Την ώρα που τα χαμόγελα στους ανθρώπους του τουρισμού και του κυβερνητικού επιτελείου περισσεύουν για τα ρεκόρ που κατέρριψε το 2023 ο κλάδος στη χώρα μας, τα πωλητήρια σε μικρές τουριστικές μονάδες στη Χαλκιδική πέφτουν σαν βροχή.
Είναι χαρακτηριστικό, όπως προκύπτει από ιστοσελίδες μεσιτικών γραφείων, ότι περίπου 460 μικρές, πολύ μικρές και μεσαίες ξενοδοχειακές μονάδες και καταλύματα κατά μήκος της Χαλκιδικής, οι περισσότερες εξ αυτών σε Κασσάνδρα και Σιθωνία, αναζητούν μια δεύτερη ευκαιρία για να γυρίσουν σελίδα.
Μεγάλη διαθεσιμότητα, σύμφωνα με τις αναρτημένες αγγελίες, καταγράφεται κυρίως σε ξενοδοχεία μικρότερης κατηγορίας, αλλά και τουριστικά καταλύματα που όλα αυτά τα χρόνια λειτουργούσαν σε οικογενειακή βάση.
Πάντως όπως λένε γνώστες της τουριστικής αγοράς, κάποιες από τις μονάδες που βγαίνουν προς πώληση δεν ανήκουν σε επαγγελματίες του τουρισμού. Είναι ενδεικτικό πως σε κάποιες περιπτώσεις τα ακίνητα που είναι προς πώληση είτε βρίσκονται σε διαδικασία ανακαίνισης και δεν έχουν λειτουργήσει ακόμη ως ξενοδοχεία, είτε είναι σε στάδιο κατασκευής.
Οι τιμές πώλησης των καταλυμάτων παρουσιάζουν μια ευρεία γκάμα, που καθορίζεται από το πού βρίσκονται, τις προδιαγραφές, αλλά και τις προοπτικές που μπορούν να προσφέρουν στους εν δυνάμει αγοραστές.
Παράλληλα, όπως λένε γνώστες της αγοράς, το αντίτιμο βρίσκεται πάντα σε άμεση συνάρτηση- πέραν των παροχών και της ποιότητας του ακινήτου – από το πόσο γρήγορα ο ιδιοκτήτης θέλει να ρευστοποιήσει. Επίσης οι ίδιοι κύκλοι αναφέρουν πως ένα ακίνητο που πωλείται σε χαμηλή τιμή δεν θεωρείται κατ´ ανάγκη καλή επένδυση, καθώς όλα εξαρτώνται από την απόδοση που θα προσφέρει στον νέο του ιδιοκτήτη.
Γιατί οι ιδιοκτήτες ξενοδοχείων βάζουν πωλητήριο
Αφενός οι οικονομικές εκκρεμότητες, τα δάνεια, το ενεργειακό κόστος, ο πληθωρισμός και οι συνεχείς ανατιμήσεις στα προϊόντα της εφοδιαστικής αλυσίδας, συρρικνώνουν τα εισοδήματα και αυξάνουν τα έξοδα.
Αφετέρου η έντονη εποχικότητα, η κυριαρχία του αεροπλάνου ως μέσου άφιξης των τουριστών και συχνά το μη ικανοποιητικό επίπεδο υπηρεσιών, η ανάγκη για ανακαίνιση, αποτελούν μερικούς από τους λόγους που οδηγούν στην επιλογή οικογενειακών επιχειρήσεων του τουρισμού να βάλουν ένα τέλος στη διαδρομή τους αναζητώντας τον επόμενο ιδιοκτήτη του ακινήτου.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα:
Σημειώνεται πως κάποιες τουριστικές μονάδες… φιγουράρουν επί μακρόν σε αγγελίες μεσιτικών γραφείων χωρίς τα αναμενόμενα αποτελέσματα.
Χαρακτηριστικά είναι τα παρακάτω παραδείγματα, όπως αυτά αποτυπώνονται σε ιστοσελίδες μεσιτικών γραφείων.
Ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων, που εκτείνεται σε τρία επίπεδα, 130 δωματίων, στη Χανιώτη, πωλείται αντί του ποσού των 11,7 εκατ. ευρώ.
Ξενοδοχείο 2.103 τμ, που αποτελείται από 205 χώρους στα Στάγειρα, πωλείται 10 εκατ. ευρώ. Όπως αναφέρατε στην αγγελία υπάρχει επενδυτικό σχέδιο βάσει του οποίου κατά την ολοκλήρωση του το πεντάστερο ξενοδοχείο θα έχει δυναμικότητα 88 δωματίων με εστιατόριο και κέντρο ευεξίας.
Ξενοδοχείο 25 δωματίων, στη Χανιώτη πωλείται 4 εκατ. ευρώ.
Ξενοδοχείο 20 δωματίων με εστιατόριο, μπροστά στην παραλία στον Πολύχρονο, πωλείται προς 2,2 εκατ. ευρώ.
Ξενοδοχείο 70 δωματίων, στο Πευκοχώρι, με πισίνα, εστιατόριο – μπαρ πωλείται 3,3 εκατ. ευρώ.
Τουριστικό κατάλυμα αποτελούμενο από 24 στούντιο και διαμερίσματα, στη Νέα Ποτίδαια, πωλείται 1,5 εκατ. ευρώ.
Τουριστικό κατάλυμα αποτελούμενο από στούντιο και διαμερίσματα, στη Βουρβουρού, μπροστά στη θάλασσα πωλείται 3,1 εκατ. ευρώ.
Τουριστικό κατάλυμα, αποτελούμενο από 9 δωμάτια, στην Ιερισσό πωλείται 600.000 ευρώ.
Πηγή: voria.gr