Το Πρόγραμμα του Υπουργείο Υγείας για την ψυχολογική υποστήριξη για τους νοσούντες COVID-19, τις οικογένειές τους και το υγειονομικό προσωπικό των κλινικών COVID-19.
Η δράση πραγματοποιείται σε συνεργασία με τις ΥΠΕ, τα νοσοκομεία, τις κλινικές COVID-19 και τις εξειδικευμένες μονάδες ψυχικής υγείας, οι οποίες θα παρέχουν ψυχολογική υποστήριξη.
Στο πρόγραμμα μπορούν να απευθύνονται:
Άτομα που νοσούν από COVID-19 ή ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες και έχουν υποκείμενα νοσήματα ή αναπηρία και νιώθουν αβοήθητα και ιδιαίτερα εκτεθειμένα, π.χ. έχουν άγχος, θυμό, καταθλιπτικά συμπτώματα, συνοδευόμενα από συναισθήματα ανικανότητας, απόγνωσης απάθεια και αποθάρρυνσης.
Άτομα που έχουν οικείους τους που νοσούν ή έχουν χάσει ανθρώπους από COVID-19 και είναι σε πένθος.
Άτομα με αναπηρία ή χρόνια νοσήματα που έχουν νοσήσει ή έχουν υποκείμενα νοσήματα και έχουν φόβο λόγω της πανδημίας, που επηρεάζει σημαντικά τη λειτουργικότητά τους.
Άτομα όλων των κατηγοριών με αγχώδεις ή φοβικές διαταραχές ως οξεία αντίδραση στρες μετά από τραυματικό γεγονός νόσησης με COVID-19.
Άτομα όλων των κατηγοριών με ήπια κατάθλιψη.
Άτομα του υγειονομικού προσωπικού που παρουσιάζουν συμπτώματα αυξημένου άγχους, ψυχολογικής κόπωσης και burn-out.
Περιοχή ευθύνης του Κέντρου Ημέρας «Ανατολή» είναι οι Μονάδες Υγείας αλλά και ο γενικός πληθυσμός των εξής νομών:
Χαλκιδικής Κεντρική και Δυτική Θεσσαλονίκη (Γ.Ν Παπανικολάου, Ψ.Ν.Θ., Γ.Ν.Θ. Γεννηματάς- Ο Άγιος Δημήτριος) Πιερίας Ημαθίας Πέλλας Καστοριάς Φλώρινας Γρεβενών