Οι αντιδράσεις των εμπόρων για την πρώτη ήμερα click away στη Θεσσαλονίκη (φωτο – βίντεο)

Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει στον εμπορικό κόσμο της Θεσσαλονίκης η νέα κατάσταση που έχει τεθεί σε εφαρμογή από σήμερα το πρωί με τις ηλεκτρονικές και τηλεφωνικές αγορές και παραγγελίες (click away).

Καταστηματάρχες βρίσκονται από νωρίς στο πόδι περιμένοντας να χτυπήσει το τηλέφωνο, με τους περισσότερους από αυτούς να θεωρούν το συγκεκριμένο μοντέλο αγοράς μη λειτουργικό. Όπως υποστηρίζουν, ο τρόπος που επιλέχθηκε να λειτουργεί η αγορά ευνοεί καταφανώς τις μεγάλες επιχειρήσεις καθώς από τις μικρές, ελάχιστες είναι αυτές που διαθέτουν e- shop.

Βάσει επίσημων στοιχείων, μόλις το 17% των εμπορικών επιχειρήσεων διαθέτουν e-shop, ωστόσο, το ποσοστό αυτών που είναι πλήρως λειτουργικό, είναι πολύ μικρότερο και περιορίζεται σε μονοψήφιο ποσοστό.

Ελάχιστα τα e-shops

Ο πρόεδρος του Εμπορικού συλλόγου, Παντελής Φιλιππίδης εξέφρασε την ανησυχία του για αυτό το νέο εγχείρημα: ” Δεν μπορεί να λειτουργήσει αυτός ο τρόπος αγοράς. Το click away καταρχάς είναι ένα μοντέλο που καλώς ή κακώς προηγείται της προόδου της Ελλάδος. Θέλω να πω ότι για να κάνεις click away πρέπει να είσαι καθ’ όλα τα υπόλοιπα έτοιμος, αλλά όταν το 15% έχει μόνο e-shop στην αγορά δεν είσαι έτοιμος να το κάνεις αυτό. Η αγορά δεν είναι έτοιμη να ανταποκριθεί σε κάτι τέτοιο, που θα σε βρούνε; πως θα σε ξέρουν;” διερωτάται ο κ. Φιλιππίδης.

Επιπλέον ο ίδιος αναφέρθηκε στα μειονεκτήματα του click away διευκρινίζοντας ότι: Σύμφωνα με στις οδηγίες που έχουμε στα χέρια μας φαίνεται ότι η μέθοδος αυτή θα γίνεται μέσω υπολογιστή ή τηλεφωνικώς άρα τα μειονεκτήματα τις αγοράς είναι δύο: Το ένα είναι ότι μόνο το 15% έχει eshop και δεύτερον η τηλεφωνική επικοινωνία είναι δύσκολη καθώς κάπως πρέπει να σε ξέρει ο άλλος για να σε πάρει τηλέφωνο, δεν νομίζω ο καθένας να παίρνει αυθαίρετα όπου να ναι και να ζητάει ένα παντελόνι για παράδειγμα. Επίσης πόσοι έχουν ασύρματα pos στα μαγαζιά τους; πως θα λειτουργήσουν χωρίς ασύρματα pos, αφού λένε ότι θα τους τα δίνουν έξω από το μαγαζί; Είναι ένας τρόπος να κοροϊδέψουμε την αγορά και να πούμε ότι άνοιξε”, τόνισε ο πρόεδρος του Εμπορικού συλλόγου.

Όσον αφορά τους πολίτες ο κ. Φιλιππίδης ανέφερε ότι δεν ξέρει κατά πόσο ο κόσμος θα μπορέσει να το αντιληφθεί τα νέα δεδομένα, με το πρόβλημα να έγκειται κυρίως στις μεγαλύτερες ηλικίες καθώς για τη νεολαία όπως είπε είναι πιο εύχρηστα αυτά τα πράγματα.

“Ούτε ένα τηλεφώνημα”

Από την πλευρά του, ο κ. Αντώνης Γκούντας υπεύθυνος κεντρικού καταστήματος στην οδό Αγίας Σοφίας σημείωσε ότι: ‘‘Θεωρώ ότι θα είναι πολύ δύσκολο αυτό που γίνεται τώρα για την αγορά ιδίως για τα μικρά καταστήματα που δεν είναι τόσο οργανωμένα, κάποια δεν έχουν eshop με αποτέλεσμα πάλι να εννοηθούν τα πολυκαταστήματα. Είναι ένα τεράστιο πρόβλημα για τα μαγαζιά που είναι μικρά και δεν έχουν eshop, δεν θα μπορέσουν να ανοίξουν και να λειτουργήσουν.

Μέχρι στιγμής σε μας δεν υπάρχει κανένα τηλέφωνο αναμένουμε κι εμείς πως θα εξελιχθεί η κατάσταση. Μακάρι να βοηθήσει την αγορά γιατί είναι σε δυσχερή θέση, υπάρχουν πολλές υποχρεώσεις που πρέπει να καλυφθούν. Εκτός αυτού υπάρχει πολύ μεγάλο στοκ στα μαγαζιά, ρούχα που δεν ξέρουμε αν θα μπορέσουν να πουληθούν και είναι ένα πολύ μεγάλο βάρος κοστολογικά για κάθε επιχείρηση”.

”Ακόμη δεν έχουμε προσαρμοστεί ούτε εμείς ούτε οι καταναλωτές με το click away, προσπαθούμε να είμαστε αισιόδοξοι γιατί περιμέναμε καιρό να ανοίξουμε , προς το παρόν είναι πολύ ήσυχα. Δεν υπάρχουν μέχρι στιγμής τηλεφωνικές παραγγελίες, περιμένουμε” δήλωσε η Κατερίνα Βιζαρέλη, υπεύθυνη καταστήματος στην οδό Τσιμισκή.

Πηγή: thestival.gr

Exit mobile version