Με αύξηση, έστω και οριακή σε σχέση με το 2019, αναμένεται να κλείσει η φετινή χρονιά για το αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης.
Το αεροδρόμιο της πόλης φαίνεται πως όχι μόνο ανακάμπτει μετά τα «πέτρινα» χρόνια της πανδημίας, αλλά αναμένεται να ξεπεράσει σε αφίξεις τη χρονιά – ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό. Αυτό μάλιστα συμβαίνει παρά την απουσία παραδοσιακών αγορών εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία, με το κενό να καλύπτεται από νέες αγορές.
«Η χρονιά φέτος για το αεροδρόμιο Μακεδονία είναι μια καλή χρονιά. Ανέκαμψε πλήρως σε σχέση με το 2019 και πλέον μπορούμε να μιλάμε ότι έχουμε μια αύξηση της τάξης του 1% στο τέλος της χρονιάς σε σχέση με το 2019 ή αλλιώς πάνω από 20% σε σχέση με πέρσι. Και είναι σημαντικό αυτό με την έννοια ότι έχουμε πλήρη ανάκαμψη, ενώ απουσιάζουν σημαντικές αγορές όπως είναι της Ρωσίας, της Ουκρανίας και της Λευκορωσίας. Είδαμε ανάπτυξη από άλλες αγορές όπως της Ιταλίας, από την Ελβετία, από την Πολωνία, από τη Ρουμανία, είδαμε άλλες αγορές να ενισχύονται ,οι οποίες κάλυψαν το κενό που δημιούργησε η απουσία των αγορών αυτών», είπε ο διευθυντής ανάπτυξης της Fraport Greece, Γιώργος Βήλος, στο περιθώριο εκδήλωσης για την παρουσίαση του ελληνικού πρωινού στα ξενοδοχεία, που πραγματοποιήθηκε στο αεροδρόμιο Μακεδονία με αφορμή τον εορτασμό της σημερινής Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού.
Ο κ. Βήλος ανέφερε επίσης ότι τρεις καλοκαιρινές πτήσεις, για Τιφλίδα, Βαρκελώνη και Κάιρο θα συνεχιστούν και φέτος τον χειμώνα, ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να προκύψουν και άλλες πτήσεις στην πορεία. Σε ερώτηση για το πολυαναμενόμενο άνοιγμα προς την αμερικανική αγορά, ο διευθυντής ανάπτυξης της Fraport Greece τόνισε πως δεν είναι εύκολη υπόθεση. «Δεν είναι εύκολο για καμία αγορά, πόσω μάλλον με την αμερικανική. Χρειάζεται προσπάθεια, στρατηγικός σχεδιασμός και αποτελεσματική προώθηση του προορισμού στην αγορά της Αμερικής. Θεωρούμε ότι είναι στους στόχους μας, αλλά έχουμε δρόμο ακόμα», είπε χαρακτηριστικά.
Η αύξηση των αφίξεων δεν αποτυπώνεται στις διανυκτερεύσεις
Η αύξηση των αφίξεων, πάντως, δεν έφερε την άνοιξη στα ξενοδοχεία της πόλης. Όπως, άλλωστε, σημείωσε η εκπρόσωπος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, Ελένη Παπία, η αύξηση στο αεροδρόμιο έχει να κάνει με πτήσεις προορισμών όπως είναι η Πιερία και η Χαλκιδική. «Δεν αποτυπώνεται σε διανυκτερεύσεις στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Η πόλη μας χρειάζεται ένα στρατηγικό πλάνο προώθησης της πόλης. Ένα πλάνο στο οποίο θα εμπλακούν επαγγελματίες και όχι πολιτικά πρόσωπα. Αυτό είναι κάτι το οποίο το ζητάμε και ειδικά αυτή τη στιγμή, προεκλογικά, και περιμένουμε οι υποψήφιοι να δεσμευτούν πάνω σ’ αυτό», τόνισε.
Σε ό,τι αφορά την πληρότητα, η κ. Παπία επισήμανε ότι ο μέσος όρος είναι 70% με 75%. «Εμάς μας σηκώνει πάρα πολύ ο οδικός τουρισμός, γιατί μιλάμε αποκλειστικά για την πόλη της Θεσσαλονίκης. Είναι μία πόλη στην οποία γίνονται διελεύσεις, οι επισκέπτες μας είναι κατά 80% Βαλκάνιοι, οι οποίοι οδεύουν Πιερία, Χαλκιδική και αλλού κι αυτό το οποίο θέλουμε είναι προώθηση του προορισμού έτσι ώστε η πόλη να ανοιχτεί και σε άλλες αγορές. Γιατί η πόλη δουλεύει 12 μήνες, δεν δουλεύει μόνο το καλοκαίρι. Τα ξενοδοχεία είναι ανοιχτά 12 μήνες, άρα θέλουμε η πόλη αυτή να γίνει γνωστή με ένα οργανωμένο στρατηγικό σχέδιο», κατέληξε.
Πηγή: voria.gr