Τα social networks μπαίνουν σε μια νέα φάση, πιο «κοινωνική», με περισσότερες δυνατότητες. Οι εξελίξεις είναι καταιγιστικές. Στον αδιαμφισβήτητο «βασιλιά» των κοινωνικών δικτύων, το facebook, το οποίο αριθμεί περισσότερα από 700 εκατ. μέλη σε όλο τον κόσμο, έρχεται να προστεθεί το «αντίπαλον δέος» που ακούει στο όνομα Google+.
Η Google, κυρίαρχος στον χώρο των online αναζητήσεων, κάνει ένα πολλά υποσχόμενο πέρασμα στα social media, φιλοδοξώντας να πάρει μερίδιο από την πίτα του facebook.
Ωστόσο, το δίκτυο του Μαρκ Ζάκερμπεργκ δεν μένει με σταυρωμένα χέρια. Το facebook ανακοίνωσε συνεργασία με τη δημοφιλή πλατφόρμα διαδικτυακής τηλεφωνίας Skype, επιτρέποντας για πρώτη φορά τις βιντεοκλήσεις μεταξύ των μελών του.
Η σύμπραξη αυτή αναμένεται ότι θα δώσει νέα ώθηση στο Skype, το οποίο πρόσφατα αποκτήθηκε από τη Microsoft έναντι 8,5 δισ. δολαρίων, ενώ θα τονώσει και το facebook, κρατώντας online για περισσότερο χρόνο τα μέλη του.
Τα μέλη του facebook καλούνται να κατεβάσουν (δωρεάν) την έκδοση 5.3 του Skype για Windows και να δουν όλες τις ενημερώσεις των φίλων τους μέσα από την πλατφόρμα, να κάνουν like και να σχολιάσουν τις αναρτήσεις.
Για πρώτη φορά οι χρήστες θα μπορούν να τηλεφωνήσουν στους φίλους τους μέσω Skype (Call Skype), υπό την προϋπόθεση ότι θα έχουν όλοι εγκατεστημένη την πλατφόρμα.
Οι βιντεοκλήσεις θα μπορούν να γίνονται και μεταξύ φίλων στο facebook, όταν εκείνοι είναι online.
Ηδη οι χρήστες του κοινωνικού δικτύου και στην Ελλάδα βλέπουν μια «μπάρα» στο δεξί μέρος της οθόνης τους, μέσω της οποίας καλούνται να αλληλεπιδράσουν με νέους τρόπους με τους φίλους τους.
Πολύ σύντομα, κάθε φορά που επισκέπτεστε το προφίλ ενός φίλου ή όταν κάνετε chat, είναι πιθανό να συναντάτε την επιλογή Video Call. Αν κάνετε κλικ για κλήση, η σελίδα θα αναζητήσει το σχετικό plug-in και θα δημιουργήσει αυτόματα έναν λογαριασμό. Στη συνέχεια, ο καλούμενος θα ειδοποιείται ότι επιθυμείτε να επικοινωνήσετε μαζί του μέσω Skype.
Την ίδια στιγμή, η Google μπαίνει στην αγορά της κοινωνικής δικτύωσης, λανσάροντας το δίκτυο Google+, το οποίο αρχικά λειτουργεί πειραματικά, καθώς μέλη του μπορούν να γίνουν μόνο περιορισμένα άτομα μέσω προσκλήσεων.
Όπως ήταν αναμενόμενο, το Google+ έρχεται και αυτό με δυνατότητα βιντεοδιασκέψεων με έως και 10 φίλους. Η νέα πλατφόρμα παρέχει τη δυνατότητα ομαδοποίησης φίλων σε «κύκλους» (Circles) για επιλεκτική επικοινωνία, προκειμένου να αποφεύγεται η δημοσιοποίηση πληροφοριών σε όλους ανεξαιρέτως, με το σκεπτικό ότι ένα μήνυμα μπορεί να απευθύνεται σε έναν παλιό συμμαθητή, όχι όμως και στον διευθυντή μας. Τα άτομα που ανήκουν στον κάθε κύκλο θα εμφανίζονται σε άλλα πρόσωπα στο προφίλ των χρηστών στο Google+, εκτός αν επιλέξουν να αποκρύπτονται.
Επίσης, το Google+ προσφέρει αυτόματες ενημερώσεις ανάλογα με τα ενδιαφέροντά του κάθε χρήστη και έχει λειτουργίες chat, άμεσης μεταφοράς φωτογραφιών από το κινητό και ομαδικών συζητήσεων. Τα γνωστά likes του facebook απεικονίζονται στην καινούργια πλατφόρμα με τη μορφή ψήφων +1, εξ ου και το όνομα Google+.
Αναλυτές της διαδικτυακής αγοράς τόνισαν ότι η Google επιχειρεί να αξιοποιήσει τις επικρίσεις που έχει δεχτεί το facebook για «χαλαρή» πολιτική απορρήτου και να κερδίσει τους δυσαρεστημένους, εφαρμόζοντας πιο αυστηρούς κανόνες προστασίας της ιδιωτικότητας.
Ωστόσο, η πολιτική του Google+ δεν διαχωρίζεται από την πολιτική της Google για την τήρηση προφίλ, την οποία έχουν αποδεχτεί όσοι χρησιμοποιούν υπηρεσίες όπως το Gmail. Ετσι, θα πρέπει κάποιος να ξέρει ότι αν γίνει μέλος στο Google+ θα πρέπει να αποκτήσει δημόσιο προφίλ Google το οποίο θα είναι ορατό στους άλλους χρήστες.
Το Google+ παρέχει ακόμη τη λειτουργία Hangout («Στέκια»), όπου ο χρήστης δηλώνει την πρόθεσή του να βγει έξω και προσδοκά «ανταπόκριση» πρόσωπο με πρόσωπο.
Η υπηρεσία περιλαμβάνει επίσης τα λεγόμενα Sparks, όπου ο χρήστης δηλώνει τα ενδιαφέροντά του και λαμβάνει αυτόματα ενημερώσεις για το αντικείμενο της αρεσκείας του, το οποίο μπορεί να μοιραστεί με όλους ή με κάποιους από τους «κύκλους» των φίλων του.
Η υπηρεσία διαθέτει αυτόματο ανέβασμα φωτογραφιών από έξυπνο κινητό στο Google+ (Instant Upload). Τέλος, το Huddle αφορά τη δυνατότητα δημιουργίας ομαδικών συζητήσεων με επιλεκτική συμμετοχή φίλων στο ίδιο θέμα («πώς θα αποφασίσει μια ομάδα έξι ανθρώπων ποια ταινία θα δει στο σινεμά;»).
από tanea.gr