Για τον Τζώρτζη Μονογυιό η Ferrari 488 Pista ήταν ένα όνειρο ζωής, το απόλυτο εργαλείο, όπως συνήθιζε να το αποκαλεί. Αν και από τα χέρια του πέρασαν από Lamborghini μέχρι Porsche, ο 43χρονος επιχειρηματίας ήθελε να οδηγήσει το γρηγορότερο αυτοκίνητο στον κόσμο που βγάζει άδεια κυκλοφορίας. Και μάλιστα, όπως έλεγε συχνά στους φίλους του, να το «πιλοτάρει» βγάζοντας off όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας. Και το απέκτησε.
Όμως, το οδήγησε για μόλις 2 χιλιόμετρα και μετά έπεσε η αυλαία της ζωής του. Οι αναλυτές της Τροχαίας κάνουν λόγο για τα 3 δευτερόλεπτα του θανάτου… Τόσα χρειάστηκαν από τη στιγμή που έχασε τον έλεγχο του κόκκινου «θηρίου» κινούμενος με λιγότερο από 100 χιλιόμετρα την ώρα μέχρι την πρόσκρουση.
https://youtu.be/18QKOXfX0Y0
Μια σειρά συγκυριών ήταν αυτές που καθόρισαν τη μοίρα του. Γιατί το κατακόκκινο supercar ήταν κανονικά να το παραλάβει τη Δευτέρα, όμως ο πόθος του να κατακτήσει το όνειρό του τον έκανε να υπερπηδήσει εμπόδια και δυσκολίες και να παραλάβει τρεις ημέρες νωρίτερα τη Ferrari παρακάμπτοντας αντιπροσώπους και τυπικές διαδικασίες και κατεβάζοντας ο ίδιος το dream car από την νταλίκα που το κουβαλούσε, λίγα μόλις μέτρα από το Ασκληπιείο Βούλας.
Για την Τροχαία, το δυστύχημα στην παραλιακή στο ύψος της Βουλιαγμένης, μερικά μόλις χιλιόμετρα από το σπίτι του Τζώρτζη Μονογυιού, είναι ένας ακόμη γρίφος που πρέπει άμεσα να λυθεί.
Κομβικό ρόλο στο ξεκλείδωμα της ιστορίας θα παίξει η σύζυγος του θανόντος, η 36χρονη Αθηνά Κοντοπάνου, που ήταν συνοδηγός στη βόλτα του θανάτου και μπορεί να ξεδιπλώσει με λεπτομέρειες το τι συνέβη στις 8.20 το βράδυ της περασμένης Πέμπτης και το κατακόκκινο supercar καρφώθηκε στον ευκάλυπτο. Γιατί οι αξιωματικοί της Τροχαίας καλούνται να απαντήσουν πώς ένα αυτοκίνητο που αξίζει μισό εκατομμύριο ευρώ, κινείται για 2 χιλιόμετρα με 80 χιλιόμετρα την ώρα, στρίβει κανονικά και ξαφνικά στην ευθεία ξεφεύγει από κάθε έλεγχο, καβαλάει το διάζωμα, προσκρούει στο δέντρο και λαμπαδιάζει.
Οι καταθέσεις
Μέσα από τις καταθέσεις που έδωσαν στους αστυνομικούς οι φίλοι και συνεργάτες του Τζώρτζη Μονογυιού, τις πληροφορίες από τις αναλύσεις των ειδικών μηχανικών και πραγματογνωμόνων και τα μέχρι στιγμής δεδομένα που κατάφεραν να συγκεντρώσουν οι αξιωματικοί της Τροχαίας ξεδιπλώνονται δευτερόλεπτο προς δευτερόλεπτο τα τελευταία λεπτά της ζωής του 43χρονου Μυκονιάτη επιχειρηματία.
Όπως χαρακτηριστικά λέει στην κατάθεσή του ένας από τους δύο φίλους του που πήγαν μαζί να παραλάβουν την κόκκινη Ferrari: «Μεταβήκαμε μαζί με τον Μονογυιό Γεώργιο, περί τις 20:15, στην περιοχή κοντά στο Ασκληπιείο Βούλας για να παραλάβει ο Μονογυιός ένα αυτοκίνητο με γερμανικές πινακίδες. Και ξεκινήσαμε προς την οικία του στη Βουλιαγμένη για να σταθμεύσει εκεί. Στη λεωφόρο Ποσειδώνος κινούνταν μπροστά ο Μονογυιός, πίσω η Porsche και πιο πίσω εγώ.
Ήταν αυτοκίνητο μάρκας Porsche Cayenne χρώματος λευκού ιδιοκτησίας του Μονογυιού Γεωργίου το οποίο είχε και αυτό γερμανικές πινακίδες. Κινούμασταν με ταχύτητα περίπου 80 χιλιόμετρα καθώς είχε φυσιολογική κυκλοφορία και δεν ήταν κενός ο δρόμος. Ο Μονογυιός πήρε τη δεξιά στροφή στο ύψος της λεωφόρου Βουλιαγμένης και στη συνέχεια την πήρε ο … (σ.σ.: αναφέρει το όνομα του οδηγού της Porsche Cayenne, κολλητού φίλου του Τζώρτζη Μονογυιού).
Και όταν πήρα και εγώ αυτή τη στροφή είδα τον … (σ.σ.: αναφέρεται στον κολλητό του φίλο) να σταθμεύει και το αυτοκίνητο του Μονογυιού στη νησίδα μετά τη λεωφόρο Βάρης να έχει πέσει σε δέντρο. Εγώ πήγα προς το αυτοκίνητο. Πήγα να ανοίξω την πόρτα του Μονογιού και αυτή δεν άνοιγε. Ο … (σ.σ.: αναφέρεται στον κολλητό του φίλο) έβγαλε την Αθηνά και μετά βοήθησε και βγάλαμε τον Μονογυιό από τη θέση του οδηγού ενώ το όχημα είχε αρχίσει να πιάνει φωτιά. Τον βγάλαμε έξω και εκείνος δεν αντιδρούσε καθόλου και είχε εγκαύματα σε αρκετά σημεία του σώματός του. Αλλοι διερχόμενοι κάλεσαν το ΕΚΑΒ και το 100 και το όχημα κάηκε όλο».
Οι πρώτες εκτιμήσεις των αξιωματικών της Τροχαίας αλλά και των πραγματογνωμόνων, που καλούνται να το επιβεβαιώσουν με την κατάθεση της συζύγου του άτυχου επιχειρηματία, κάνουν λόγο για 3 δευτερόλεπτα που μεσολάβησαν από τη στιγμή που ο οδηγός πάτησε βαθιά το γκάζι μέχρι την ώρα που το κόκκινο supercar καρφώθηκε πάνω στον ευκάλυπτο.
Σύμφωνα με την ανάλυση των ειδικών, που βασίζεται σε μαρτυρίες, βίντεο, στοιχεία και εκτιμήσεις, ο Τζώρτζης Μονογυιός ανέβηκε στην κόκκινη Ferrari από ένα parking κοντά στο Ασκληπιείο της Βούλας και καθώς δεν είχε οδηγήσει τον συγκεκριμένο τύπο αυτοκινήτου, ήταν επιφυλακτικός. Προχώρησε σε μια σειρά ρυθμίσεων και γι’ αυτό κινούνταν στα πρώτα 2 χιλιόμετρα συντηρητικά με ταχύτητα χαμηλή, χωρίς να πατάει το γκάζι στο πάτωμα.
Με μια ειδική ρύθμιση που έχει στο τιμόνι, γύρισε τον διακόπτη προς τα δεξιά, στο επίπεδο 5, εκεί όπου κάθε βοηθητικό σύστημα απενεργοποιείται. Ακόμη και το traction control. Έτσι, μόλις πέρασε την ανοιχτή δεξιά στροφή στη συμβολή της παραλιακής με τη Βουλιαγμένης, στο ύψος της παλιάς «Κουτάλας», έκανε το μοιραίο λάθος. Πάτησε το γκάζι βαθιά. Η Ferrari με τα διπλά turbo και τα εκατοντάδες άλογα μούγκρισε, μεταφέροντας τη ροπή στους πίσω τροχούς.
https://youtu.be/jSaaJa6IOQE
Το όχημα, με ταχύτητα γύρω στα 100 χιλιόμετρα την ώρα, δίπλωσε ελαφρά δεξιά, ο οδηγός του προσπάθησε να το μαζέψει, όμως δεν τα κατάφερε καθώς δίπλωσε αυτή τη φορά αριστερά, ανέβηκε στο διάζωμα και καρφώθηκε στο δέντρο. Και εδώ έρχονται, λένε οι ειδικοί, δύο ακόμη άσχημες συγκυρίες για τον 43χρονο επιχειρηματία. Η πρώτη έχει να κάνει με το γεγονός ότι χτύπησε στο κεφάλι, με αποτέλεσμα ο θάνατος να είναι ακαριαίος. Η δεύτερη συγκυρία, ότι τρύπησε το ένα από τα δύο ντεπόζιτα που είχε, πίσω από τον οδηγό, και πήρε φωτιά.
Οι έρευνες
Σύμφωνα με τα πρώτα συμπεράσματα της Τροχαίας, ο Τζώρτζης Μονογυιός προσέκρουσε με περίπου 100 χιλιόμετρα την ώρα. Γι’ αυτό το αυτοκίνητο δεν έπαθε αρχικά μεγάλη ζημιά, όμως καταστράφηκε λόγω της πυρκαγιάς που ξέσπασε. Δεν έκανε κόντρα με κανένα άλλο αυτοκίνητο, ούτε υπάρχει εμπλοκή άλλου οχήματος ή πεζού.
Αυτό που ψάχνουν είναι ένα μικρό ενδεχόμενο το αυτοκίνητο είτε να είχε κάποιο πρόβλημα, είτε να έβγαλε κάποια ζημιά μετά τη στροφή της «Κουτάλας». Κάτι που μπορεί να επιβεβαιωθεί μόνο αν ο εγκέφαλος του σμπαραλιασμένου αυτοκινήτου δεν έχει τελείως καταστραφεί.
*Γράφουν οι Δημήτρης Πώποτας, Άρια Καλύβα στο protothema.gr