Κεντρική Μακεδονία

Θεσσαλονίκη: Ανεβάζει στροφές η κατασκευή του Flyover – Τα επόμενα στάδια των εργασιών

By admin

November 24, 2025

Στο φουλ δουλεύουν οι μηχανές για το έργο αναβάθμισης της εσωτερικής περιφερειακής οδού της Θεσσαλονίκης και την κατασκευή της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου, του γνωστού Flyover.

Δύο χρόνια μετά την έναρξη των πρόδρομων εργασιών, το έργο έχει προχωρήσει σε ποσοστό πάνω από 32% και εξελίσσεται εντός χρονοδιαγράμματος με ορίζοντα υλοποίησης τον Μάιο του 2027.

Μπορεί το ποσοστό αυτό να φαίνεται μικρό, δεδομένου ότι έχει παρέλθει ήδη περισσότερο από το μισό προβλεπόμενο διάστημα κατασκευής του έργου, ωστόσο κρίνεται κάτι παραπάνω από ικανοποιητικό, καθώς το επόμενο διάστημα η πρόοδος θα είναι… γεωμετρική. Αυτό θα επιτευχθεί με την προσθήκη του δεύτερου καλουπιού, χρώματος μπλε, το οποίο θα στηθεί στο ύψος του κόμβου του Επταπυργίου. Το δεύτερο αυτό καλούπι θα αξιοποιηθεί παράλληλα με το υφιστάμενο πορτοκαλί που βρίσκεται στο ύψος του κόμβου της Νεάπολης, δίνοντας τη δυνατότητα στην ανάδοχο κοινοπραξία να εργάζεται σε δύο μέτωπα για την κατασκευή της υπερυψωμένης γέφυρας, που αποτελεί και το πιο δύσκολο κατασκευαστικά τμήμα του έργου.

Μιλώντας στη Voria.gr ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, τόνισε ότι κομβικής σημασίας για την ταχύτερη εξέλιξη του έργου είναι όχι μόνο το στήσιμο του μπλε καλουπιού, αλλά και η πλήρης αξιοποίηση του πορτοκαλί, στο οποίο το επόμενο διάστημα, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, οι εργασίες θα γίνουν ακόμα πιο εντατικές.

Η γέφυρα Πανοράματος

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες καθαίρεσης της γέφυρας Πανοράματος, η οποία θα αντικατασταθεί με νέα, πιο ασφαλή. Ήδη μέσα στον Νοέμβριο άρχισαν οι πρόδρομες εργασίες με την ανέγερση πασσάλων στο τμήμα της καθόδου προς αεροδρόμιο. Για τον λόγο αυτό έχει ήδη καταργηθεί το συγκεκριμένο τμήμα της υφιστάμενης γέφυρας και η κυκλοφορία διεξάγεται στον κλάδο της ανόδου σε τρεις λωρίδες, εκ των οποίων η μία έχει κατεύθυνση προς Πυλαία και οι άλλες δύο προς Πανόραμα. Επιπλέον, έχει στο σημείο έχει εγκατασταθεί και μία μεταλλική γέφυρα που συνδέει τις δύο πλευρές της περιφερειακής οδού, από την οποία διέρχεται νέος αγωγός για την απρόσκοπτη υδροδότηση της περιοχής αφότου γκρεμιστεί η γέφυρα.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει υποβάλει η ανάδοχος κοινοπραξία στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο φορέας της νέας γέφυρας στο ρεύμα καθόδου θα είναι έτοιμος στο τέλος Φεβρουαρίου, οπότε θα κατεδαφιστεί ο υφιστάμενος κλάδος καθόδου σε Σαββατοκύριακο που θα καθοριστεί σε συνεργασία με την Τροχαία.

Εν συνεχεία το μέτωπο των εργασιών θα μεταφερθεί στον κλάδο της ανόδου. Το έργο θα εξελιχθεί αντίστοιχα και η κίνηση των οχημάτων θα εκτραπεί στον κλάδο της καθόδου και πάλι σε τρεις λωρίδες μοιρασμένες με τον ίδιο τρόπο. Βάσει χρονοδιαγράμματος η νέα γέφυρα θα είναι έτοιμη και πλήρως λειτουργική στο τέλος Αυγούστου 2026.

Οι υπόλοιπες εργασίες

Το έργο περιλαμβάνει 12 χλμ. αναβαθμισμένου οδικού άξονα με 8 χλμ. υπερυψωμένης νέας οδού, από το ύψος του νοσοκομείου Παπαγεωργίου έως τα Κωνσταντινουπολίτικα, εκ των οποίων τα 4 χλμ. συνεχούς γέφυρας. Η υπερυψωμένη οδός θα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, ενώ η αναβαθμισμένη υφιστάμενη περιφερειακή τρεις λωρίδες σε κάθε ρεύμα.

Εκτός από τη γέφυρα Πανοράματος θα καθαιρεθεί και η γέφυρα του Επταπυργίου, αφού προηγουμένως κατασκευαστεί νέα, καθώς και του Αγίου Παύλου, η οποία δεν θα αντικατασταθεί και στο σημείο θα κατασκευαστεί νέος ανισόπεδος κόμβος, ο Κ7Α. Στο πλαίσιο του έργου θα δημιουργηθεί ένας ακόμα ανισόπεδος κόμβος, ο K11A, μέσω του οποίου θα μπορούν τα οχήματα να κατευθυνθούν προς Θέρμη, Ραιδεστό και Χαλκιδική.

Ήδη, εξάλλου, έχει κατεδαφιστεί η γέφυρα Περραιβού, η οποία θα αντικατασταθεί, ενώ το ίδιο ισχύει και για το τούνελ στα Κωνσταντινουπολίτικα, το οποίο προγραμματίζεται να καθαιρεθεί στο πρώτο τρίμηνο του νέου έτους.

Στο έργο προβλέπονται επίσης επεμβάσεις σε άλλους οχτώ ανισόπεδους κόμβους, κατασκευή δύο νέων πεζογεφυρών και ανέγερση Κέντρου Διοίκησης Περιφερειακής Οδού.

Πηγή: voria.gr