Την απόφαση του δικαστηρίου, με την οποία θα γνωστοποιηθεί η τιμή μονάδας των υπό απαλλοτρίωση εκτάσεων, το κόστος των οποίων υπολογίζεται σε 5 εκατ. ευρώ, αναμένει η «Εγνατία Οδός ΑΕ», για να προχωρήσει στη δημοπράτηση του οδικού άξονα που συνδέει τα Νέα Μουδανιά με την Ποτίδαια.
Η υπόθεση συζητήθηκε στα μέσα του περασμένου Δεκεμβρίου, ωστόσο η απόφαση εκκρεμεί ακόμη. Στον δρόμο αυτό, που είχε προγραμματιστεί να δημοπρατηθεί το πρώτο τρίμηνο του 2012, κάθε καλοκαίρι ταλαιπωρούνται χιλιάδες οδηγοί, ενώ πολλοί άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους.
Σήμερα στον δρόμο αυτό οι οδηγοί που κατευθύνονται προς την Κασσάνδρα βρίσκονται ξαφνικά από τον αυτοκινητόδρομο Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών σε έναν επαρχιακό δρόμο με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Αυτό όμως, όπως εξηγεί ο δήμαρχος Κασσανδρείας Βασίλης Παπαγιάννης, έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργείται μποτιλιάρισμα και οι οδηγοί να χρειάζονται περίπoυ δύο ώρες, για να διασχίσουν πεντέμισι χιλιόμετρα διαδρομής από τα Νέα Μουδανιά μέχρι τη γέφυρα της Ποτίδαιας. «Ο δρόμος Μουδανιά – Ποτίδαια είναι το κλειδί για να λυθεί ένα σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα στο πρώτο πόδι της Χαλκιδικής, που το καλοκαίρι δέχεται καθημερινά τεράστιο κυκλοφοριακό όγκο», ανέφερε ο δήμαρχος.
Ασφαλής δρόμος
Η κατασκευή του έργου, που έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, μαζί με το κόστος των απαλλοτριώσεων υπολογίζεται ότι θα κοστίσει περίπου 57 εκατ. ευρώ. Με την ολοκλήρωση του έργου θα δημιουργηθεί ένας ασφαλής δρόμος, συνολικού πλάτους 16 μέτρων, με δύο κλάδους κυκλοφορίας, που θα διαχωρίζονται με στηθαίο ασφαλείας, και δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, αντί της μίας που υπάρχει σήμερα, παράπλευρο δίκτυο εξυπηρέτησης των παρόδιων περιοχών, μήκους 12 χιλιομέτρων, καθώς και συνδέσεις με βοηθητικές οδούς εξυπηρέτησης των παρακείμενων ιδιοκτησιών. Επιπλέον θα κατασκευαστούν ανισόπεδοι κόμβοι σε Φλογητά, Νέα Πλάγια, Διονυσίου και Πορταριά. Το θέμα τέθηκε σε σύσκεψη που έγινε στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας παρουσία των δημάρχων της περιοχής.
Εμπόδια σε άλλους δύο δρόμους
Στη χθεσινή σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας παρουσία δημάρχων της Χαλκιδικής εξετάστηκαν επίσης οι μελέτες των οδών Ποτίδαιας – Καλλιθέας και Μουδανιών – Γερακινής – Ψακουδίων.
Σε ό,τι αφορά το πρώτο έργο, το οποίο δημοπρατήθηκε και αναμένεται να παραδοθεί σε δύο χρόνια, η τοπική κοινωνία αντιδρά στον σχεδιασμό του και ζητά ο δρόμος που θα κατασκευαστεί να έχει μικρότερο πλάτος οδοστρώματος, ώστε όπως υποστηρίζουν να εναρμονίζεται καλύτερα με τον περιβάλλοντα χώρο. Ωστόσο, υπηρεσιακοί παράγοντες της περιφέρειας επισημαίνουν ότι ο σχεδιασμός του έργου, που προβλέπει τη δημιουργία δύο λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, ορίζεται από τη διαδικασία του ΕΣΠΑ, μέσω του οποίου θα χρηματοδοτηθεί η κατασκευή του.
Εξάλλου, πρόβλημα παρουσιάζεται και στον σχεδιασμό του δρόμου Μουδανιών – Γερακινής – Ψακουδίων, καθώς η περιβαλλοντική μελέτη έρχεται σε αντίθεση με τον πολεοδομικό σχεδιασμό της περιοχής. Ειδικότερα, ο δρόμος που σχεδιάζεται είναι πολύ δύσκολο να περνά από την παραλιακή ζώνη της περιοχής, όπου βρίσκονται ξενοδοχειακές μονάδες και κατοικίες και οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις ανεβάζουν κατά πολύ το κόστος κατασκευής.
ΠΗΓΗ: makthes.gr