Ενημερωνόμαστε περισσότερο ή λιγότερο μετά το πρώτο κύμα του κορονοϊού; Τι πιστεύουμε για το εμβόλιο; Πώς άλλαξε η καταναλωτική μας συμπεριφορά μετά το δεύτερο lockdown; Σε ό,τι αφορά το δεύτερο lockdown συγκριτικά με το πρώτο υπάρχει κάτι που άλλαξε στις δράσεις και στις αντιλήψεις μας;
«Οι περιορισμοί στις μετακινήσεις των πολιτών και στη λειτουργία των καταστημάτων είχαν αυτή τη φορά ως αποτέλεσμα στάσεις και συμπεριφορές των πολιτών διαφοροποιημένες σε σχέση με την άνοιξη του 2020», ανέφερε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104.9FM» η Δρ. Μαρίνα Ψιλούτσικου, Μέλος ΕΔΙΠ Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, υπεύθυνη για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της έρευνας.
Η συγκεκριμένη έρευνα είχε ως βάση δείγμα 3.571 παρατηρήσεων, συμμετέχοντες κάθε ηλικίας από όλη την Ελλάδα διαφορετικού κοινωνικοοικονομικού προφίλ και στόχο να «διερευνηθούν οι κύριες διαφοροποιήσεις ανάμεσα στο πρώτο και στο δεύτερο lockdown, η συνέπεια των πολιτών απέναντι στα μέτρα, τα συναισθήματά τους, να εξακριβωθεί ο βαθμός ενημέρωσής τους και η εμπιστοσύνη τους προς τους εμπλεκόμενους φορείς» αλλά και να περιγραφεί η «γενική καταναλωτική συμπεριφορά στην ιδιαίτερη αυτή συνθήκη μετά και την εμπειρία του πρώτου lockdown», εξηγεί η ερευνήτρια.
Βασικό ερώτημα ήταν δε να εξακριβωθεί εάν οι όποιες “αλλαγές” στην κοινωνία παγιώθηκαν: «σημαντικό ήταν να δούμε ποιες ήταν οι διαφοροποιήσεις και αν απέκτησαν μόνιμο χαρακτήρα, αν η αναγκαστική υιοθέτηση εξ αποστάσεως μεθόδων επικοινωνίας και συναλλαγών οδήγησε και σε διαφορετική στάση απέναντί τους» προσθέτει η κ. Ψιλούτσικου. Εξήγησε μάλιστα πως μια ακόμη στόχευση ήταν να διαφανεί και το αποτέλεσμα του δεύτερου lockdown σε κάτι πιο ειδικό, στην ετήσια πλέον καταναλωτική ‘μάχη’ της Black Friday «που για πρώτη φορά μεταφέρθηκε εξ ολοκλήρου online, σε συνθήκες οικονομικών προκλήσεων και αβεβαιότητας ενώ η χώρα διανύει μια περίοδο με εξαιρετικά περιορισμένη, και για ορισμένα είδη εξαλειφθήσα, δημόσια κατανάλωση».
Πηγή: ethnos.gr