Πολλοί επιχειρηματικοί κλάδοι «έχουν σηκώσει ψηλά τα χέρια» και υπάρχει έντονος προβληματισμός σε εμπόριο, βιομηχανία και πληροφορική.
Από έντονο προβληματισμό έως και απόγνωση προκαλούν στις εγχώριες επιχειρήσεις οι επιπτώσεις από την εξάπλωση του κορωνοϊού, με τους παράγοντες της αγοράς να μην μπορούν να προβλέψουν ούτε το μέγεθος, αλλά ούτε και τη χρονική διάρκεια του προβλήματος.
Μέχρι στιγμής, τα ακόλουθα μέτρα έχουν εφαρμοστεί από τις κυβερνήσεις σε όλη την Ευρώπη (και τον κόσμο) και μπορούν καθημερινά να γίνουν ακόμα ποιο αυστηρά.
- Καραντίνες και απαγόρευση κυκλοφορίας έχουν εφαρμοσθεί σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία και φυσικά η Ελλάδα.
- Ακόμα περισσότερα σύνορα έχουν επίσης κλείσει για μη ουσιαστικά ταξίδια και μεταφορά εμπορευμάτων. Τα μέτρα αυτά μπορούν να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην παράδοση, όπως σημαντικές καθυστερήσεις ή και καθόλου παράδοση. Ειδικά όταν η παραγγελία γίνεται από ένα κατάστημα του εξωτερικού.
- Οι μεταφορείς λαμβάνουν διάφορα μέτρα, ιδίως για την προστασία του προσωπικού τους (αν και προσπαθούν να διατηρήσουν τις υπηρεσίες τους κανονικές).
Άλλες πιθανές επιπτώσεις στις λειτουργίες περιλαμβάνουν:
- Η αλυσίδα εφοδιασμού και τα επίπεδα των αποθεμάτων θα μπορούσαν να επηρεαστούν λόγω της εξάπλωσης ή / και της απομόνωσης των ιών σε διάφορες χώρες, ιδίως εάν αναθέσετε την παραγωγή σας στο εξωτερικό ή εισαγάγετε προϊόντα.
- Υπάρχει μεγαλύτερη οικονομική αβεβαιότητα, ώστε οι άνθρωποι διστάζουν να ξοδέψουν χρήματα.
Αύξηση των online πωλήσεων
Σε μια θετική σημείωση, στις 17 Μαρτίου, η Logistiek.nl δημοσίευσε την πρόβλεψή της ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο αναμένεται να αυξηθεί κατά 50%, ενώ το Digital Commerce επίσης αναφέρει αύξηση 52% στις πωλήσεις στο διαδίκτυο και μία αύξηση 8,8% στους online αγοραστές από την μέρα που η κρίση του κορωνοϊού ξεκίνησε.
Πολλά καταστήματα έχουν ήδη κλείσει με εντολή της κυβέρνησης αλλά και σε αυτά που έχουν μείνει, πολλοί άνθρωποι αποφεύγουν τις κατ’ ιδίαν επισκέψεις και η ηλεκτρονική παραγγελία είναι ο τέλειος τρόπος για να ψωνίζετε ακόμα, ειδικά για αυτές τις ανάγκες ή τις ανέσεις που θα καταστήσουν τον ταραχώδη χρόνο πιο διαχειρίσιμο.
Οι επιχειρήσεις χρειάζονται ένα ηλεκτρονικό κατάστημα;
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η κορυφαία εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων της Χαλκιδικής zero web & graphics ακόμα και πριν την κρίση του κορωνοϊού η κατασκευή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος ήταν απαραίτητη για μια επιχείρηση.
“Εάν επιθυμείτε να έχετε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα όχι μόνο στην ελληνική αλλά και στη διεθνή αγορά, τότε δεν υπάρχει άλλος τρόπος από αυτό: Το κατάστημά σας πρέπει να μεταφερθεί στο διαδίκτυο!”
Με αυτόν τον τρόπο θα μπορείτε να προβάλετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, να προσελκύσετε έναν τεράστιο αριθμό πελατών – καθώς δεν υπάρχουν γεωγραφικοί περιορισμοί στο διαδίκτυο – να μειώσετε το πάγιο κόστος σας και να προσφέρετε στους πελάτες σας μια μοναδική εμπειρία.
Ειδικά σήμερα, μετά από όλα αυτά τα μέτρα, η κατανάλωτική συμπεριφορά του κόσμου δεν είναι πλέον η ίδια. Ως εκ τούτου, αντί οι επιχειρήσεις να ξοδεύουν χρόνο και χρήμα σε μεθόδους που είναι ελάχιστα αποτελεσματικές ή ακόμα και αναποτελεσματικές, επενδύουν στη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος το οποίο δεν θα αφορά μόνο την ανάγκη των πελατών τους για γρήγορη και εύκολη εξυπηρέτηση αλλά και τους στόχους της εταιρείας.
Η ιστορία του ηλεκτρονικού εμπορίου
Η πρώτη συναλλαγή ηλεκτρονικού εμπορίου πραγματοποιήθηκε στις 11 Αυγούστου 1994, όταν ένας άντρας πούλησε ε ένα CD του τραγουδιστή Sting σε έναν από τους φίλους του μέσω της ιστοσελίδας του NetMarket.
Αυτό είναι το πρώτο παράδειγμα ενός καταναλωτή που αγοράζει ένα προϊόν από μια επιχείρηση μέσω του διαδικτύου. Έκτοτε, το ηλεκτρονικό εμπόριο εξελίχθηκε για να διευκολύνει την ανακάλυψη και την αγορά προϊόντων μέσω διαδικτυακών λιανοπωλητών και αγορών.
Οι ανεξάρτητοι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι μικρές και οι μεγάλες επιχειρήσεις έχουν επωφεληθεί από το ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο τους επιτρέπει να εκτελούν συναλλαγές σε κλίμακα που δεν ήταν εφικτή στον κόσμο εκτός δικτύου.