Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Interview που διενεργήθηκε για λογαριασμό του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής
Ούτε η τουριστική περίοδος φέρνει χαμόγελα στους κατοίκους της Χαλκιδικής, καθώς επτά στους δέκα επιχειρηματίες της περιοχής δηλώνουν απαισιόδοξοι για το μέλλον της επιχείρησής τους.
Η κατήφεια καταγράφεται και στο γεγονός ότι ένας στους δύο επιχειρηματίες δηλώνει ότι αναμένει συρρίκνωση του τζίρου του για το επόμενο εξάμηνο. Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έρευνα της εταιρείας Interview που διενεργήθηκε για λογαριασμό του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής. Η έρευνα ήταν διπλή, καθώς απευθυνόταν σε επιχειρηματίες-μέλη του επιμελητηρίου αλλά και σε καταναλωτές που κατοικούν στη Χαλκιδική. Το σύνολο του δείγματος ήταν 708 άτομα.
Οι επιχειρήσεις – μέλη του επιμελητηρίου που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν πως υπέστησαν μείωση τζίρου κατά μέσο όρο 37% σε σχέση με πέρυσι. Ο μεγαλύτερος χαμένος, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας, ήταν η μεταποίηση και η βιοτεχνία της περιοχής, με μείωση του τζίρου 41,7% και τον τουρισμό να ακολουθεί με 33%.
Όπως επισήμανε ο πρόεδρος του επιμελητηρίου Γιώργος Γκιλής, “παρόλο που η θερινή περίοδος έχει αρχίσει, για πρώτη φορά στον νομό οι εγγραφές νέων επιχειρήσεων είναι λιγότερες από τις διαγραφές”.
Ως απόρροια της διαμορφούμενης κατάστασης, το 51% απαντά ότι για το επόμενο εξάμηνο αναμένει περιορισμό εσόδων, το 32% εκτιμά ότι ο τζίρος του δεν θα καταγράψει καμία μεταβολή, ενώ το 15% βλέπει αύξηση. Σε επίπεδο απασχόλησης, το ισοζύγιο μεταξύ προσλήψεων και απολύσεων δεν είναι θετικό. Αν και η τουριστική περίοδος αρχίζει πάντα με προσλήψεις (έστω και εποχιακές), οι επιχειρήσεις που προτίθενται να απολύσουν είναι περισσότερες από αυτές που είναι διατιθέμενες να προσλάβουν. Η ανεργία εξακολουθεί να πλήττει τον νομό, αφού κατά μέσο όρο το δεύτερο εξάμηνο του 2010 απολύθηκαν 2,1 εργαζόμενοι ανά επιχείρηση.
Προβλήματα με τις τράπεζες
Τρεις στους δέκα συμμετέχοντες στην έρευνα απαντούν πως η σχέση τους με την κύρια τράπεζά τους έχει γίνει χειρότερη σε σύγκριση με το παρελθόν. Μάλιστα το 73% τονίζει πως οι τράπεζες δεν στηρίζουν την επιχειρηματικότητα όσο θα έπρεπε.
Μαύρα όμως είναι τα μαντάτα και από τους καταναλωτές του νομού. Το 87% των συμμετεχόντων δηλώνει ότι η κρίση έχει επηρεάσει την καταναλωτική τους συμπεριφορά. Η μεγαλύτερη πτώση στη ζήτηση καταγράφηκε στην ένδυση – υπόδηση (52,8%) και ακολουθούν η διασκέδαση (39,9%) και τα ταξίδια (39,5%). Να σημειωθεί ότι στη συγκεκριμένη ερώτηση οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν μέχρι δύο απαντήσεις.
Οι αριθμοί της μείωσης
- 37% τζίρος
- 41,7% μεταποίηση και βιοτεχνία
- 33% τουρισμός
Επιχειρηματίες: Τι βλέπουν για το επόμενο 6μηνο
- το 51% αναμένει περιορισμό εσόδων
- το 32% εκτιμά ότι ο τζίρος του δεν θα μεταβληθεί
- το 15% βλέπει αύξηση
ΠΗΓΗ: www.makthes.gr