Χρειάζεται συντήρηση το φοιτητικό camping του ΑΠΘ στο Ποσείδι Χαλκιδικής;

Έπειτα από δύο χρόνια αναστολής της λειτουργίας της εξαιτίας της πανδημίας, η Επιτροπή της κατασκήνωσης του φοιτητικού camping στο Ποσείδι στην Καλάνδρα Χαλκιδικής, με βάση τα ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα και την αναστολή των περιοριστικών μέτρων από τις αρμόδιες υγειονομικές αρχές, κατέληξε στην απόφαση επαναλειτουργίας της.

Η σεζόν ωστόσο φαίνεται να κύλησε με προβλήματα, καθώς παραθεριστές κάνουν λόγο για σημάδια εγκατάλειψης ενώ η διοίκηση από την πλευρά της αναφέρει τις ιδανικές συνθήκες της κατασκήνωσης, δύο χρόνια μετά το λουκέτο λόγω COVID. Η Πανεπιστημιακή Κατασκήνωση Καλάνδρας αποτελεί περιουσία του Α.Π.Θ., των μελών της πανεπιστημιακής, αλλά και της ευρύτερης κοινότητας. Το Camping απλώνεται σε έκταση 300.000 τ.μ. με μια τεράστια παραλία με θάλασσα ιδανική για όλες τις ηλικίες. To φοιτητικό camping λειτουργεί από το 1960 και αποτελεί ιδιοκτησία του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.). Την ευθύνη για τη λειτουργία της Πανεπιστημιακής Κατασκήνωσης έχει η Διοίκηση του ΑΠΘ. Η Επιτροπή Κατασκήνωσης Καλάνδρας έχει εισηγητικό, επικουρικό και οργανωτικό ρόλο ως προς τον τρόπο λειτουργίας της Κατασκήνωσης. Δικαίωμα διαμονής σε αυτήν έχουν όλοι οι φοιτητές, το προσωπικό, καθώς και οι συνταξιούχοι του ΑΠΘ.

Η Parallaxi δέχθηκε μία καταγγελία για τις φθορές της κατασκήνωσης, καθώς και για το λουκέτο που έχει μπει στην βιβλιοθήκη. Ο Α. παραθεριστής του camping αναφέρει: “Φέτος, παρότι υπήρχε όλος αυτός ο διαθέσιμος χρόνος, όλοι διαπιστώσαμε τη γενική εικόνα εγκατάλειψης. Η μοναδική παιδική χαρά εξαφανισμένη, τα γήπεδα αθλοπαιδιών διαλυμένα, καμία βελτίωση σε κάποια υποδομή και κυρίως η κατάσταση της βιβλιοθήκης της κατασκήνωσης, που για πρώτη φορά ήταν κλειστή και μισοκατεστραμμένη. Φοιτητές, παιδιά και γονείς κοιτούσαν έκπληκτοι από την σπασμένη κλειστή πόρτα και από την τρύπα στο τοίχωμα του Βαγονιού που φιλοξενούσε τη Βιβλιοθήκη, βιβλία να σαπίζουν ανάμεσα σε σκουπίδια και υπολείμματα από πουλιά και ζώα.”

Ένας πανεπιστημιακός αναφέρει πως η κουλτούρα της συντήρησης στην συγκεκριμένη τοποθεσία που έχει χαρίσει καλοκαιρινές στιγμές στους φοιτητές της Θεσσαλονίκης δεν υπάρχει: “Tα σπιτάκια έχουν προβλήματα, οι σίτες θέλουν αλλαγή, οι εγκαταστάσεις των τουαλετών θέλουν ανανέωση. Η μοναδική παιδική χαρά δεν υπάρχει φέτος. Στη συγκεκριμένη κατασκήνωση δεν υπάρχει η κουλτούρα του camping.” O κ. Κατσίκης προχώρησε στην συγκεκριμένη ανάρτηση στην οποία και θίγει το ζήτημα των σκουπιδιών στην παραλία του camping: “Αυτά είναι τα σκουπίδια που μάζεψα από την παραλία σε ακτίνα 10 μέτρα. Στη συνέχεια γεμίσαμε κι άλλες σακούλες! Με πείραξε, γιατί το κάμπινγκ είναι φοιτητικό και γω τους φοιτητές τους είχα και τους έχω ψηλά στην εκτίμηση! Αν θέλουμε ν αλλάξουμε τον κόσμο πρώτα δεν αφήνουμε τις μπύρες στην παραλία μαζί με τα αποτσίγαρα και μετά συζητάμε τα μεγάλα!”

Ο κ. Μ. Φειδάς αντιπρύτανης Οικονομικών του ΑΠΘ, δηλώνει στην parallaxi πως η κατασκήνωση λειτούργησε μετά από δύο χρόνια με υπεράνθρωπες προσπάθειες για να βρεθεί σε μία καλή κατάσταση λειτουργίας: “Γίνανε αρκετές εργασίες συντήρησης, ταχύτατα και ήταν πλήρης, οι υπηρεσίες καθαριότητας επίσης λειτουργούν κανονικά. Υπήρξαν ορισμένα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας τα οποία φυσικά και ήταν αναμενόμενα όταν η κατασκήνωση λειτούργησε μετά από 2 χρόνια. Το camping είναι λειτουργικό και καθαρό. Υπάρχει πρόβλημα υπηρεσίας στην βιβλιοθήκη, διότι υπέστη ζημιά το πάτομα από το βαγόνι στο οποίο και λειτουργεί και φυσικά για λόγους ασφαλείας δεν άνοιξε. Για να επαναλειτουργήσει η βιβλιοθήκη θα πρέπει να επισκευαστεί το βαγόνι, αυτό θα γίνει το επόμενο έτος. Φέτος παιδική χαρά δεν υπάρχει, υπάρχουν όμως πολλές δραστηριότητες για τα παιδιά. Η κατασκήνωση λειτούργησε φέτος με μεγάλη επιτυχία, χωρίς ουσιαστικά προβλήματα, είμαστε πολύ ευχαριστημένοι.”

Σε μία έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2009 από τους: Ευαγγελία Ιωαννίδου, Παναγιώτα Πολατίδου, Παναγιώτα Μπαλάσκα και Κώστα Αλεξανδρή καταγράφηκαν τα προβλήματα εκείνης της χρονιάς βάσει της γνώμης των φοιτητών. Σκοπός έρευνας ήταν η αξιολόγηση της ποιότητας υπηρεσιών οι οποίες προσφέρθηκαν στο κατασκηνωτικό κέντρο «Ποσείδι Χαλκιδικής» του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, η διερεύνηση για διαφοροποίηση της αντίληψης των κατασκηνωτών για την ποιότητα λόγω διαφορετικών δημογραφικών χαρακτηριστικών και η εύρεση πιθανής συνεισφοράς των παραγόντων της ποιότητας στην πρόβλεψη επανάληψης συμμετοχής των κατασκηνωτών. Στην έρευνα η οποία έγινε το καλοκαίρι του 2009, έλαβαν μέρος 449 κατασκηνωτές (49.9% άνδρες και 50.1% γυναίκες). Τα αποτελέσματα της έρευνας: α) ανέδειξαν ως σημαντικότερους παράγοντες ποιότητας, το αντιλαμβανόμενο αποτέλεσμα (ΜΟ=4.35), την ανταπόκριση (ΜΟ=3.20), το χειροπιαστό στοιχείο (ΜΟ=3.79), την αξιοπιστία (ΜΟ=3.82) και το προσωπικό (ΜΟ=3.59), β)διαπίστωσαν στατιστικά σημαντικές διαφορές στους παράγοντες της ποιότητας μεταξύ των διαφορετικών ηλικιακών ομάδων (η ηλικιακή ομάδα 18 ως 29 ετών παρουσίασε τις χαμηλότερες τιμές), της διαφορετικής επαγγελματικής κατάστασης, της διαφορετικής οικονομικής κατάστασης, της διαφορετικής οικογενειακής κατάστασης (οι άγαμοι κατασκηνωτές σημείωσαν χαμηλότερες τιμές στους περισσότερους παράγοντες), τέλος γ) η πρόθεση επανάληψης συμμετοχής προβλέφθηκε επιτυχώς μόνο από τον παράγοντα της ποιότητας ‘αντιλαμβανόμενο αποτέλεσμα’ (β=.50, t=10.18, p

Exit mobile version