Κλιμάκιο της παράταξης «Πράξεις για τη Μακεδονία» είχε συναντήσεις με τον διοικητή της Πυροσβεστικής Χαλκιδική αλλά και τον δήμαρχο Πολυγύρου.
Συναντήσεις με τον διοικητή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Χαλκιδικής Άρη Κατιρτζίδη στο κτήριο διοίκησης της ΠΥ και με τον δήμαρχο Πολυγύρου Αστέριο Ζωγράφο, αλλά και τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου, Γιάννη Κουφίδη είχε κλιμάκιο της παράταξης «Πράξεις για τη Μακεδονία», αποτελούμενο από τον επικεφαλής Χρήστο Παπαστεργίου, τα μέλη Κωνσταντίνο Παπουτσή, Κώστα Τσινά, Θωμά Παπαδόπουλο και τον συντονιστή της Χρόνη Μακρίδη, στο πλαίσιο των επισκέψεων σε νομούς της περιφέρειας.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η παράταξη ενημερώθηκε από τον διοικητή της πυροσβεστικής για την προσπάθεια που καταβάλλεται εκ μέρους τους και σε συνεργασία με άλλους φορείς, όπως η πολιτική προστασία και οι δήμοι, για την ετοιμότητά τους, ενόψει της θερινής περιόδου στον τομέα της πυροπροστασίας, αλλά και για κάθε άλλο ζήτημα που ενδεχόμενα προκύψει, είτε από καιρικά φαινόμενα, είτε από άλλη αιτία.
Από την συζήτηση αναδείχθηκαν προβλήματα όπως η παλαιότητα των οχημάτων, μιας και ακόμη δεν έχει επιτευχθεί η προμήθεια νέων, μέσω του ΕΣΠΑ, η ανάγκη μεταστάθμευσης, τις επικίνδυνες ημέρες για την Χαλκιδική, του μισθωμένου ελικοπτέρου στη Σιθωνία, καθώς και η ανάγκη, ως άμεσης προτεραιότητας, σχεδίου διαχείρισης της βιομάζας που προκύπτει από τα κομμένα χόρτα και κλαδιά, που αποτελούν επικίνδυνη εύφλεκτη ύλη.
Ακόμη, άμεση είναι η ανάγκη της συνεργασίας των δήμων με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για την επικαιροποίηση των σχεδίων απομάκρυνσης των πολιτών από τους οικισμούς για να μην συμβεί ξανά άλλο Μάτι, δεδομένου ότι και η δασική έκταση με χαλέπιο πεύκη (ταχύς μεταδότης της πυρκαγιάς), είναι σε περίπτωση φωτιάς, δύσκολα διαχειρίσιμη. Σημαντική παράμετρος για την αντιμετώπιση των κινδύνων είναι η άμεση αποκατάσταση της δασικής οδοποιίας, ειδικά σε πληγείσες και επικίνδυνες περιοχές, όπως -μετά τις πλημμύρες- το Άγιο Όρος.
Κατά την συζήτησή τους με τον δήμαρχο κο Ζωγράφο αναδείχθηκαν τα ζητήματα του προβληματικού οδικού δικτύου όπως είναι ο δρόμος Πολυγύρου – Ιερισσού, Τρυπητής -Ουρανούπολης, Ριζά -Πλατανοχώρι κλπ. Ακόμη, η Χαλκιδική είναι ένας από τους ελάχιστους νομούς που δεν έχει πρόσβαση στην Εγνατία οδό, παρά και την μεγάλη τουριστική κίνηση που υπάρχει.
Σημαντική είναι η καθυστέρηση στην κατασκευή του φράγματος του Χαβρία, που θα έδινε μία λύση στο μεγάλο πρόβλημα νερού που παρατηρείται στην περιοχή. Βέβαια, ως αναγκαιότητα προκύπτει η ένταξη σε προγράμματα για την κατασκευή και άλλων μικρότερων φραγμάτων. Ακόμη σε μια περιοχή όπως είναι ο νομός Χαλκιδικής που από 100.000 μόνιμους κατοίκους για περίοδο πολλών μηνών μετατρέπεται σε νομό 1000000 κατοίκων-παραθεριστών-τουριστών και με πολλούς οικισμούς, είναι αναγκαιότητα για την διαχείριση των λυμάτων, να μπορούν να ενταχθούν σε προγράμματα αποχέτευσης οικισμοί κάτω των 2000 κατοίκων.
Μεγάλη καθυστέρηση έχει προκύψει και στην έναρξη λειτουργίας του Αρχαιολογικού Μουσείου Πολυγύρου. Είναι απαράδεκτο, επί πολλά χρόνια, να μη λειτουργεί το Μουσείο σε ένα νομό που τον επισκέπτονται χιλιάδες άνθρωποι και για την μεγάλη και αξιόλογη ιστορία του.
Κατά την συζήτηση με τον πρόεδρο του επιμελητηρίου κο Κουφίδη Γιάννη αναδείχθηκε η αναγκαιότητα ενός άμεσου σχεδίου αντιμετώπισης της κρίσης που προέκυψε από την πανδημία. Ενός άμεσου προγράμματος προβολής του τουριστικού προϊόντος της Χαλκιδικής με συνέργειες των φορέων όπως το επιμελητήριο και οι παραγωγικοί φορείς, τα ερευνητικά ιδρύματα, η περιφέρεια, οι δήμοι κλπ, αλλά και με ιδιαίτερη έμφαση στην διασφάλιση της υγείας.
Επιτακτική προτεραιότητα είναι πλέον, η ανάπτυξη ενός νέου παραγωγικού μοντέλου, που με συνέργειες, θα αναπτύσσει ισόρροπα την Χαλκιδική. Κυρίως στους τομείς της αγροτοδιατροφής, της ενέργειας, με επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές και του τουρισμού. Με την αξιοποίηση όλων των πλεονεκτημάτων της περιοχής και παράλληλα λειτουργώντας με εξωστρέφεια, έξυπνα και ευέλικτα, κυρίως με ψηφιακά μέσα για την ανάπτυξη εξαγωγών και προσέλκυση τουριστών.