Η μελέτη του Καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα δεν ήταν σε γνώση του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, και δεν είχε παραδοθεί σε κανένα συνεργάτη πριν τη δημοσιοποίησή της υποστήριξε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου.
«Η επιστημονική μελέτη Τσιόδρα -Λύτρα δεν ήταν σε γνώση του πρωθυπουργού, δεν είχε παραδοθεί ούτε στον πρωθυπουργό ούτε σε κανέναν συνεργάτη στο Μέγαρο Μαξίμου πριν τη δημοσίευσή της», ξεκαθάρισε στη διάρκεια της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών. Η διασωλήνωση ασθενών εκτός ΜΕΘ γίνεται από ανάγκη, εξήγησε.
Σύμφωνα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο σκόπιμα ο κ. Τσίπρας από τη μελέτη επικεντρώνει στις ΜΕΘ. «Η ελληνική κοινωνία γνωρίζει τι παρέδωσε ο κ. Τσίπρας και τι έχει πετύχει ο κ. Μητσοτάκης και η κυβέρνηση», σχολίασε.
Πιο αναλυτικά ο κ. Οικονόμου εστίασε σε 4 σημεία:
Η επιστημονική μελέτη των κ. Τσιόδρα και Λύτρα δεν ήταν σε γνώση του Πρωθυπουργού, δεν είχε παραδοθεί ούτε στον Πρωθυπουργό, ούτε σε κανένα συνεργάτη του στο Μέγαρο Μαξίμου, πριν την επίσημη δημοσίευση της. Η συγκεκριμένη μελέτη επαναλαμβάνει γνωστές διαπιστώσεις για αυξημένη θνητότητα όταν το Σύστημα Υγείας δέχεται πίεση, αλλά και αδυναμίες σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας. Τα στοιχεία αυτά αξιολογούνται, συζητιούνται καθημερινά, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός έχει τοποθετηθεί δημόσια σε συνεντεύξεις του, αλλά και στο δημόσιο λόγο για την διαφορά, ποιότητας υπηρεσιών που υπάρχει στο Σύστημα Υγείας στην Αττική και την υπόλοιπη Ελλάδα. Και προφανώς έχει μιλήσει για την ανάγκη ανασυγκρότησης του Ε.Σ.Υ.. Φυσικά δεν πρέπει ούτε στιγμή να ξεχνάμε ότι μέσα σε πρωτόγνωρες συνθήκες τα τελευταία 2 χρόνια έχει γίνει μια συγκλονιστική προσπάθεια αναβάθμισης των υπηρεσιών του Ε.Σ.Υ.. Αναβάθμισης και ποιοτικής και ποσοτικής. Με υπερδιπλασιασμό των Μ.Ε.Θ. και με πάνω από 14.000 ανθρώπους να ενισχύουν το σύστημα υγείας. Προσπάθεια που συνεχίζεται μέρα με την μέρα ακόμη και σήμερα. Η διασωλήνωση ασθενών εκτός Μ.Ε.Θ. γίνεται από ανάγκη προκειμένου να τους παρέχεται η καλύτερη δυνατή φροντίδα μέχρι να καταστεί εφικτός ο τρόπος μεταφοράς τους, εισαγωγής τους σε μονάδες Μ.Ε.Θ.. Προφανώς σε περιβάλλον Μ.Ε.Θ. υπάρχει καλύτερη αντιμετώπιση, ο Πρωθυπουργός πότε δεν ισχυρίστηκε ότι είναι το ίδιο. Τα συμπεράσματα για τη θνητότητα εντός και εκτός Μ.Ε.Θ. όπως άλλωστε αναφέρει και η επιστημονική μελέτη συνδέονται με διάφορες παραμέτρους και φυσικά όποια συμπεράσματα τεκμηριώνονται μετά από ενδελεχή έλεγχο αξιολογούνται και συνυπολογίζονται. Σκόπιμα με τρόπο χυδαίο και ευτελή ο κ. Τσίπρας από την μελέτη επικεντρώνει στο θέμα των Μ.Ε.Θ.. Το θέμα χωρίς αμφιβολία είναι σημαντικό και η ελληνική κοινωνία γνωρίζει τι παρέδωσε ο κ. Τσίπρας και τι έχει πετύχει με σκληρή προσπάθεια όλα αυτά τα χρόνια κ. Μητσοτάκης και η Κυβέρνησή μας. Σημαντικότερο όμως από αυτό, σύμφωνα και με την μελέτη είναι το γεγονός το πώς δεν θα επιβαρύνουμε το Σύστημα Υγείας και τις Μ.Ε.Θ.. Το πώς δεν θα φτάνει ο κόσμος να χρειάζεται διασωλήνωση και να μπαίνει στις Μ.Ε.Θ.. Περισσότερες διασωληνώσεις σημαίνουν δυστυχώς περισσότερούς απώλειες. Το ζητούμενο είναι να έχουμε λιγότερες διασωληνώσεις και λιγότερες διασωληνώσεις έχουμε όταν έχουμε μεγαλύτερη εμβολιαστική κάλυψη. Λιγότερες διασωληνώσεις έχουμε όταν έχουμε περισσότερους εμβολιασμούς. Την ίδια ώρα, ο κ. Οικονόμου επανέλαβε ότι από την Κυριακή εφαρμόζεται το μέτρο για το υποχρεωτικό pcr 72 ωρών κι όχι 48 ωρών ενώ ανακοίνωσε ότι όσοι Έλληνες η αλλοδαποί διαμένουν στην Ελλάδα και βρεθούν μόνο για 48 ώρες σε άλλη χώρα δεν θα απαιτείται να υποβληθούν σε υποχρεωτικό έλεγχο με μοριακό τεστ. «Η χώρα μας θα δέχεται επισκέπτες από όλες τις χώρες με την επίδειξη αρνητικού μοριακού ελέγχου (PCR) 72 ωρών. Το μέτρο είναι έκτακτο -η προθεσμία του είναι την περίοδο των γιορτών, θα ανακοινωθούν περισσότερες λεπτομέρειες το επόμενο διάστημα, εβδομάδα, εβδομάδα- και από το μέτρο εξαιρούνται οι ταξιδιώτες που παραμένουν στο εξωτερικό για διάστημα μικρότερο των 48 ωρών. Το μέτρο θα τεθεί σε ισχύ από το πρωί της Κυριακής 19 Δεκεμβρίου», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Πηγή: ethnos.gr