Σε μια συζήτηση που είχα με γνωστό έμπορο του Δήμου μας, μου τέθηκε μια παράξενη ερώτηση. "Τι είναι αυτές οι τέντες απέναντι στο πάρκινγκ;" με ρώτησε και με έκανε να απορήσω. Του εξήγησα ότι πρόκειται για την έκθεση "Χαλκιδική 2009" που διοργανώνει το επιμελητήριο Χαλκιδικής και του εξέφρασα την απορία μου για την άγνοια του. Τόσες συνεντεύξεις έδωσε ο πρόεδρος του επιμελητηρίου, τόση διαφήμιση έγινε στα τοπικά μέσα αλλά και με αφίσες και πανό, δεν άκουσε τίποτα;
Και όμως, παρότι τον θεωρώ ενημερωμένο επαγγελματία, δεν είχε μάθει ότι επρόκειτο να γίνει αυτή η έκθεση. Ξεπερνώντας τον αρχικό μπέρδεμα μου αναρωτήθηκα ποιος να φταίει άραγε για αυτό.
Σίγουρα έχουν περάσει οι εποχές που ο επαγγελματίας καθόταν στο μαγαζί του περιμένοντας τους πελάτες του. Σήμερα πρέπει να κυκλοφορεί, να ψάχνει και να ενημερώνεται για όσα συμβαίνουν τόσο στον κλάδο του αλλά στην κοινωνία γύρω του. Ειδικά όταν μιλάμε για μια μικρή κοινωνία όπως τα Μουδανιά ή ακόμα και η Χαλκιδική. Δεν δικαιολογείται λοιπόν κάποιος να μην έχει αντιληφθεί ένα τέτοιο γεγονός που συμβαίνει στην "γειτονία" του.
Από την άλλη όμως, αυτή ακριβώς η ανάγκη για ενημέρωση δημιούργησε τα εμπορικά επιμελητήρια. Υποχρέωση τους είναι να ενημερώνουν τον επαγγελματία, που άλλωστε τα πληρώνει, για γεγονότα και δραστηριότητες, ώστε αυτός να ασχολείται με το πως να αναπτύξει την επιχείρηση του ακόμα περισσότερο.
Αν εξετάσουμε την διαφημιστική καμπάνια του επιμελητηρίου Χαλκιδικής, θα δούμε ότι απευθυνόταν στον κόσμο, στο αγοραστικό κοινό, καλώντας το να επισκεφθεί την έκθεση και όχι στους επαγγελματίες. Στόχος ήταν η προσέλκυσή του κόσμου και όχι των εκθετών. Ποια ενημέρωση υπήρξε προς τους επαγγελματίες; Μία ανοιχτή επιστολή που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του επιμελητηρίου δεν πιστεύω ότι ήταν αρκετή. Γιατί δεν εστάλησαν προσκλήσεις συμμετοχής στον επιχειρηματικό κόσμο της Χαλκιδικής, γραπτά ή ηλεκτρονικά; Αυτοί που τελικά συμμετείχαν στην έκθεση ενημερώθηκαν με κάποιον άλλο τρόπο ή από τις ανακοινώσεις στα τοπικά μέσα;
Θα επαναλάβω ότι δεν δικαιολογώ τον επαγγελματία που δεν προσπαθεί να ενημερωθεί μόνος του, αλλά ακόμα περισσότερο δεν μπορώ να δικαιολογήσω έναν φορέα, που πληρώνεται από τους επαγγελματίες, και δεν καταφέρνει να τους ενημερώσει ούτε για τις εκδηλώσεις που πραγματοποιεί ο ίδιος.
Θέλω να θεωρήσω ότι ήταν και αυτό ένα λάθος οργάνωσης, της πρώτης χρονιάς της έκθεσης, και να ελπίζω ότι την επόμενη χρονιά θα καλυφθεί και αυτό μαζί με τα υπόλοιπα.
Διαβάστε την εδώ την επιστολή πρόσκληση του επιμελητηρίου. Παρότι έχει ημερομηνία 25/02/2009 αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα σχεδόν δύο μήνες αργότερα (02/04/2009).