Κοινωνία

Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών – 2.000 καταγγελίες και 85.000 ευρώ οι αποζημιώσεις των καταναλωτών φέτος

By admin

October 06, 2019

To οχτάμηνο του 2019, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 2.031 καταγγελίες – παράπονα καταναλωτών.

Με 84.759,19 ευρώ αποζημιώθηκαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. με τη μεσολάβηση του Κέντρου, στις επιχειρήσεις, που τους είχαν δημιουργήσει προβλήματα, χωρίς να υπολογιστούν τα ποσά, από τα οποία απαλλάχτηκαν οι υπερχρεωμένοι καταναλωτές – μέλη μας με αποφάσεις Ειρηνοδικείων. Στα ποσά αυτά, δεν υπολογίζονται επίσης τα χρήματα που γλιτώνουν, κάθε χρόνο, οι καταναλωτές, από το χαράτσι της Χαλκιδικής, που υπολογίζονται, σε 3.000.000 ευρώ, ανά έτος.

Η ποσοστιαία ανάλυση των παραπόνων – καταγγελιών είναι:

A/A Κατηγορία Αριθμός Ποσοστό 1 Υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος 750 36,93 Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών ταχυδρομικών υπηρεσιών 543 Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας 144 Λοιπές υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος 42 Φυσικό Αέριο 9 Πάροχοι νερού 12 2 Ελαττωματικά προϊόντα-Εγγυήσεις 231 11,37 3 Πωλήσεις από απόσταση/εκτός εμπορικού καταστήματος 183 9,01 4 Τουριστικές υπηρεσίες 144 7,09 5 Ρύθμιση χρεών υπερχρεωμένων νοικοκυριών 126 6,20 6 Δημόσιες υπηρεσίες – Υπηρεσίες ΟΤΑ 72 3,55 7 Λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες 63 3,10 8 Ασφαλιστικές υπηρεσίες 60 2,95 9 Κακή παροχή από ελεύθερους επαγγελματίες 60 2,95 10 Λοιπές καταγγελίες 51 2,51 11 Υπερβολικές απαιτήσεις καταναλωτών 42 2,07 12 Ινστιτούτα – Γυμναστήρια 42 2,07 13 Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές 39 1,92 14 Ακατάλληλα τρόφιμα 39 1,92 15 Ενοίκια – Κοινόχρηστα 27 1,33 16 Παραβίαση προσωπικών δεδομένων και ιδ. Ζωής 24 1,18 17 Προκαταβολές 24 1,18 18 Εισπρακτικές εταιρίες 15 0,74 19 Νοθεία – Κλοπή καυσίμων 9 0,44 20 Φάρμακα – υγεία 9 0,44 21 Σούπερ Μάρκετ 9 0,44 22 Ασφάλεια προϊόντων (πλην τροφίμων) 6 0,30 23 Εκπτώσεις 6 0,30 ΣΥΝΟΛΟ 2.031 100,00 Μέσα στο πρώτο οχτάμηνο του 2019, το ΚΕΠΚΑ δέχτηκε 462 καταγγελίες, 1.170 παράπονα, 399 ερωτήματα καταναλωτών.

Το σύνολο σχεδόν των καταγγελιών λύθηκε, προς όφελος των Καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ. στους προμηθευτές. Πρέπει να επισημάνουμε ότι το ΚΕ.Π.ΚΑ. είναι, ίσως, η μόνη Ένωση Καταναλωτών, η οποία παρεμβαίνει, στους προμηθευτές και διασφαλίζει τα δικαιώματα των καταναλωτών. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο το γεγονός ότι προμηθευτές, που παραβαίνουν τους κανόνες, στις συναλλαγές τους, με τους καταναλωτές, υποχρεώνονται να εφαρμόσουν, στην πράξη, το δικαίωμα, για αποζημίωση των καταναλωτών, μετά από την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ.

Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 84.759,19 ευρώ.

Αναλυτικά από:

Χρέη που διαγράφηκαν, σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά, με βάση αποφάσεις Ειρηνοδικείου: 43.747,27 ευρώ Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 14.479,65 ευρώ Αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων: 9.278,58 ευρώ Αποζημιώσεις, από ασφαλιστικές υπηρεσίες: 6.600,00 ευρώ Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 5.928,99 ευρώ Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 1.466,70 ευρώ Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες: 1.200,00 ευρώ Αποζημιώσεις, από δημόσιες υπηρεσίες – ΟΤΑ: 1.188,00 ευρώ Επιστροφές προκαταβολών: 600,00 ευρώ Αποζημιώσεις, από παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας: 150,00 ευρώ Αποζημιώσεις, από λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες: 120,00 ευρώ

Για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες, απευθυνθείτε στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τηλ. 2310-233333, ώρες 09:00 – 14:30.