Προκηρύχθηκε από την «Εγνατία Οδό ΑΕ» ο διαγωνισμός για την ανάθεση του έργου κατασκευής του λεγόμενου «ορφανού χιλιόμετρου» ανάμεσα σε Νέα Μουδανιά και Ποτίδαια στη Χαλκιδική, που ευθύνεται για τα τεράστια μποτιλιαρίσματα κάθε καλοκαίρι.
Συγκεκριμένα, το έργο αφορά τη βελτίωση, διαπλάτυνση και ενίσχυση της Επαρχιακής οδού Μουδανιών – Καλλιθέας, σε μήκος 1,2 περίπου χιλιομέτρων από τη Χ.Θ.4+200 μέχρι πριν τη Γέφυρα της Ν. Ποτίδαιας (Χ.Θ. 5+240), για τη μετατροπή της υφιστάμενης δίιχνης οδού σε τετράϊχνη με διαχωρισμό της κυκλοφορίας. Στο έργο περιλαμβάνονται εργασίες χωματουργικών, τεχνικών, οδοστρωσίας, ασφαλτικών, φωτισμού σήμανσης – ασφάλειας οδού, και Η/Μ εγκαταστάσεων και εξοπλισμού.
Η εκτιμώμενη συνολική αξία του έργου χωρίς τον ΦΠΑ ανέρχεται στα 8 εκατ.ευρώ.
Σύμφωνα με την προκήρυξη, η προθεσμία παραλαβής των ηλεκτρονικών προσφορών ή των αιτήσεων συμμετοχής είναι η 28 Ιανουαρίου 2020. Οι προσφορές θα αποσφραγιστούν στις 4 Φεβρουαρίου.
Η διάρκεια της σύμβασης είναι 18 μήνες, ήτοι το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2021 εάν δεν υπάρξουν βέβαια προσφυγές που θα καθυστερήσουν το έργο.
Η εκκρεμότητα του ενός χιλιομέτρου μένει από το 2011. Τότε αναβαθμίστηκε ο κεντρικός άξονας της Κασσάνδρας, όμως λόγω των προσφυγών, αλλά και άλλων προβλημάτων, το έργο παραδόθηκε το 2016, χωρίς το ένα χιλιόμετρο μεταξύ Ν. Μουδανιών και Ποτίδαιας. Ουσιαστικά το συγκεκριμένο χιλιόμετρο ακυρώνει τα οφέλη από το σύνολο του υπόλοιπου δρόμου, διότι περιορίζονται οι λωρίδες κυκλοφορίας και δημιουργείται μποτιλιάρισμα.
Λύνεται μία ακόμη εκκρεμμότητα
Στον αέρα βρίσκεται η προκήρυξη ενός ακόμη σημαντικού και πολύπαθου οδικού έργου για τη Χαλκιδική. Πρόκειται για το έργο που αφορά το τμήμα Θέρμη-Γαλάτιστα στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Πολυγύρου και είναι συνολικής εκτιμώμενης αξίας χωρίς ΦΠΑ 23 εκατ.ευρώ.
Ο συγκεκριμένος δρόμος αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες εκκρεμότητες επί πολλά χρόνια, προκαλώντας απίστευτη ταλαιπωρία και ζητήματα στη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Βόρεια Χαλκιδική, το δεύτερο πόδι (Σιθωνία) και το Άγιον Όρος.
Οι επεμβάσεις αφορούν την ολοκλήρωση των υπολειπόμενων υποτμημάτων, την αναμόρφωση 8 Ισόπεδων Κόμβων, την οργάνωση της κυκλοφορίας των πεζών με κατασκευή πεζοδρομίων,την παραλλαγή θιγόμενων δικτύων ΟΚΩ, την κατασκευή επιφανειακών και υπόγειων έργων αποχέτευσης και αντιπλημμυρικής προστασίας της οδού και η αναβάθμιση και αντικατάσταση του εξοπλισμού σήμανσης –ασφάλισης της οδού. Στο έργο περιλαμβάνονται εργασίες χωματουργικών, τεχνικών, οδοστρωσίας, ασφαλτικών, φωτισμού σήμανσης – ασφάλειας οδού, Η/Μ εγκαταστάσεων και εξοπλισμού και εργασίες πρασίνου.
Η προθεσμία παραλαβής των προσφορών είναι στις 4 Φεβρουαρίου 2020 και η προθεσμία αποσφράγισης στις 11 Φεβρουαρίου.
Η διάρκεια της σύμβασης είναι 30 μήνες.
Στόχος της Εγνατίας Οδού, σύμφωνα με στελέχη της, είναι να παραδοθεί ολοκληρωμένος πλέον ο συγκεκριμένος άξονας το 2023.
Πηγή: voria.gr