• Αρχική Σελίδα
  • Επικοινωνία
Νέα Μουδανιά Blog
  • Χαλκιδική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Τεχνολογία
  • Ψυχαγωγία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Νέα Μουδανιά Blog
  • Χαλκιδική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Τεχνολογία
  • Ψυχαγωγία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Νέα Μουδανιά Blog
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Η Θεσσαλονίκη του μέλλοντος

Από
22 Ιουνίου, 2019
Σε Ελλάδα, Επιστήμη / Τεχνολογία, Περιβάλλον
2
VIEWS
Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin

Πράσινη κυκλοφορία και ανάκτηση του χαμένου δημόσιου χώρου

Δρόμοι χωρίς αυτοκίνητα και μποτιλιάρισμα. Άρτια οργανωμένο δίκτυο δημόσιων μεταφορών. Οι πολίτες μετακινούνται με λεωφορεία, τραμ και μετρό. Όταν ο καιρός το επιτρέπει μετακινούνται με τα ποδήλατά τους στους ασφαλείς ποδηλατοδρόμους ή ακόμα και με τα πόδια στα φαρδιά πεζοδρόμια, απολαμβάνοντας το καταπράσινο περιβάλλον της πόλης.

Η παραπάνω εικόνα δεν περιγράφει τη σημερινή κατάσταση, ωστόσο δεν είναι ανέφικτη. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει ο αρχιτέκτονας, διδάκτωρ της Αρχιτεκτονικής Σχολής της Βαρκελώνης, Νίκος Σουλάκης, σε πρότασή του, με θέμα: «Η Θεσσαλονίκη μπορεί να αλλάξει: Πράσινη κυκλοφορία και ανάκτηση του χαμένου δημόσιου χώρου».

Ο αρχιτέκτονας βάσισε την πρότασή του σε δύο παρατηρήσεις: ότι η σχέση εξάρτησης του πολίτη με το αυτοκίνητό του είναι αποτέλεσμα της έλλειψης υποδομών δημόσιας μετακίνησης και ότι η έλλειψη δημόσιου χώρου στις εκτός κέντρου περιοχές σχετίζεται άμεσα με την απαξίωση του αρχικά προβλεπόμενου πολεοδομικού σχεδίου.

Έχοντας ζήσει στη Βαρκελώνη κατά την περίοδο της μεταμόρφωσής της, ο κ. Σουλάκης διαπίστωσε ότι των παρεμβάσεων στην ισπανική πόλη προϋπήρξε μια μακρά περίοδος εύρυθμης λειτουργίας του αστικού ιστού, με συνεπή προς τους πολίτες μέσα μεταφοράς και δημιουργία μέτρων για τη μείωση της χρήσης των ΙΧ.

Μεταφέροντας τις παραπάνω παρατηρήσεις στην πρότασή του, τονίζει ότι για να γίνει η Θεσσαλονίκη μια πιο ανθρώπινη πόλη πρέπει να περιοριστεί η χρήση των Ι.Χ. μέσα από τη δημιουργία ενός επιλέξιμου και αξιόπιστου συστήματος δημόσιων μέσων μαζικής μεταφοράς (μετρό, τραμ και λεωφορεία) που θα αποτελέσει τη ραχοκοκαλιά της καλής λειτουργίας της πόλης.

Την ίδια ώρα θα πρέπει να εξασφαλιστούν ελεύθερες λωρίδες κίνησης για τα μέσα μεταφοράς μέσα από την αφαίρεση των σταθμευμένων αυτοκινήτων και να επιλυθεί το θέμα της στάθμευσης στις περιοχές κατοικίας, μέσα από τη δημιουργία σταθμών αυτοκινήτων.

Πόσο έτοιμοι είναι, όμως, οι Θεσσαλονικείς να αφήσουν τα αυτοκίνητά τους και να χρησιμοποιήσουν τα δημόσια μέσα μεταφοράς; Ο κ. Σουλάκης αποκαλύπτει ότι το «μυστικό» της πρότασης είναι η κοινωνική συναίνεση. «Τα μέτρα που προτείνονται δε θα αφορούν μόνο στο κέντρο, αλλά σε όλο τον συμπαγή πολεοδομικό ιστό, ώστε να ωφεληθεί η πλειονότητα των κατοίκων».

Ο ίδιος τονίζει ότι εφόσον περιοριστεί η χρήση των ΙΧ θα δημιουργηθούν άλλα οφέλη για τους πολίτες. Θα απελευθερωθεί επιφάνεια του οδοστρώματος για άλλες χρήσεις και θα μειωθεί θεαματικά η ατμοσφαιρική ρύπανση. Σημαντικό κομμάτι της πρότασης είναι λοιπόν και η αναβάθμιση του δημόσιου χώρου, με τη δημιουργία σύγχρονων δικτύων ποδηλατοδρόμων, την πεζοδρόμηση πολυσύχναστων οδών, όπως η Αγίας Σοφίας και η Πέτρου Συνδίκα, και τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων.

Στην πρόταση προβλέπεται και η αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, που σε συνδυασμό με την πράσινη κυκλοφορία θα συντελέσουν στην εξεύρεση οικονομικών πόρων.

Η πρόταση του Νίκου Σουλάκη θα παρουσιαστεί σε εκδήλωση αύριο, στις 19.30 μ.μ., στην αποθήκη Δ’ στο λιμάνι. Στην εκδήλωση, που διοργανώνει η Ένωση για τα Δικαιώματα των Πεζών, θα συμμετάσχουν, επίσης, οι Ανδρέας Κουράκης, αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας & Δικτύων Θεσσαλονίκης, Γιώργος Παπακώστας, πρόεδρος του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Α.Π.Θ., Άρις Γεωργίου, αρχιτέκτονας, Άκης Αγγελίδης, αρχιτέκτονας και αντιπρόεδρος της Ένωσης για τα Δικαιώματα των Πεζών.

Πηγή: www.newsbeast.gr

Tags: ΘεσσαλονίκηΠράσινο
Προηγούμενο

Το λογότυπο των Ολυμπιακών αγώνων του Λονδίνου προάγει το ρατσισμό!

Επόμενο

Θεσσαλονίκη2 / Ένα πολεοδομικό πείραμα

ΣχετικάΆρθρα

Κεντρική Μακεδονία

Θεσσαλονίκη: Νεαροί τραμπούκισαν κλιμάκιο του ΕΟΔΥ που έκανε rapid test (βίντεο)

5 Μαρτίου, 2021
Κεντρική Μακεδονία

Η Πλατεία Αριστοτέλους ανάμεσα στις 15 ωραιότερες πλατείες στον κόσμο

5 Μαρτίου, 2021
Κεντρική Μακεδονία

Έκτακτη εθελοντική αιμοδοσία την Κυριακή στη νότια πύλη της ΔΕΘ

5 Μαρτίου, 2021
Επόμενο

Θεσσαλονίκη2 / Ένα πολεοδομικό πείραμα

Επίσκεψη μαθητών του 4ου Δημ. Σχολείου Νέων Μουδανιών στον Δήμαρχο Νέας Προποντίδας

Please login to join discussion
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Ακολουθήστε μας

  • 5.7k Fans
  • 680 Followers
  • 521 Followers
halkidiki all
Ακουστικά Κέντρα Κασάπογλου Χαλκιδική
zero web & graphics
coronavirus

Προτεινόμενα

Featured

Βάφονται τα κτίρια που άγνωστοι έβαψαν με σπρέι στη Ν. Τρίγλια (φώτο)

5 Μαρτίου, 2021
Featured

Η Παραλία Αρετές της Χαλκιδικής στις “10 μυστικές παραλίες” της Ευρώπης

5 Μαρτίου, 2021
Featured

Κ. Μάλαμα: Οι υπηρεσίες του κοινωνικούς κράτους στα Νέα Μουδανιά πρέπει να ενισχυθούν

5 Μαρτίου, 2021
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία
  • Πολιτική Απορρήτου – Όροι χρήσης

© 2019 Νέα Μουδανιά Blog

Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Χαλκιδική
  • Ελλάδα
  • Κόσμος
  • Τεχνολογία
  • Ψυχαγωγία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
  • Σύνδεση
  • Sign Up

© 2019 Νέα Μουδανιά Blog

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

*Κάνοντας εγραφή στην ιστοσελίδα μας, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης που μπορείτε να βρείτε εδώ: Πολιτική Απορρήτου – Όροι χρήσης.
All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε την παραμονή σας στην σελίδα μας. Χρησιμοποιώντας τις υπηρεσίες μας, συμφωνείτε με τους Όρους Χρήσης της ιστοσελίδας μας.