Εκπαίδευση

Κορωνοϊός: Τηλεκπαίδευση σε φροντιστήρια – κέντρα ξένων γλωσσών. Οι απουσίες σε Γυμνάσια -Λύκεια.

By admin

November 05, 2020

Tην προληπτική αναστολή λειτουργίας Γυμνασίων και Λυκείων της γενικής εκπαίδευσης όλης της χώρας, στο πλαίσιο των μέτρων πρόληψης από τον COVID-19, ανακοίνωσε σήμερα ο Πρωθυπουργός, κατόπιν εισήγησης της Επιτροπής των Ειδικών για την προστασία από τον κορωνοϊό. Συνεχίζουν τη δια ζώσης λειτουργία τους οι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, νηπιαγωγεία και δημοτικά, καθώς και τα ολοήμερα σχολεία, ενώ εξακολουθεί να υπάρχει δυνατότητα για εγγραφές στα ολοήμερα, προκειμένου να αποκομίσουν οι μαθητές εκπαιδευτικά οφέλη, να υποστηριχθούν έμπρακτα οι οικογένειες και να αποφευχθεί η επαφή με ομάδες αυξημένου κινδύνου, κυρίως παππούδες και γιαγιάδες. Οι αποφάσεις για τα σχολεία θα ισχύσουν από τη Δευτέρα, 9 Νοεμβρίου, και για τρεις εβδομάδες.

Ως προς τις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων, θα συνεχιστεί κανονικά η δια ζώσης λειτουργία τους. Έχει ληφθεί ιδιαίτερη μέριμνα για τους μαθητές και τις οικογένειές τους, ανάμεσα σε άλλους λόγους γιατί επιβαρύνονται δυσανάλογα από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Φροντιστήρια, δομές μελέτης, κέντρα ξένων γλωσσών θα βρίσκονται σε αναστολή λειτουργίας για το ίδιο χρονικό διάστημα και θα μπορούν να λειτουργούν μόνο μέσω τηλεκπαίδευσης.

Τα σχολεία που αναστέλλουν τη δια ζώσης λειτουργία τους ξεκινούν άμεσα υποχρεωτική σύγχρονη τηλεκπαίδευση, ως εκ τούτου οι διευθυντές καλούνται να εκπονήσουν προγράμματα για σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Η ύλη θα προχωράει κανονικά μέσω της τηλεκπαίδευσης.

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει εξασφαλίσει:

Μέσω τηλεκπαίδευσης θα λειτουργούν τα ΙΕΚ, το μεταλυκειακό έτος – τάξη μαθητείας, τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης, τα Κολλέγια και τα Πανεπιστήμια (στα δύο τελευταία επιτρέπονται δια ζώσης μόνο τα εργαστήρια και κλινικές ασκήσεις του τελευταίου έτους προπτυχιακών προγραμμάτων φοιτητών).

Απουσίες

Η απουσία των μαθητών από κάθε διδακτική ώρα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καταγράφεται από τον εκπαιδευτικό σε Ηλεκτρονικό Ημερήσιο Δελτίο Φοίτησης και προσμετράται στο γενικό σύνολο των απουσιών που θα πραγματοποιήσει ο μαθητής κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους και λαμβάνεται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησής του.

Η συμπλήρωση και φύλαξη του Ηλεκτρονικού Ημερήσιου Δελτίου Φοίτησης είναι υποχρέωση του εκπαιδευτικού. Για τον έλεγχο των απουσιών των μαθητών τηρείται Βιβλίο Φοίτησης (απουσιολόγιο), στο οποίο καταχωρίζεται αριθμητικά το άθροισμα των απουσιών της ημέρας κάθε μαθητή που απουσίασε, όπως αυτές έχουν καταγραφεί στο Ημερήσιο Δελτίο Φοίτησης. Η τήρηση του Βιβλίου Φοίτησης (απουσιολογίου) ανατίθεται σε καθηγητή,που ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων ο οποίος το τηρεί ηλεκτρονικά. Επίσης κάθε εκπαιδευτικός υποχρεούται να καταγράφει με κάθε πρόσφορο τρόπο τους τίτλους της ενότητας που δίδαξε καθημερινά.

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, δήλωσε: «Η εκθετικά αυξανόμενη διασπορά του κορωνοϊού στην κοινωνία και η πιθανή μεταφορά του από το εξωσχολικό περιβάλλον των μαθητών στο ενδοσχολικό, οδήγησε στην προληπτική αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των δομών δευτεροβάθμιας γενικής εκπαίδευσης, διατηρώντας ανοιχτές όλες τις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Είμαστε καθ’ όλα έτοιμοι για τη μεταφορά της μαθησιακής διαδικασίας στην εξ αποστάσεως μορφή της, στηρίζουμε με κάθε μέσο τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους, τους εκπαιδευτικούς μας, τα στελέχη μας, και είμαστε αισιόδοξοι ότι σε λίγο καιρό θα επανέλθουμε στην κανονικότητα. Όλοι μαζί, με τον ίδιο ζήλο και προσαρμοστικότητα που επιδείξαμε και κατά την πρώτη φάση της πανδημίας, θα αγωνιστούμε για να διασφαλίσουμε την ατομική και δημόσια υγεία, παράλληλα με τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας για όλες και όλους.»

Πηγή: skai.gr