Featured

Ιερισσού Θεόκλητος: “Κόλαση είναι η διηνεκής αλλοτρίωση από το Άγιο Πνεύμα (φώτο)

By admin

June 09, 2020

Στο πανηγύρι του Ιερού Ναού Αγίας Τριάδος Μοδίου τίμησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου κ. Θεόκλητος, όπως η τάξη της Εκκλησίας ορίζει, το Τρίτο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, δηλαδή, το Πανάγιο Πνεύμα.

Μαζί του ο Αρχιμ. και εν ενεργεία Εκπαιδευτικός π. Νεκτάριος Ελευθεριάδης, ο Εφημέριος της εορταζούσης Ενορίας Οικ. π. Παναγιώτης Χαλιάζης και οι Διάκονοι π. Κωνσταντίνος Ισαακίδης και π. Θεόκλητος Παρδάλης.

Μεγάλη η συμμετοχή των πιστών στην Ευχαριστιακή Σύναξη και στο Ποτήριο της Ζωής, με επικεφαλής τον Βουλευτή Β’ Θεσσαλονίκης κ. Σάββα Αναστασιάδη, τον Δήμαρχο Βόλβης κ. Διαμαντή Λιάμα, την Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Βόλβης κα Κυριακή Τσουραλάκη, τους Αντιδημάρχους κ.κ. Νικόλαο Πανταζίδη και Αθανάσιο Κυριάκου, τον Πρόεδρο της Κοινότητας Μοδίου κ. Αθανάσιο Κωστούδη, την Εντεταλμένη Δημ. Σύμβουλο κα Στέλλα Σαλέπη και τον Δημ. Σύμβουλο κ. Νικήτα Κροστάλλη.

Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος τόνισε ότι η κάθοδος του Αγίου Πνεύματος στο σώμα της Εκκλησίας έγινε η θεία ψυχή του θεανθρώπινου αυτού οργανισμού, στο οποίο από τότε παραμένει και τελεσιουργεί τα πάντα. Αυτό βαπτίζει, Αυτό χαρίζει ζωή και δίνει πνοή στη ψυχή, Αυτό μεταγγίζει τη ζωή του Χριστού στους χριστιανούς, Αυτό διαιρεί και μοιράζει τα χαρίσματα, Αυτό αγιάζει, οικοδομεί και κατευθύνει την Εκκλησία στην αλήθεια. Αυτό τίθεται ως βασιλικό χρίσμα επί της ανθρώπινης φύσεως του Υιού, της Κεφαλής του σώματος της Εκκλησίας, και μεταδιδόμενο σε κάθε μέλος του σώματος αυτού, δημιουργεί πολλούς “χριστούς” Κυρίου, μετόχους και κοινωνούς του Ενός Χριστού Θεανθρώπου και μετόχους Πνεύματος Αγίου.

Το Άγιο Πνεύμα, βέβαια, ούτε αντικαθιστά, ούτε υποκαθιστά τον Χριστό μας, αλλά μας ικανώνει για τον Χριστό, κατεργαζόμενο μέσα μας τη διαρκή έλευση και παρουσία Του. Χωρίς Αυτό παραμένει άγνωστη η Θεότητα και η θεανθρωπότητά του Κυρίου μας (Άγιος Ειρηναίος), ενώ με Αυτό γευόμαστε όσα ο Θεός μας χάρισε εν Χριστώ, εξιχνιάζουμε το μυστήριο του Χριστού, εγκεντριζόμαστε στο σώμα Του και μετέχουμε στη ζωή Του. Το Άγιο Πνεύμα μεταδίδεται με τον Χριστό και ο Χριστός φανερώνεται με το Άγιο Πνεύμα, κάτι που οδηγεί τον Μέγα Αθανάσιο να κηρύξη: «Εμείς όλοι ένα Πνεύμα ποτιστήκαμε, το δε Πνεύμα ποτιζόμενοι, τον Χριστό γευόμαστε».

Και κατέληξε ο Σεβασμιώτατος: «Ο Μ. Βασίλειος διδάσκει ότι η αλλοτρίωση του ανθρώπου από τον Παράκλητο τον νεκρώνει, τον οδηγεί στο θάνατο και απεργάζεται την κόλασή του. Κόλαση κατ’ αυτόν είναι “η εις το διηνεκές από του Πνεύματος αλλοτρίωσις”, δηλαδή, η κόλαση είναι η διηνεκής αλλοτρίωση από το Άγιο Πνεύμα. Άλλωστε στην Εκκλησία μας συνεχίζεται για πάντα μια διαρκής Πεντηκοστή, γιατί το Πνεύμα ποτέ δεν Την εγκαταλείπει! Εκκλησία δε υπάρχει εκεί όπου είναι το Άγιο Πνεύμα! Γι’ Αυτόν τον Παράκλητο ο Ιερός Χρυσόστομος θα πει: “Αν δεν ήταν παρόν το Άγιο Πνεύμα δεν θα συνιστάτο η Εκκλησία”.

Και θα συνεχίσει: “Το σκάφος τούτο (η Εκκλησία) δεν έχει κατασκευαστεί από μας με σανίδες, αλλά έχει συναπαρτισθεί από τις Γραφές ούτε αστέρες το καθοδηγούν απ’ το άνω στερέωμα, αλλά ο Ήλιος της Δικαιοσύνης (ο Χριστός) κατευθύνει αυτόν μας τον πλου και καθόμαστε στα πηδάλια του, όχι αναμένοντας το φύσημα του ζέφυρου, αλλά την πραεία (γλυκιά) αύρα του Πνεύματος!”».

Προ της απολύσεως η περίπυστος Εικόνα της Αγίας Τριάδος λιτανεύθηκε ανά την Κοινότητα του Μοδίου, επ’ ευλογία του φιλοθέου Λαού.

Πηγή: romfea.gr