Σημαντική αλλαγή για τις νέες ταυτότητες – Σε λειτουργία η νέα πλατφόρμα

Από σήμερα Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2024, στις 8:30 π.μ., τίθεται σε λειτουργία η νέα πλατφόρμα id.gov.gr, με στόχο την πιο άμεση και αποδοτική εξυπηρέτηση των πολιτών σχετικά με τις νέες ταυτότητες.

Μέσα από την πλατφόρμα αυτή, οι πολίτες μπορούν εύκολα και φιλικά να κλείνουν ψηφιακά ραντεβού για την έκδοση νέας ταυτότητας ή για την αντικατάστασή της, σε περιπτώσεις αλλαγής προσωπικών στοιχείων, λήξης, φθοράς ή παλαιότητας. Η πλατφόρμα αυτή είναι αποτέλεσμα συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με επικεφαλής τον Δημήτρη Παπαστεργίου, και του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, υπό τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.

Η νέα αυτή πλατφόρμα αναμένεται να αυξήσει τον αριθμό των διαθέσιμων ραντεβού, μειώνοντας παράλληλα τον χρόνο αναμονής για την ολοκλήρωση των αιτημάτων των πολιτών. Τα ψηφιακά ραντεβού θα είναι διαθέσιμα από αύριο, Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2024.

Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η είσοδος των πολιτών γίνεται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.

Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr διασφαλίζεται ότι διατηρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο.

Επιπλέον, οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.

Η διαδικασία για το κλείσιμο ραντεβού

Ο πολίτης επιλέγει στην αίτησή του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας(ΕΜΕπ). Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.
Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου(email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.
Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώς με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τηλεφωνικώς τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.

Πηγή: grtimes.gr

Exit mobile version