κωνσταντινουπόλεως – Σόλωνος), την οδό Σταματοπούλου καθώς και το αδιάνοικτο τμήμα της Σόλωνος στην συμβολή με την οδό Κωνσταντινουπόλεως.
Ορισμένες από τις παρεμβάσεις που έχουν σχεδιαστεί
– Τη μείωση των επιπέδων θορύβου και συγχρόνως την ενίσχυση του αστικού πρασίνου με τη δημιουργία εκτενών χώρων πρασίνου κατά μήκος της περίφραξης του νοσοκομείου, οι οποίοι θα λειτουργούν ως φράχτης ηχοπροστασίας.
– Τη βελτίωση του μικροκλίματος με την ενίσχυση και συμπλήρωση των υφιστάμενων δενδροστοιχιών και τη δημιουργία νέων.
– Δημιουργία ευδιάκριτων ζωνών κίνησης και στάσης πεζών.
– Αναπλάσεις στους κοινόχρηστους χώρους και με τη διαμόρφωση -εκτός από πράσινο- και καθιστικών.
– Την αναδιάταξη και οργάνωση των στάσεων της αστικής συγκοινωνίας και της πιάτσας ταξί
Πηγή: voria.gr