Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. Δ.Α.Ε.Φ.Κ. – Κ.Ε./9159/Α325 Κοινή Υπουργικής Απόφαση που αφορά στην οριοθέτηση της περιοχής και χορήγησης Στεγαστικής Συνδρομής για την αποκατάσταση ζημιών σε κτήρια που προκλήθηκαν από την θεομηνία της 10ης Ιουλίου 2019, (ΦΕΚ4673/Β’/19.12.2019) ο δήμος Νέας Προποντίδας σας ενημερώνει:
Οι πολίτες που:
• αναμένουν αυτοψία από αιτήματα που έγιναν στο Δήμο
• επιθυμούν έλεγχο κτηρίου και έκδοση έκθεσης αυτοψίας
• επιθυμούν στεγαστική συνδρομή για την αποκατάσταση των ζημιών
θα πρέπει να καταθέσουν στην Γενική Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών (ΔΑΕΦΚ)- Βορείου Ελλάδος, η οποία είναι αρμόδια, έως τις 20 Μαρτίου 2020:
1. αίτημα στην υπηρεσία (επισύναψη αίτησης)
2. τίτλους ιδιοκτησίας του πληγέντος κτηρίου
3. οδοιπορικό σκαρίφημα (αντίγραφο τοπογραφικού, σε περίπτωση που δεν υπάρχει, πρόχειρο σχεδιάγραμμα για την διευκόλυνση του εντοπισμού του κτίσματος από το κλιμάκιο)
4. φωτογραφίες του πληγέντος κτηρίου
Έτσι λοιπόν, σύμφωνα με τη νέα υπουργική απόφαση, όλοι οι πολίτες, που η καταστροφή τους αφορά σε κτίσμα κι όχι σε οικοσυσκευή κατοικίας ή εξοπλισμό επιχείρησης, καλούνται να υποβάλλουν εκ νέου αίτηση στεγαστικής συνδρομής στη ΔΑΕΦΚ (ανεξαρτήτως από το αν υπέβαλαν στον Δήμο).
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την αποκατάσταση των ζημιών σε κτήρια μπορείτε να απευθύνεστε στη Γενική Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών (ΔΑΕΦΚ)- Βορείου Ελλάδος, Ναυαρίνου 8, ΤΚ55131, Καλαμαριά, τηλέφωνο επικοινωνίας 2310428448.
Δήμος Ν. Προποντίδας σας ενημερώνει σχετικά με την διαδικασία αποζημιώσεων των πληγέντων κατοικιών και επιχειρήσεων από την θεομηνία της 10ης Ιουλίου, όπως έχει εξελιχθεί έως σήμερα, για τα εξής:
Ο Δήμος Ν. Προποντίδας δέχθηκε συνολικά 2.778 αιτήσεις για τη διενέργεια ελέγχου για την εκτίμηση των ζημιών. Συγκεκριμένα δέχθηκε 1088 αιτήσεις για κύριες κατοικίες, 1180 για εξοχικές κατοικίες και 510 αιτήσεις για αυτοψίες σε επιχειρήσεις, εκ των οποίων ελέγχθηκαν το σύνολο των επιχειρήσεων, από τα αρμόδια κλιμάκια της Περιφερειακής Ενότητας και το 95% των κύριων κατοικιών – γιατί κάποιοι δεν κατέστη δυνατόν να εντοπιστούν ή δεν ανταποκρίθηκαν στις κλήσεις για τους επιτόπιους ελέγχους–ελέγχθηκαν από τα αρμόδια κλιμάκια του Δήμου Πολυγύρου (Δήμος ο οποίος ως έδρα του νομού υποστηρίζει διοικητικά το Δήμο Ν. Προποντίδας).
Προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία αποζημίωσης οι ενδιαφερόμενοι κατέθεσαν τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης των δικαιολογητικών ήταν η 31η Οκτωβρίου. Οπότε και εστάλησαν οι φάκελοι πλήρεις πλέον, στις αρμόδιες υπηρεσίες για την ολοκλήρωση της διαδικασίας έγκρισης ή απόρριψης της αποζημίωσης. Στον Δήμο Πολυγύρου διαβιβάστηκαν 741 ολοκληρωμένοι φάκελοι και 154 φάκελοι επιχειρήσεων διαβιβάστηκαν στην Δ/νση Πολιτικής Προστασίας της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής.
Οι ενδιαφερόμενοι που δεν κατέθεσαν τα απαραίτητα δικαιολογητικά και δεν έχουν ολοκληρώσει τον φάκελό τους, δεν έχουν δικαίωμα αξίωσης της όποιας αποζημίωσης για την κατοικία ή την επιχείρηση τους. Οι πολίτες, οι οποίοι κατέθεσαν πλήρεις φακέλους θα ενημερωθούν για την έγκριση ή την απόρριψη της αίτησής τους.
Η νομοθεσία προβλέπει την παροχή βοήθειας και την υποστήριξη των οικονομικά αδύνατων που η κύρια κατοικία τους παρήλθε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω φυσικών καταστροφών. Για τον λόγο αυτό ο Δήμος Ν. Προποντίδας διαχώρισε τις αιτήσεις των κύριων κατοικιών, προκειμένου να προωθηθούν αρχικά για την παροχή κοινωνικής προστασίας. Η συγκεκριμένη οικονομική ενίσχυση χορηγείται από το υπουργείο Εσωτερικών σε πολίτες για την αποκατάσταση ζημιών ή οικοσκευής απαραίτητα για τις στοιχειώδεις ανάγκες διαβίωσης, όταν το κτίριο στο οποίο διαβιούν και χρησιμοποιούν ως κύρια κατοικία πλήττεται από φυσική καταστροφή και μόνο, όταν υφίσταται αποδεδειγμένη αδυναμία κάλυψης της συγκεκριμένης ανάγκης από ιδίους πόρους. Για την ολοκλήρωση της διαδικασίας αποζημίωσης ο Δήμος πρέπει να καταθέσει στο Υπουργείο Εσωτερικών, το σύνολο των δικαιούχων και το συνολικό πόσο της αιτούμενης επιχορήγησης.
Όσον αφορά την αποζημίωση των επιχειρήσεων που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές αρμόδια για την εκταμίευση υπηρεσία αποζημιώσεων είναι η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας του Υπουργείου Οικονομικών και Ανάπτυξης. Για την ολοκλήρωση της διαδικασίας αποζημίωσης η αρμόδια Περιφερειακή Ενότητα καταθέτει, στο Υπουργείο Οικονομικών το σύνολο των δικαιούχων, το συνολικό πόσο της αιτούμενης επιχορήγησης. συνοδευόμενο από την ΚΥΑ οριοθέτησης της πληγείσας περιοχής.
Όσον αφορά τις αιτήσεις των δευτερευόντων κατοικιών, αλλά και τις αιτήσεις για αποκατάσταση ζημιών σε κτήρια, είτε αυτά είναι κατοικίες (κύριες ή δευτερεύουσες), είτε είναι επιχειρήσεις, που προκαλούνται από φυσικές καταστροφές εμπίπτουν στην αρμοδιότητα της Γενικής Διεύθυνσης Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών (ΔΑΕΦΚ) της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Τα αρμόδια κλιμάκια της υπηρεσίας από Αθήνα και Θεσσαλονίκη προχώρησαν αρχικά ως όφειλαν σε δειγματοληπτικούς ελέγχους για την εκτίμηση της έκτασης των ζημιών.
Για πληροφορίες σχετικά με την διαδικασία διαχείρισης των αιτήσεων που κατατέθηκαν στον Δήμο μπορείτε να καλείτε στο 2373350280, -281, -266.