Featured

Ο υδρόμυλος στο Μεταγγίτσι (βίντεο)

By admin

July 29, 2021

Ο υδρόμυλος βρίσκεται τρία χιλιόμετρα από το Μεταγγίτσι Χαλκιδικής. Είναι Μετόχι της Μονής Διονυσίου του Αγίου Όρους.

Ο μύλος χρησιμοποιήθηκε απο τους μοναχούς μέχρι και το τέλος της δεκαετίας του ΄50.

Τα στοιχεία της φύσης τον χτύπησαν πολλές φορές μα ακόμη στέκει.

14 Σεπτέμβρη του 1945 πλημμύρισε το ποτάμι με αποτέλεσμα πεντακόσια στρέμματα να γίνουν λίμνη. Το νερό ανέβηκε σχεδόν μέχρι τα κεραμίδια στην στέγη του Μετοχίου και οι μοναχοί σώθηκαν πάνω σε αυτά.

Το 1958 ξέσπασε μια μεγάλη πυρκαγιά στην περιοχή γύρω από το μοναστηριακό συγκρότημα και έκαψε 5.000 ελαιόδεντρα.

Τα τελευταία χρόνια κάτι λέγεται για την ανακατασκευή και αναπαλαίωση του και εύχομαι να γίνει.

Είναι κρίμα τέτοια στολίδια αρχιτεκτονικής να αφήνονται στην λήθη.

Πηγή: youtube Kristo Pantera