• Αρχική Σελίδα
  • Ταυτότητα
  • Ειδήσεις της Χαλκιδικής
  • Όλες οι Ειδήσεις
  • Επικοινωνία
Νέα Μουδανιά Blog
  • Χαλκιδική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Ψυχαγωγία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Νέα Μουδανιά Blog
  • Χαλκιδική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Ψυχαγωγία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Νέα Μουδανιά Blog
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Black Friday στη Θεσσαλονίκη: Τα καταστήματα ντύθηκαν στα… μαύρα και οι έμποροι περιμένουν τονωτική ένεση ρευστότητας

admin Από admin
24 Νοεμβρίου, 2025
Σε Κεντρική Μακεδονία, Οικονομία
3
VIEWS
FacebookTwitterReddit
arzoumanidis | armacom.gr arzoumanidis | armacom.gr arzoumanidis | armacom.gr

Με τον χρόνο να μετρά αντίστροφα για την Black Friday στις 28 Νοεμβρίου, πολλοί Θεσσαλονικείς επιχειρηματίες έχουν, ήδη…μαυροντύσει τις προθήκες των καταστημάτων τους καλώντας τους καταναλωτές να συμμετέχουν στη γιορτή της αγοράς, με εκπτώσεις που κυμαίνονται από 20% έως και 70%. Αν και οι εκπρόσωποι του λιανεμπορίου δεν δηλώνουν ιδιαίτερα αισιόδοξοι, καθώς βλέπουν την καθημερινή υποτονικότητα να διογκώνεται, εντούτοις προσδοκούν μια τονωτική «ένεση» ρευστότητας και για τον λόγο αυτό σε αρκετές περιπτώσεις μετατρέπουν τη Black Friday σε εβδομάδα, ή και δεκαήμερο, προσπαθώντας να δελεάσουν τους καταναλωτές με συνδυαστικές προσφορές όπως «πληρώνεις για δυο και παίρνεις τρία προϊόντα» ή στο «πρώτο είδος έκπτωση 30% στο δεύτερο 70%» κλπ.

Όπως λένε έμποροι στην καρδιά της Θεσσαλονίκης οι μεγάλες μειώσεις τιμών μπορούν να αποτελέσουν το έναυσμα για καταναλωτές που, υπό άλλες συνθήκες, δεν θα έμπαιναν στη διαδικασία αγορών, ωστόσο κατά τη…Μαύρη Παρασκευή κάνουν την υπέρβαση και ψωνίζουν, έστω με φειδώ.

«Η Black Friday, εδώ και μια δεκαετία, από το 2016, που έκανε την εμφάνισή της στη χώρα μας, δίνει ανάσα στα ταμεία μας που στη διάρκεια του έτους, περισσότερο αδειάζουν, λόγω των αυξημένων υποχρεώσεών μας, παρά γεμίζουν. Ένα είναι βέβαιο πάντως πως δεν λύνει το πρόβλημα της υποτονικής κίνησης που καταγράφεται στο λιανεμπόριο. Για τον λόγο αυτό και πολλοί συνάδελφοι κάνουν προσφορές επικαλούμενοι τη Black Friday, για μέρες», σχολιάζει έμπορος, που υπογραμμίζει ωστόσο πως η επέκταση της μιας ημέρας σε πολλές, ή ακόμη και σε μήνα ευτελίζει τη μεγάλη εκπτωτική γιορτή και οδηγεί συχνά σε αθέμιτο ανταγωνισμό.

Όσο για το τι αγοράζουν οι Θεσσαλονικείς στη Black Friday, οι έμποροι απαντούν πως συνήθως επιλέγουν είδη τεχνολογίας και ηλεκτρικές συσκευές, αλλά και είδη ένδυσης και υπόδησης.

Διαβάστε επίσης:

φώτο αρχείου

Εργασίες συντήρησης πρασίνου στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης- Νέων Μουδανιών από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

25 Νοεμβρίου, 2025

Παρουσίαση των αποτελεσμάτων έρευνας για το Δημογραφικό ζήτημα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

25 Νοεμβρίου, 2025

Καταιγισμός μηνυμάτων

Την ίδια ώρα, με μηνύματα στα κινητά και στα «γραμματοκιβώτια» ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, επιχειρήσεις βομβαρδίζουν εδώ και μέρες τους καταναλωτές – πελάτες τους για το ποσοστό των μειωμένων τιμών, προβάλλοντας μια σειρά προϊόντων που έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν, σημειώνοντας, μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις πως η ποσότητα είναι περιορισμένη. Γνωστή η τακτική και κάθε άλλο παρά εντύπωση προκαλεί.

Κάθε άλλο παρά τυχαίος είναι ο καταιγισμός μηνυμάτων καθώς η Black Friday δεν είναι πια μία μέρα ουράς στο ταμείο, αλλά το αποτύπωμα ενός πολύ πιο σύνθετου ψηφιακού οικοσυστήματος, στο οποίο ο καταναλωτής βρίσκει τα προϊόντα της αρεσκείας του στην οθόνη του υπολογιστή του.

Συμβουλές για ασφαλείς αγορές

Στόχος όλων των καταναλωτών δεν θα πρέπει να είναι μόνο οι οικονομικά συμφέρουσες, αλλά ταυτόχρονα οι έξυπνες και ασφαλείς αγορές. Όπως αναφέρουν ο Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας :

-Προσέχουμε τη διαθεσιμότητα των προϊόντων. Κάποιες φορές, πίσω από μία πολύ χαμηλή τιμή κρύβεται ένας αρκετά μεγάλος χρόνος αναμονής για την παράδοση, που μπορεί να μην ικανοποιεί πάντοτε τις άμεσες ανάγκες μας.

-Επιβεβαιώνουμε την ορθότητα της προσφερόμενης εκπτωτικής τιμής. Ενίοτε, υπάρχουν εκπτώσεις που είναι πλασματικές και ξεγελούν.

-Προτιμούμε τη διεκπεραίωση της πληρωμής με αντικαταβολή ή ηλεκτρονικά μέσα, που μας δίνουν την εκ των υστέρων δυνατότητα αμφισβήτησης μιας ηλεκτρονικής συναλλαγής, εάν προκύψει προβληματική.

-Όταν αγοράζουμε εξ αποστάσεως, βεβαιωνόμαστε ότι στην ιστοσελίδα του εμπόρου αναγράφονται όλα τα κατά νόμο στοιχεία ταυτότητας (π.χ. η εμπορική επωνυμία του) και επικοινωνίας (πλήρης ταχυδρομική διεύθυνση εγκατάστασης).

-Στην τελική τιμή αγοράς των προϊόντων συνυπολογίζουμε τυχόν έμμεσα έξοδα (π.χ. κόστος αντικαταβολής, μεταφοράς, ασφάλισης, κ.λπ.), ώστε να έχουμε πλήρη εικόνα της πραγματικής οικονομικής μας επιβάρυνσης.

-Υποβάλουμε το συντομότερο μετά την παραλαβή ενός προϊόντος και, πάντως, εντός της νόμιμης προθεσμίας των 3 ημερών προς την ταχυδρομική επιχείρηση που πραγματοποίησε την επίδοση τις επιφυλάξεις μας για τυχόν εμφανείς φθορές, δεδομένου ότι μπορεί να προκλήθηκαν κατά τη μεταφορά και να δικαιούμαστε αποζημίωση.

Δύο στους τρεις Έλληνες θα κάνουν αγορές τη Black Friday

Αισθητά αυξημένη σε σχέση με πέρσι είναι η πρόθεση των Ελλήνων καταναλωτών για αγορές την περίοδο των Black Friday και Cyber Monday, που ακολουθεί την 1η Δεκεμβρίου. Όπως προκύπτει από την πρώτη επεξεργασία των ευρημάτων της μεγάλης έρευνας της ΕΥ Ελλάδος σε συνεργασία με την MRB και την Choose Communications, με τίτλο, EY Future Consumer Index Ελλάδα 2025, η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί τον Δεκέμβριο, σχεδόν δύο στους τρεις συμμετέχοντες στην έρευνα (63% το 2025, από 50% πέρσι) δήλωσαν ότι σκοπεύουν να κάνουν αγορές, εκμεταλλευόμενοι τις εκπτώσεις των Black Friday και Cyber Monday. Η ισχυρότερη πρόθεση για αγορές αυτή την περίοδο των Black Friday και Cyber Monday καταγράφεται στην ηλικιακή ομάδα 30-39 (76%), ενώ πριν έναν χρόνο πιο πρόθυμοι για αγορές εμφανίζονταν οι νέοι ηλικίας 18-29 ετών. Αντίθετα, στην ηλικιακή ομάδα 50-64 μόνο το 50% των ερωτηθέντων σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν αγορές. Επιδραστικός παράγοντας στη θετική πρόθεση αγοράς φαίνεται να είναι η παρουσία παιδιών στην οικογένεια – και, κυρίως, ανηλίκων (77% πρόθεση αγοράς).

Στο μεταξύ, κυρίως είδη τεχνολογίας και ηλεκτρονικές συσκευές (68% συνολικά, και 77% οι άνδρες), και ρούχα και αξεσουάρ (61% συνολικά, και 68% οι γυναίκες), σκοπεύουν να αγοράσουν οι Έλληνες καταναλωτές. Σε μικρότερο βαθμό, οι αγορές θα κατευθυνθούν σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς (32%), είδη σπιτιού και κουζίνας (26%), τρόφιμα και ποτά (11%), αλλά και εμπειρίες (φαγητό έξω, συναυλίες, κ.λπ. – 9%).

Η… σκοτεινή ιστορία της Black Friday

Η πρώτη καταγεγραμμένη χρήση του όρου είναι το 1869 στις ΗΠΑ. Δύο επενδυτές ο Jay Gould και ο James Fisk θέλοντας να κερδοσκοπήσουν άρχισαν να συγκεντρώνουν μεγάλες ποσότητες χρυσού. Το σχέδιό τους δεν απέδωσε, και οδήγησε σε κατακόρυφη πτώση του χρυσού. Η ημέρα κορύφωσης αυτού του mini crash ήταν Παρασκευή και ονομάστηκε Black Friday.

Στη Βόρεια Αμερική την τελευταία Πέμπτη του Νοεμβρίου (μία ημέρα πριν από τη σημερινή Black Friday) γιορτάζεται η Hμέρα των Ευχαριστιών με οικογενειακές συγκεντρώσεις και πλούσια γιορτινά τραπέζια. Αποτελούσε, στο παρελθόν, σύνηθη πρακτική των εργαζομένων την Παρασκευή μετά την ημέρα των Ευχαριστιών να δηλώνουν άρρωστοι ή να επικαλούνται έκτακτη υποχρέωση απουσιάζοντας από τη δουλειά. Ο όρος «μαύρη» χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1961 από αστυνομικούς για να περιγράψουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση που δημιουργούνταν την ημέρα αυτή και τους οδηγούσε σε 12ωρες βάρδιες.

Μια άλλη ιστορία έχει να κάνει με τα λογιστικά φύλλα των καταστημάτων. Στο τέλος της ημέρας εκεί αναγράφονταν το κέρδος ή η ζημία της ημέρας. Τις ημέρες που το κατάστημα έβγαζε κέρδος χρησιμοποιούνταν μαύρο μελάνι για την καταγραφή του ενώ όταν είχε ζημία χρησιμοποιούνταν το κόκκινο μελάνι. Εφόσον η τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου σηματοδοτούσε την άτυπη έναρξη των Χριστουγεννιάτικων εκπτώσεων, συνοδεύονταν από πολύ αυξημένη κινητικότητα στις αγορές και όλα σχεδόν τα καταστήματα κατάφερναν να εμφανίσουν κέρδη στα λογιστικά τους φύλλα, τα οποία κατέγραφαν με μαύρο μελάνι.

Πηγή: voria.gr

Προηγούμενο

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η ενημερωτική εκδήλωση για τον Σακχαρώδη Διαβήτη στα Ν. Πλάγια

Επόμενο

Χαλκιδική: Οι ξυλοκόποι του Ταξιάρχη φέρνουν τα έλατα που θα ομορφύνουν τα Χριστούγεννα

ΣχετικάΆρθρα

φώτο αρχείου
Featured

Εργασίες συντήρησης πρασίνου στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης- Νέων Μουδανιών από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

25 Νοεμβρίου, 2025
Κεντρική Μακεδονία

Παρουσίαση των αποτελεσμάτων έρευνας για το Δημογραφικό ζήτημα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

25 Νοεμβρίου, 2025
φώτο αρχείου
Κεντρική Μακεδονία

Ανακοίνωση σχετικά με τον υποχρεωτικό εφοδιασμό όλων των οχημάτων με αντιολισθητικές αλυσίδες, που κινούνται σε όλο το οδικό δίκτυο της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας

25 Νοεμβρίου, 2025
Επόμενο

Χαλκιδική: Οι ξυλοκόποι του Ταξιάρχη φέρνουν τα έλατα που θα ομορφύνουν τα Χριστούγεννα

φώτο αρχείου

Αυξήσεις στο νερό

Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
zero web & graphics
Μητρώο Online Media

Καιρός Νέα Μουδανιά

Sports equipment and accesories
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία
  • Πολιτική Απορρήτου – Όροι χρήσης

© 2019 Νέα Μουδανιά Blog

Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Χαλκιδική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Ψυχαγωγία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
  • Σύνδεση
  • Sign Up

© 2019 Νέα Μουδανιά Blog

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την παραμονή σας στην σελίδα μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε με τους Όρους Χρήσης της ιστοσελίδας μας.