Ανανεώθηκε το πρωτόκολλο συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Λαβάλ Γαλλίας και της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής

Το Σάββατο 7 Μαΐου 2022 στην πόλη Λαβάλ Γαλλίας, ανανεώθηκε το πρωτόκολλο
συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Λαβάλ Γαλλίας και της Περιφερειακής Ενότητας
Χαλκιδικής. Κατά την παραμονή της Ελληνικής αποστολής και μέσα στα πλαίσια των
εκδηλώσεων, πραγματοποιήθηκε συνάντηση στο Δημαρχείο του Λαβάλ με τον κ.
Georges Poirier (Ζορζ Πουαριέ), Αντιδήμαρχο της πόλης του Λαβάλ και εκπροσώπους
των Επιτροπών Αδελφοποίησης που έχει συνάψει η πόλη του Λαβάλ με Boston
(Ηνωμένο Βασίλειο), Mettmann (Γερμανία), Gandia (Ισπανία), Garango (Burkina
Faso), Laval (Québec), Suceava (Ρουμανία), Lovetch (Βουλγαρία) και Modesto
(Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής) με θέμα πιθανές κοινές δράσεις. Στο σημείο αυτό
αξίζει να σημειωθεί ότι οι επιτροπές αδελφοποίησης διαδραματίζουν ένα σημαντικό
ρόλο στην έκφραση της πολιτειότητας, προάγοντας τις διεθνείς συνεργασίες.
Στη συνέχεια των εκδηλώσεων, παρουσία του βουλευτή Guillaume Garot, στο χώρο
του πάρκου La Perrine έμπροσθεν του Κέντρου Πολιτισμού και εντός ενός ιδιαιτέρως
συγκινητικού κλίματος, πραγματοποιήθηκαν τα αποκαλυπτήρια της τιμητικής
πλακέτας στη μνήμη του φιλέλληνα και λάτρη της Χαλκιδικής Ιατρού Κλώντ Απσέν,
δίπλα στο ελαιόδεντρο το οποίο ο ίδιος το μετέφερε από την Κασσάνδρα και το
φύτεψε το 2001. Ακολούθως, στο Δημαρχείο εκφωνήθηκε ο λόγος του
Αντιπεριφερειάρχη Χαλκιδικής κ. Ιωάννη Γιώργου, στα ελληνικά και στα γαλλικά,
ομοίως ο λόγος του Δημάρχου Λαβάλ Florian Bercault και υπογράφηκε η ανανέωση
του πρωτοκόλλου συνεργασίας.

Τέλος, η ελληνική αποστολή παραβρέθηκε στα εγκαίνια της έκθεσης κρασιού (Salon
des vins), στην οποία συμμετείχε με περίπτερο ο σύνδεσμος Laval – Grèce, με
προϊόντα της Χαλκιδικής και η οποία συγκέντρωσε πλήθος οινοποιών από διάφορες
περιοχές της Γαλλίας, με την πραγματοποίηση παράλληλων εκδηλώσεων και δράσεων
κατά τη διάρκεια της έκθεσης.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής κ. Ιωάννης Γιώργος, δήλωσε τα εξής : «Χαίρομαι
ιδιαίτερα για την ανανέωση του πρωτοκόλλου συνεργασίας μεταξύ των περιοχών του
Δήμου Λαβάλ Γαλλίας και της Π.Ε. Χαλκιδικής και μάλιστα θέλω να μοιραστώ μαζί σας
ότι είμαι κι εγώ ένα από τα «ιδρυτικά μέλη» αυτής της αδελφοποίησης. Γνωρίζουμε
όλοι ότι αυτή η φιλία μας, προάγει τη συνεργασία και την αμοιβαία ευαισθητοποίηση
μεταξύ των πολιτών των περιοχών μας. Η αδελφοποίησή μας, θα πρέπει να αποτελεί
μια μακροπρόθεσμη δέσμευση μεταξύ των κατοίκων των περιοχών μας και όχι μια
διεκπεραιωτική και σύντομη συνεργασία, διότι στην ουσία αναφερόμαστε στις
ανθρώπινες σχέσεις μας. Αυτή η φιλία πρέπει πάντα να επιβιώνει εν μέσω αλλαγών
των πολιτικών ηγεσιών και γενικότερων δυσκολιών αμφοτέρων των δύο πλευρών, οι
οποίες οφείλουν να υποστηρίζουν η μία την άλλη και στις πιο αντίξοες συνθήκες.

Συνεπώς αυτή η όμορφη συνεργασία είναι θέμα ζωτικής σημασίας και θα πρέπει να
επανεξετάζεται ανά τακτά διαστήματα, προκειμένου να διασφαλίζεται ότι
ανταποκρίνεται στις εκάστοτε ανάγκες μας και να παραμένει πάντα αποτελεσματική
και δυνατή. Ήδη έχω προσκαλέσει το Δήμαρχο Λαβάλ Γαλλίας κ. Florian Bercault
στην όμορφη Χαλκιδική μας, προκειμένου να γιορτάσουμε και στην περιοχή μας την
ανανέωση του πρωτοκόλλου συνεργασίας μας. Αναμένω εκ νέου τις πολύτιμες
ανταλλαγές πολιτών μεταξύ των περιοχών μας και θα στηρίζω πάντα αυτή την
προσπάθεια, όπως άλλωστε πράττω από το 1996 μέχρι και σήμερα.
Δεν θα ξεχάσω ποτέ τη συμβολή του φίλου μου «Χαλκιδικιώτη» Γάλλου ιατρού
Κλώντ Απσέν, τον μεγάλο υπέρμαχο της ελληνογαλλικής μας φιλίας, που ήταν ο
άνθρωπος που κυριολεκτικά έθεσε τα ισχυρά θεμέλια αυτής της φιλίας και ο οποίος
λείπει πολύ από τις ζωές μας και από μένα προσωπικά.
Τέλος, ευχαριστώ τους συνεργάτες μου που εργάζονται προς αυτή την κατεύθυνση».

Exit mobile version