Με τα στοιχεία που χορηγούν οι Δήμοι υπολόγισε η ΔΕΗ το έκτακτο ειδικό τέλος ακινήτων, αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση η επιχείρηση αρνούμενη την ευθύνη για τυχόν λάθη και υπερχρεώσεις και κατηγορώντας εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης για παραπλανητική ενημέρωση των καταναλωτών.
«Οι υπολογισμοί για τον καταλογισμό του Ειδικού Τέλους, όπως αναφέρει ο Νόμος 4021/11 και η Υπουργική Απόφαση 1211/2011, έγιναν με βάση τα στοιχεία της βάσης πληροφοριών της ΔΕΗ – την 17.9.2011 – με στοιχεία που χορηγούν οι Δήμοι».
Αυτό διευκρινίζει η ΔΕΗ, με αφορμή την ελλιπή και σε ορισμένες περιπτώσεις παραπλανητική ενημέρωση των καταναλωτών από εκπροσώπους Τοπικών Αυτοδιοικήσεων, για δήθεν εσφαλμένο τρόπο υπολογισμού από τη ΔΕΗ του ύψους του Έκτακτου Ειδικού Τέλους Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών (ΕΕΤΗΔΕ).
Δηλώνει δε, ότι σε περίπτωση κατά την οποία η επιχείρηση θεωρήσει ότι βλάπτεται η εταιρική φήμη της, σε βάρος των οικονομικών συμφερόντων της, από εσκεμμένη παραπληροφόρηση, θα πάρει όλα τα αναγκαία νόμιμα μέτρα που απαιτούνται για την προστασία της.
Η ΔΕΗ γνωστοποιεί, ότι η ίδια και οι λοιποί προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας που έχουν εκ’ του νόμου την υποχρέωση του καταλογισμού και της συνείσπραξης του Ειδικού Τέλους με τους λογαριασμούς ρεύματος, δεν έχουν κανένα δικαίωμα μεταβολής στοιχείων, διορθώσεων και επιστροφής χρημάτων, πλην των αρμόδιων φορέων και υπηρεσιών της πολιτείας και τα στοιχεία των δήμων που μεταβάλλονται μετά τις 17 Σεπτεμβρίου 2011 «δεν μπορούν να επηρεάσουν τον υπολογισμό του Ειδικού Τέλους, αλλά μόνο τον υπολογισμό του Τέλους Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ)»’.
Τι γίνεται σε περίπτωση λάθους
Σε περίπτωση κατά την οποία καταναλωτές εκτιμούν ότι υπάρχουν λάθη στους τρόπους υπολογισμού του Ειδικού Τέλους, που αναφέρονται στο λογαριασμό ρεύματος που λαμβάνουν, τότε σύμφωνα με τον νόμο και την Υπουργική Απόφαση:
- Σε περιπτώσεις ευπαθών κοινωνικών ομάδων, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να επικοινωνήσει με την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων μέσω γραπτού μηνύματος (sms 54160) ή μέσω της ιστοσελίδας http://www.gsis.gr/faq/faq_eta.html.
Αφού η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων επεξεργαστεί τα στοιχεία και αν κριθεί αναγκαίο, τότε θα επικοινωνήσει με τη ΔΕΗ προκειμένου στον επόμενο λογαριασμό να συμψηφιστεί τυχόν υπερχρέωση ή δοθεί εντολή στη ΔΕΗ για μη έκδοση της δεύτερης δόσης.
- Σε περίπτωση διαφωνίας υπολογισμού του Τέλους σε ακίνητα, τότε ο ενδιαφερόμενος και αφού πληρώσει το Τέλος, πρέπει να επικοινωνήσει με τις κατά τόπους ΔΟΥ παρέχοντας όλα τα δικαιολογητικά που απαιτεί η σχετική Υπουργική Απόφαση.
Υπενθυμίζεται, ότι η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού στην προσπάθειά της να ενημερώσει όσο το δυνατόν πληρέστερα τους πελάτες της σχετικά με το Ειδικό Τέλος, διαθέτει ειδική ενότητα στην ιστοσελίδα www.dei.gr και την τηλεφωνική γραμμή 214 214 1000 με αστική χρέωση για όλη την Ελλάδα.
ΠΗΓΗ: madata.gr