Η μέθοδος του «click away» είναι μια πρακτική που εφαρμόζεται διεθνώς, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το θέμα της εξυπηρέτησης των καταναλωτών χωρίς να μεσολαβεί courier, αναφέρει στο εβδομαδιαίο ενημερωτικό έγγραφό του το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς.
Το «click away» προβλέπει τα εξής τρία βήματα:
1. Γίνεται ηλεκτρονική ή τηλεφωνική παραγγελία του προϊόντος.
2. Ο καταναλωτής προπληρώνει το προϊόν.
3. Τέλος, με το αποδεικτικό παραγγελίας – πληρωμής παραλαμβάνει το προϊόν από ειδικά διαμορφωμένο, εξωτερικό χώρο του καταστήματος.
«Η μέθοδος του «click away» θα αποτελέσει τον μόνο τρόπο για τα εμπορικά καταστήματα, να πωλούν τη περίοδο της εορταστικής αγοράς των Χριστουγέννων» αναφέρει το ΕΒΕΠ.
Γεωργιάδης: Τα εμπορικά κέντρα δεν θα λειτουργήσουν
Λίγη ώρα πριν από τις ανακοινώσεις, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης επισήμανε πως τα μέτρα θα έχουν μια χρονική διάρκεια προκειμένου να μπει τέλος στα σενάρια που προκαλούν σύγχυση. «Θα υπάρξει ρύθμιση για τη δίκαιη λειτουργία χονδρικής και λιανικής», σημείωσε ο κ. Γεωργιάδης, ξεκαθαρίζοντας ότι τα εμπορικά κέντρα δεν θα λειτουργήσουν. Όσο για το click away, αναγνώρισε πως δεν θα μπορέσουν να ενταχθούν όλα τα καταστήματα, αλλά μόνο όσα έχουν είσοδο στον δρόμο.
Ο υπουργός Ανάπτυξης τόνισε, επίσης, πως τα μέτρα που θα ανακοινωθούν είναι αυτά με το μικρότερο δυνατό ρίσκο, υπενθυμίζοντας ότι «ο κορονοϊός μεταδίδεται από την κινητικότητα των ανθρώπων». Και πρόσθεσε: «Εμείς στο υπουργείο δουλεύαμε κάποια σενάρια. Ήμασταν προετοιμασμένοι και για το σενάριο, στο οποίο καταλήξαμε. Οι λοιμωξιολόγοι μας έκαναν αναλυτική παρουσίαση με βάση τα σενάρια που είχαμε καταρτίσει». Οι διαφορές ανάμεσα στο e-shop και το e-commerce.
Σε ό,τι αφορά στις διαφορές στους όρους «e-shop» και «e-commerce» αντίστοιχα, ενώ ο κάθε όρος έχει δικό του ορισμό και είναι δύο διαφορετικές έννοιες.
Ένα e-shop ή ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι “ο τόπος” όπου μια εταιρεία μπορεί να πουλήσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της χρησιμοποιώντας ψηφιακά δίκτυα.Είναι ένα διαδικτυακό κατάστημα όπου οι πελάτες μπορούν να “επισκέπτονται” από οπουδήποτε και ανά πάσα στιγμή χρησιμοποιώντας ένα πρόγραμμα περιήγησης στο internet από το κινητό ή τον φορητό υπολογιστή τους. Το ηλεκτρονικό εμπόριο (E-commerce), το οποίο επίσης αναφέρεται ως διαδικτυακό εμπόριο (Internet commerce), αποτελεί την μεταφορά χρημάτων και δεδομένων για την εκτέλεση συναλλαγών σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα (ή eshop). Είναι ο συνδυασμός πληροφοριακών και επικοινωνιακών τεχνολογιών , που χρησιμοποιούν τα ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shop), για την υποστήριξη και την ολοκλήρωση διαδικαστικών και στρατηγικών καθηκόντων για τις πωλήσεις τους, χωρίς τη χρήση φυσικών αντιγράφων.
Οι επιχειρήσεις χρειάζονται ένα ηλεκτρονικό κατάστημα;
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η κορυφαία εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων της Χαλκιδικής zero web & graphics ακόμα και πριν την κρίση του κορωνοϊού η κατασκευή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος ήταν απαραίτητη για μια επιχείρηση.
“Εάν επιθυμείτε να έχετε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα όχι μόνο στην ελληνική αλλά και στη διεθνή αγορά, τότε δεν υπάρχει άλλος τρόπος από αυτό: Το κατάστημά σας πρέπει να μεταφερθεί στο διαδίκτυο!”
Με αυτόν τον τρόπο θα μπορείτε να προβάλετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, να προσελκύσετε έναν τεράστιο αριθμό πελατών – καθώς δεν υπάρχουν γεωγραφικοί περιορισμοί στο διαδίκτυο – να μειώσετε το πάγιο κόστος σας και να προσφέρετε στους πελάτες σας μια μοναδική εμπειρία.
Ειδικά σήμερα, μετά από όλα αυτά τα μέτρα, η κατανάλωτική συμπεριφορά του κόσμου δεν είναι πλέον η ίδια. Ως εκ τούτου, αντί οι επιχειρήσεις να ξοδεύουν χρόνο και χρήμα σε μεθόδους που είναι ελάχιστα αποτελεσματικές ή ακόμα και αναποτελεσματικές, επενδύουν στη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος το οποίο δεν θα αφορά μόνο την ανάγκη των πελατών τους για γρήγορη και εύκολη εξυπηρέτηση αλλά και τους στόχους της εταιρείας.