Σε δίκη παραπέμπονται τέσσερις νηπιαγωγοί στην Κρήτη, επειδή στο πλαίσιο εγκεκριμένου μαθήματος αγωγής υγείας, μίλησαν στα παιδιά για την επιστημονική ονομασία των γεννητικών οργάνων, ήτοι το πέος και το αιδοίο και γονιός κατέθεσε μήνυση εναντίον των τεσσάρων εκπαιδευτικών με αιτιολογία πως το παιδί του «τραυματίστηκε ψυχολογικά».
Το περιστατικό συνέβη πριν από τρία χρόνια στο 19ο νηπιαγωγείο Χανίων και η δίκη έχει οριστεί για τις 22 Οκτωβρίου, σύμφωνα με την Μαργαρίτα Γερούκη, ειδική σε θέματα σεξουαλικής αγωγής.
Σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα τόσο του Ρεθύμνου όσο και των Χανίων, αλλά και ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων τάχθηκαν υπέρ των νηπιαγωγών και ενημέρωσαν τις εισαγγελικές Αρχές ότι πρόκειται για μάθημα εγκεκριμένο από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής πολιτικής. Ωστόσο οι νηπιαγωγοί, δεν θα αποφύγουν το δικαστήριο.
«Όταν οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν να ενημερώσουν τα παιδιά, είναι παράλογο να καταλήγουν κατηγορούμενοι», σχολίασε η κ. Γερούκη.
«Θα είχαμε πολύ λιγότερες σεξουαλικές κακοποιήσεις παιδιών»
Η κ. Γερούκη εξηγεί ότι το μάθημα της σεξουαλικής αγωγής διδάσκεται εδώ και χρόνια στις ευρωπαϊκές χώρες και υπογραμμίζει ότι τα παιδιά μέσω της γνώσης μπορούν να διδαχθούν πολλά προστατεύοντας παράλληλα τον εαυτό τους. «Θα είχαμε για παράδειγμα πολύ λιγότερα περιστατικά σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών, για τα οποία διαβάζουμε πολύ συχνά στην Κρήτη, γιατί τα ίδια τα παιδιά θα ήξεραν τι επιτρέπεται και τι όχι στο άγγιγμα και θα ενημέρωναν κάποιον από το περιβάλλον τους,ακόμη κι αν ο δράστης ήταν ο γονιός τους», υπογράμμισε η ίδια.
Σχετικά με το πώς πρέπει να μιλούν οι γονείς στα παιδιά τους για τα σεξουαλικά όργανα, η κ. Γερούκη αναφέρει: «Οι ίδιοι οι γονείς πολλές φορές δεν ξέρουν τι να απαντήσουν στα παιδιά τους, θέλουν να τους μιλήσουν αλλά δεν ξέρουν τον τρόπο. Αντιμετωπίζουν τα γεννητικά όργανα σα να μην υπάρχουν και το μήνυμα που στέλνουν στα παιδιά τους είναι είτε ότι πρόκειται για όργανα άνευ σημασίας, είτε ότι πρέπει να ντρέπονται γι’ αυτά, όμως και τα δύο μηνύματα είναι λάθος. Το σωστό είναι να πούμε στα παιδιά του νηπιαγωγείου ότι η επιστημονική ονομασία τους είναι πέος και αιδοίο. Είναι πράγματι οξύμωρο, από την μια να παίρνουμε παγκόσμιο βραβείο για ένα πρόγραμμα σεξουαλικής αγωγής που ετοιμάσαμε και από την άλλη, κάποιοι συνάδελφοι που διδάσκουν το μάθημα να οδηγούνται στο δικαστήριο ως κατηγορούμενοι»
Παγκόσμια διάκριση για το πρόγραμμα
Η Μαργαρίτα Γερούκη θα βρεθεί στο Μεξικό με αφορμή μια παγκόσμια διάκριση. Συγκεκριμένα, με το βραβείο Αριστείας και Καινοτομίας στη Σεξουαλική Αγωγή 2019, από τον Παγκόσμιο Οργανισμό για τη Σεξουαλική Υγεία, θα τιμηθεί το ελληνικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Παίζω με το Φρίξο και μαθαίνω για το σώμα μου και τις διαπροσωπικές σχέσεις».
Στην κατηγορία του βραβείου (ατομικές συμμετοχές και ΜΚΟ) υπήρχαν 19 συμμετοχές από διάφορες χώρες του κόσμου, από ανθρώπους με μεγάλη αναγνώριση στον χώρο της σεξουαλικής εκπαίδευσης, ωστόσο η δουλειά της ελληνικής ομάδας υπήρξε εντυπωσιακή και ξεχώρισε.
Το πρόγραμμα «Παίζω με τον Φρίξο, (ένα σκατζόχοιρο) και μαθαίνω για το σώμα μου και τις διαπροσωπικές σχέσεις» εξερευνά την σεξουαλικότητα ως αναπόσπαστο κομμάτι της ανθρώπινης φύσης και αφορά το σώμα, το βιολογικό και κοινωνικό φύλο, την αναπαραγωγή, τις διαπροσωπικές σχέσεις. Στηρίζεται σε γνώσεις, σε καλλιέργεια δεξιοτήτων αυτογνωσίας, ενσυναίσθησης και επικοινωνίας αλλά και στην υιοθέτηση αξιών και στάσεων που προάγουν την υγεία και την ευεξία των ατόμων.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε παιδιά του νηπιαγωγείου και της πρώτης τάξης του δημοτικού σχολείου. Περιλαμβάνει πέντε ενότητες μαθημάτων για την τάξη αλλά και αντίστοιχες υποστηρικτικές ενότητες για τις/τους εκπαιδευτικούς.
Είναι πολύ σημαντικό για όλα τα παιδιά να έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν με τρόπο συστηματικό, οργανωμένο και κυρίως μέσα από επιστημονικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις τα παραπάνω θέματα καθώς από τη μία μεριά το θέμα της σεξουαλικότητας παρουσιάζεται με διάφορους τρόπους, πολλές φορές όχι αξιόπιστους, σε μέσα μαζικής ενημέρωσης και κοινωνικούς χώρους, από την άλλη κάποιοι γονείς, που είναι οι κυρίως υπεύθυνοι για την καθοδήγηση των παιδιών τους και σε θέματα σεξουαλικότητας και σεξουαλικής υγείας, δεν μπορούν να ανταποκριθούν με τον καλύτερο τρόπο σε αυτά τα καθήκοντα.
Επιπλέον γνωρίζουμε ότι στο στενό οικογενειακό και φιλικό περίγυρο ενός παιδιού βρίσκονται συνήθως οι υπεύθυνοι για την κακοποίησή του. Είναι λοιπόν στον ρόλο του σχολείου και των εκπαιδευτικών να αναλάβουν, σε συνεργασία πάντα με την οικογένεια, να παρουσιάσουν και συζητήσουν μεθοδικά και επιστημονικά το ζήτημα αυτό.
Τα παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας βρίσκονται στο αναπτυξιακό αυτό στάδιο της ζωής τους όπου θα πρέπει να γνωρίσουν ζητήματα που αφορούν το σώμα τους, το βιολογικό και κοινωνικό φύλο, επίσης ζητήματα που αφορούν τις κοινωνικές ανθρώπινες σχέσεις, να επεξεργαστούν αποδεκτούς κώδικες επικοινωνίας και να μάθουν να προστατεύονται από τυχόν επιβλαβείς συμπεριφορές των ενηλίκων. Όλα τα παραπάνω είναι δυνατό να γίνουν διδακτικές ενότητες μιας συστηματικής παρέμβασης με στόχο τη σεξουαλική αγωγή των παιδιών.
Πηγή: patris.gr