Μετά τις 20 Μαΐου αναμένεται η εισήγηση των ειδικών για την επανέναρξη των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με την υφυπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, ώστε να έχουν εκτιμηθεί επαρκώς τα επιδημιολογικά δεδομένα της νόσου μετά την χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων.
Ωστόσο, μιλώντας σε εκπομπή του ΑΝΤ1, επανέλαβε πως η επαναλειτουργία των σχολείων ή συνέχιση της αναστολής τους θα εξαρτηθεί από τις εισηγήσεις των ειδικών. Μάλιστα, απέρριψε το ενδεχόμενο να επαναλειτουργήσουν μόνο οι μεγαλύτερες τάξεις του δημοτικού (5η και 6η), δηλώνοντας πως δεν υπάρχει ένα τέτοιο σενάριο.
Σύννομη η τροπολογία και η υπουργική απόφαση για τις κάμερες
Για το ζήτημα της απευθείας μετάδοσης μαθημάτων και την ύπαρξη (ή μη) έγγραφης άδειας από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, η Σ. Ζαχαράκη δήλωσε πως η τροπολογία και η σχετική υπουργική απόφαση ψηφίστηκαν σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και την επισύναψη μελέτης αντικτύπου, με την διασφάλιση για την προστασία προσωπικών δεδομένων.
Αναλύοντας τις διατάξεις της υπουργικής απόφασης, εξήγησε πως η ρύθμιση προβλέπει την μετάδοση αποκλειστικά της παράδοσης της ύλης και όχι της εξέτασης, ενώ απαγορεύεται η βιντεοσκόπηση μαθητών.
Επιπλέον διασφαλίζεται ότι ο εκπαιδευτικός διαχειρίζεται την είσοδο στην πλατφόρμα και χειρίζεται τον ήχο και την εικόνα.
Ωστόσο, ο δημοσιογράφος Γ. Στρατάκης αντέτεινε την πρόθεση γονέων για μαζικές αγωγές κατά την επίμαχης τροπολογίας, στον βαθμό που η μετάδοση ήχου ή εικόνας ανήλικων άνευ της συγκατάθεσης γονέα είναι παράνομη. Η Σ. Ζαχαράκη απάντησε πως η διάταξη είναι στη διάθεση των γονέων και συνολικά της κοινωνίας, με την κυβέρνηση να διατηρεί στάση αναμονής εν όψει των αντιδράσεων.
Νωρίτερα η έναρξη της σχολικής χρονιάς
«Να κρατήσουν τα παιδιά τα βιβλία τους», κάλεσε τους μαθητές η Σ. Ζαχαράκη, καθώς για την κάλυψη της ύλης που χάθηκε κατά το διάστημα Μαρτίου-Μαΐου ο σχεδιασμός του υπ. Παιδείας περιλαμβάνει την έναρξη της σχολικής χρονιάς νωρίτερα τον Σεπτέμβριο.
Παιδαγωγικής και ψυχολογικής αξίας το μέτρο της επαναλειτουργίας των σχολικών μονάδων
Σχετικά με την επιστροφή του συνόλου των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η Σ. Ζαχαράκη χαρακτήρισε ως ένα «ιερό λειτούργημα» την εκπαιδευτική διαδικασία, τονίζοντας πως η αξία της επανόδου των μαθητών στις σχολικές αίθουσες είναι κάτι το οποίο δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κοινωνική και παιδαγωγική σκοπιά, έστω και για ένα μικρό χρονικό διάστημα.
«Αυτή η διαδικασία έχει παιδαγωγική, ψυχολογική και κοινωνική αξία», επανέλαβε σε ερώτηση για την αξία του συγκεκριμένου μέτρου, επισημαίνοντας πως η παρουσία των μαθητών είναι θετική. Επιπροσθέτως, η επιστροφή των μαθητών στις σχολικές αίθουσες συνδυάζεται και με την προσαρμογή των μαθητών στους υγειονομικούς κανόνες και τα πρωτόκολλα ασφαλείας που θα διέπουν στο εξής όλους τους τομείς της κοινωνικής δραστηριότητας, ενώ το παρόν διάστημα μπορεί να αξιοποιηθεί για την κάλυψη της ύλης και για τον ορθό προγραμματισμό της επόμενης σχολικής χρονιάς.
Αναφερόμενη στον μέσο όρο ηλικίας των εκπαιδευτικών και τον μεγάλο αριθμό ατόμων που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, η υφυπουργός παρέπεμψε στις σχετικές εγκυκλίους, οι οποίες προβλέπουν τη λήψη αδειών ειδικού σκοπού. «Κανείς δεν θα θεωρήσει τον εκπαιδευτικό αυτό “κοπανατζή» απάντησε σε σχετικό σχόλιο, ενώ έκανε λόγο για υψηλή προσέλευση των εκπαιδευτικών.
«Έχουν ήδη ξεκινήσει στην Ειδική Αγωγή», δήλωσε σχετικά με τους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, ενώ στο επόμενο έτος θα ολοκληρωθούν και στη Γενική Αγωγή, ενώ αρνήθηκε πως υπάρχει οποιαδήποτε σκοπιμότητα, πέραν του παιδαγωγικού οφέλους, για την επαναλειτουργία των σχολείων. «Θα παίζαμε ποτέ με την υγεία των παιδιών», διερωτήθηκε χαρακτηριστικά.
Πηγή: alfavita.gr