Πάνω από €17 δισ. αναμένεται ο τζίρος του eCommerce στην Ελλάδα το 2023

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση για το Ευρωπαϊκό Ηλεκτρονικό Εμπόριο 2023, που δημοσιοποίησαν οι ενώσεις Ecommerce Europe και EuroCommerce, αναμένεται αύξηση στον τζίρο του ηλεκτρονικού εμπορίου λιανικής κατά 8%, με τον τζίρο να ξεπερνά τα 970 δισεκατομμύρια ευρώ.

Σε απόλυτους αριθμούς, οι online B2C πωλήσεις στην Ευρώπη ήταν πέρσι αυξημένες περίπου στα €900 δισ. από €849 δισ. έναν χρόνο νωρίτερα (αύξηση 6%). Ωστόσο, οι υψηλότερες τιμές ήταν ο κύριος μοχλός στην αύξηση του κύκλου εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.

“Καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022, η Ευρώπη επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από τον αντίκτυπο του ρωσικού πολέμου στην Ουκρανία, κυρίως από τους υψηλούς ρυθμούς πληθωρισμού, που ασκούσαν πτωτική πίεση στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών”, επισημαίνει η ετήσια Έκθεση για το Ευρωπαϊκό Ηλεκτρονικό Εμπόριο 2023, που δημοσιοποίησαν χθες οι ενώσεις Ecommerce Europe και EuroCommerce.

Η σταδιακή εκτόνωση του πληθωρισμού οδηγεί το τρέχον έτος την αγορά σε θετικό έδαφος, σε αντίθεση με το 2022, όταν το πληθωριστικό σοκ έφερε, για πρώτη φορά, στην αγορά αρνητικό πρόσημο 2%. Το μέλλον, πάντως, προδιαγράφεται θετικό, με την πορεία της αγοράς e-commerce να παραμένει θετική και τα επόμενα χρόνια και τις διαδικτυακές πωλήσεις να αυξάνονται, φτάνοντας περίπου το 30% των λιανικών πωλήσεων έως το 2030.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης, οι μόνες περιοχές χωρίς πτώση των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου πανευρωπαϊκά το 2022 ήταν η Ανατολική Ευρώπη με +5% και η Νότια Ευρώπη με +13%. Στο μεταξύ, η Δυτική Ευρώπη είναι, μακράν, η μεγαλύτερη περιοχή, κατέχοντας το 67% του συνολικού κύκλου εργασιών B2C στην Ευρώπη για το 2022. Ακολουθεί η Νότια Ευρώπη, με μερίδιο μόλις 16%.

Οι κορυφαίες χώρες στον κύκλο εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C είναι το Ηνωμένο Βασίλειο (€291 δισ.), η Γαλλία (€146 δισ.), η Γερμανία (€102 δισ.) και η Ισπανία (€72 δισ.).

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας και τα στοιχεία της Eurostat, στην Ελλάδα οι διαδικτυακές πωλήσεις B2C συνεχίζουν να αυξάνονται διαρκώς από τα €7,5 δισ. το 2019 κατά 8-10% ετησίως, με εκτιμώμενο κύκλο εργασιών €17,33 δισ. το 2023. Το ηλεκτρονικό εμπόριο, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΝΤ για το E-GDP, ακολουθεί με ποσοστό συμμετοχής 7,9% την αύξηση του ΑΕΠ στην Ελλάδα.

Αντίστοιχα, οι Έλληνες διαδικτυακοί καταναλωτές συνεχίζουν να αυξάνονται από το 51% το 2019, στο 70% το 2022 και στο 75% το 2023.

“Τόσο το 2022 όσο και 2023, χαρακτηρίζονται από ένα επίμονο υψηλό πληθωρισμό, με αποτέλεσμα οι ευρωπαίοι και οι εγχώριοι καταναλωτές να είναι πολύ πιο ευάλωτοι στις τιμές βασικών αγαθών”, σχολίασε ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. και μέλος της EuroCommerce, Bασίλης Κορκίδης, και πρόσθεσε: “οι καταναλωτικές συνήθειες αλλάζουν γρήγορα και η ελληνική επιχειρηματικότητα φαίνεται να προσαρμόζεται”.

Δείτε περισσότερα στο sepe.gr

Η εικόνα δημιουργήθηκε με χρήση πλατφόρμας Τεχνητής Νοημοσύνης

Πηγή: wwn.gr

Exit mobile version