Σε extreme makeover θα υποβληθούν 14 συρμοί της Γραμμής 1 («Ηλεκτρικός») του Μετρό της Αθήνας, ώστε να γίνουν πιο ελκυστικές οι αστικές συγκοινωνίες στους κατοίκους και επισκέπτες της πρωτεύουσας.
Όπως ενημέρωσε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η Κομισιόν ενέκρινε τη χρηματοδότηση για την ανακαίνισή τους, με το συνολικό επιλέξιμο κόστος για το έργο να ανέρχεται σε 12,3 εκατ. ευρώ, από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη», του Ταμείου Συνοχής.
«Πρόκειται για σημαντική επένδυση με στόχο την ενίσχυση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, στο πλαίσιο ενός καινοτόμου έργου κυκλικής οικονομίας, που συνδυάζει την ανανέωση των συρμών, με την παράλληλη ανακύκλωση των υπαρχόντων υλικών. Με το συγκεκριμένο έργο αναμένονται σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη, εξοικονόμηση ενέργειας και πιο αξιόπιστες δημόσιες συγκοινωνίες για τον πολίτη», αναφέρει χαρακτηριστικά το υπουργειο.
Εκτιμάται ότι ο εκσυγχρονισμός θα παρατείνει τη διάρκεια ζωής των τρένων κατά περίπου 25 χρόνια, ενώ η υψηλότερη άνεση και η βελτιωμένη αξιοπιστία θα κάνουν τα τρένα πιο ελκυστικά για τους επιβάτες, κάτι που θα οδηγήσει στην εξοικονόμηση χρόνου και χρημάτων.
Η Αθήνα μπορεί να προσβλέπει σε λιγότερη ατμοσφαιρική ρύπανση και χαμηλότερα επίπεδα θορύβου χάρη στα εκσυγχρονισμένα τρένα και την αναβάθμιση δύο υποσταθμών ανάκτησης ενέργειας, καθώς και χάρη στην εγκατάσταση συστήματος ανάκτησης ενέργειας από το ηλεκτρικό φρενάρισμα, τεχνολογίες που θα μειώσουν την κατανάλωση ενέργειας κατά 15%.
Σημειώνεται ότι με το συγκεκριμένο πρόγραμμα ανοίγει ο δρόμος για περαιτέρω επενδύσεις από την περίοδο χρηματοδότησης 2021–2027, γεγονός που σημαίνει ότι η συνολική επένδυση για αυτό το έργο θα ανέλθει σε περισσότερα από 94 εκατομμύρια ευρώ.
Ενδεικτικά, οι αλλαγές που θα γίνουν στους 14 συρμούς είναι οι εξής:
αντικατάσταση των παλαιών και ενεργοβόρων DC κινητήρων έλξης με σύγχρονους κινητήρες AC και του συστήματος έλξης,
αντικατάσταση της περιστρεφόμενης γεννήτριας με σύγχρονη γεννήτρια στατικού τύπου,
αντικατάσταση των αεροσυμπιεστών και του πνευματικού συστήματος, περιλαμβανομένου του συστήματος ελέγχου των θυρών επιβατών,
αναβάθμιση του συστήματος κλιματισμού,
διευκολύνσεις των επιβατών ΑμεΑ (προσβάσιμοι συρμοί, τοποθέτηση ζωνών ασφαλείας για τα αμαξίδια),
ενίσχυση της ενημέρωσης και του αισθήματος ασφάλειας των επιβατών (εγκατάσταση κλειστού κυκλώματος καμερών και οθονών πληροφόρησης κοινού),
τοποθέτηση νέου δαπέδου και πλευρικών τοιχωμάτων και αισθητική αναβάθμιση του εσωτερικού χώρου των επιβατών (αντικατάσταση παραθύρων, καθισμάτων, εγκατάσταση φωτισμού LED κα).
Στον ορίζοντα και νέοι σταθμοί
Παράλληλα, στην ατζέντα των αρμόδιων φορέων είναι η αναβάθμιση της Γραμμής 1 να αφορά και τη δημιουργία νέων σταθμών.
Ήδη ολοκληρωθεί η μελέτη χάραξης που προβλέπει τη δημιουργία ενός υπόγειου κλάδου της Γραμμής 1 μέσω διακλάδωσης μετά τον σταθμό Θησείου, ώστε να φτάσει στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ενώ ψηλά στην ατζέντα βρίσκεται και επέκταση από την Κηφισιά έως τον Κόμβο της Βαρυμπόμπης.
Πηγή: carandmotor.gr