Εικόνα αισιοδοξίας παρουσιάζει η News Corp σχετικά με το Myspace, το οποίο είχε σημειώσει μεγάλη πτώση σε κέρδη και χρήστες, καθώς το δίκτυο εμφανίζεται να σημειώνει μικρή ανάκαμψη. Στα τέλη του προηγούμενου μήνα, δημοσίευμα της Wall Street Journal έκανε λόγο για «διαφημιστική ξηρασία» στο Myspace, με τη μεγαλύτερη πτώση στους αριθμούς των χρηστών να σημειώνεται το Φεβρουάριο.
Ωστόσο, η θέση της News Corp είναι ότι η κατάσταση βελτιώνεται. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με εκτιμήσεις της, τα ετήσια κέρδη τον Ιούνιο του 2011 θα ανέλθουν στα 109 εκατομμύρια δολάρια, τη στιγμή που τα έξοδά του θα κυμαίνονται γύρω στα 274, κάτι που σημαίνει ότι για το έτος, το Myspace θα έχει ζημίες 165 εκατομμυρίων.
Οι προβλέψεις της News Corp «βλέπουν» σταδιακή άνοδο των κερδών μέχρι το 2015, κάτι που υποδεικνύει μία ελπίδα για αντιστροφή των τάσεων στο κοινό του Διαδικτύου και τους διαφημιστές.
Κατά τον Guardian, πρόκειται μάλλον για μία στρατηγική από πλευράς της εταιρείας να κάνει ελκυστικό για πώληση το Myspace, η πορεία του οποίου μέχρι πρόσφατα ήταν σταθερά καθοδική. Η πιο πρόσφατη φήμη περί αγοραστή έκανε λόγο για κινήσεις της Vevo (δίκτυο μουσικών βίντεο): η News Corp φέρεται να είχε προτείνει την «ανταλλαγή» του Myspace με ένα «μερίδιο» στη Vevo.
Το μόνο σίγουρο είναι πως η News Corp σε καμία περίπτωση δεν επιθυμεί το Myspace να συνεχίσει να αποτελεί μία «τρύπα» τέτοιου είδους. Οι επιλογές που έχει είναι είτε να ανανεώσει (ξανά) το site, είτε να το πουλήσει αντί ενός μικρού χρηματικού αντιτίμου (όπως έκανε η AOL με το Bebo) ή να το κλείσει εντελώς, με δυσμενείς επιπτώσεις για την εικόνα και το γόητρο της εταιρείας. Μία επιπλέον επιλογή, η οποία θεωρείται και ως η βέλτιστη δυνατή, είναι ένα είδος «συγχώνευσης/ απορρόφησης» : η ενσωμάτωση του Myspace σε κάποια άλλη υπηρεσία.
Γενικότερα, οι φήμες θέλουν τα ανώτερα στελέχη της News Corp να θέλουν απλά να «τελειώνουν» το συντομότερο δυνατόν με το θέμα. Κατά το δημοσίευμα του Guardian, το πιθανότερο είναι η όλη υπόθεση της «σχέσης» μεταξύ Myspace και News Corp να αποτελεί μία «επική αποτυχία» (epic fail, στην αργκό του Ίντερνετ) σε σημείο που ενδεχομένως στο μέλλον να αποτελέσει μία χαρακτηριστική περίπτωση δημοφιλούς διαδικτυακής υπηρεσίας την οποία τα «μεγάλα media» απέτυχαν να εκμεταλλευτούν.
Η αγορά του Myspace είχε θεωρηθεί μεγάλη νίκη από την News Corp, η οποία είχε επιδοθεί σε «αγώνα» εναντίον της Viacom για την απόκτηση του site πριν από έξι χρόνια.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από Guardian
ΠΗΓΗ: www.kulturosupa.gr