Παράταση ολίγων εβδομάδων, εξ αιτίας του lockdown, λαμβάνει η προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος εκ μέρους των κατασκευαστικών εταιρειών, για το έργο αναβάθμισης της εσωτερικής περιφερειακής οδού της Θεσσαλονίκης η οποία λήγει σήμερα 19 Νοεμβρίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες πρόθεση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η παράταση να ισχύσει έως τις αρχές με μέσα Δεκεμβρίου, αναλόγως του πότε θα λήξει αυτή η δεύτερη καραντίνα.
Σύμφωνα με αρμόδια πηγή, ήδη όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας, αλλά και αρκετοί ξένοι κολοσσοί του κατασκευαστικού κλάδου έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και αναμένεται να καταθέσουν συγκεκριμένους φακέλους για συμμετοχή στα επόμενα στάδια της διαγωνιστικής διαδικασίας. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, δεν αποκλείεται να υπάρξουν και συμμαχίες για τη συγκρότηση μεικτών κοινοπρακτικών σχημάτων, με τη συμμετοχή ελληνικών και ξένων εταιρειών.
Μετά το πέρας της προθεσμίας εκδήλωσης ενδιαφέροντος θα επιλεγούν τα σχήματα τα οποία πληρούν τις προϋποθέσεις της προκήρυξης του διαγωνισμού τα οποία περνούν στη δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας σύμφωνα με όσα προβλέπονται για έργα τα οποία κατασκευάζονται με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) όπως εν προκειμένω. Σε αυτή τη δεύτερη φάση οριστικοποιείται το ακριβές φυσικό αντικείμενο του έργου και στη συνέχεια προχωρά η εκπόνηση των μελετών (γεωτεχνική, περιβαλλοντική, στατική κ.ο.κ.). Ακολουθεί η επόμενη φάση, ο ανταγωνιστικός διάλογος με τους τελικούς υποψήφιους αναδόχους, στη διάρκεια της οποίας θα αξιολογηθεί το ύψος καθώς και η προέλευση των κεφαλαίων τα οποία θα κληθεί να βάλει ο ανάδοχος, πέραν της συμμετοχής του ελληνικού δημοσίου.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η ολιγοήμερη παράταση στην προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος δεν πρόκειται να επηρεάσει το συνολικό χρονοδιάγραμμα του διαγωνισμού ο οποίος προκηρύχθηκε στις 17 Σεπτεμβρίου. Σύμφωνα με αυτό ανακήρυξη αναδόχου προβλέπεται έως το τέλος του 2021, ώστε κάποια στιγμή εντός του 2022 να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τρία με τέσσερα χρόνια.
Το έργο, το οποίο έχει γίνει γνωστό ως “flyover”, αφορά την αναβάθμιση της ανατολικής πλευράς της εσωτερικής περιφερειακής οδού της Θεσσαλονίκης σε μήκος 13χλμ με τη δημιουργίας ενός υπερυψωμένου οδικού άξονα ο οποίος που θα ξεκινά από τον Α/Κ Κ5 (στο ύψος του Παπαγεωργίου) και θα καταλήγει στον Α/Κ Κ10 (Κωνσταντινουπολίτικα). Παράλληλα θα ανακατασκευαστεί η υφιστάμενη οδός με διαπλάτυνση κατά μία λωρίδα κυκλοφορίας και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης, κατασκευή ανισόπεδων κόμβων, νέες σήραγγες κ.ο.κ. Το κόστος του έργου εκτιμήθηκε σε 462 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Η διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης ορίστηκε σε 30 χρόνια στα οποία συμπεριλαμβάνεται και ο χρόνος κατασκευής του έργου.
Πηγή: voria.gr