Ως δεύτερη ξένη γλώσσα, θα έχουν την ευκαιρία να διδαχθούν τις τρεις τελευταίες σχολικές χρονιές, παλιννοστούντες μαθητές, ώστε να εξασκήσουν τη μητρική τους γλώσσα. Πρόκειται για μαθητές που φοιτούν στο 2ο Γυμνάσιο Μουδανιών Χαλκιδικής, στο πλαίσιο πιλοτικού προγράμματος του υπουργείου Παιδείας και αφορά μαθητές από τη Γεωργία, τη Ρωσία και την Ουκρανία.
Συνήθως, ως δεύτερη γλώσσα στα σχολεία, επιλεγόταν τα γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά και ισπανικά. Το συγκεκριμένο σχολείο που διδάσκει τα ρωσικά, είναι ένα από τα 15 σε όλη την Ελλάδα. Η διδασκαλία της ξεκίνησε πριν τρία χρόνια από την Α΄τάξη του γυμνασίου και φέτος λειτούργησε σε όλες τις τάξεις, με συνολικά 22 μαθητές. Οι μαθητές παρακολουθούσαν τα μαθήματα της ρωσικής γλώσσας δύο ώρες την εβδομάδα και όπως εξήγησε η διευθύντρια του 2ου Γυμνασίου Μουδανιών, Άννα Βαρβάρη, η δυνατότητα επιλογής της συγκριμένης γλώσσας βοήθησε τους μαθητές να γνωρίσουν καλύτερα την μητρική τους γλώσσα, την οποία ούτως ή άλλως μιλούν στο οικογενειακό τους περιβάλλον. «Το πρόγραμμα διδασκαλίας της ρωσικής ήταν μία σημαντική βοήθεια για τους μαθητές που προέρχονται από ρωσόφωνες χώρες, όχι μόνο γιατί μαθαίνουν καλύτερα την μητρική τους γλώσσα, αλλά και επειδή δεν επιβαρύνονται με μία τέταρτη ξένη γλώσσα» δήλωσε η κ.Βαρβάρη.
Στο 2ο Γυμνάσιο Μουδανιών φοιτούν, σε ποσοστό 25%, μαθητές παλιννοστούντες και αλλοδαποί, κυρίως από τη Γεωργία, Ρωσία, Ουκρανία, Βουλγαρία και Αλβανία. Το πιλοτικό πρόγραμμα του υπουργείου Παιδείας υλοποιήθηκε εξάλλου, σε τέσσερα σχολεία της Αθήνας και Αττικής, σε έξι σχολεία της Θεσσαλονίκης, σε τρία της Θράκης και σε ένα της Κοζάνης. Στο πλαίσιο της διδασκαλίας των ρωσικών, οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου Μουδανιών επισκέφτηκαν το Ρωσικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, όπου ενημερώθηκαν για τις δραστηριότητές του, περιηγήθηκαν στις συλλογές του Μουσείου της Αγίας Πετρούπολης, μέσω των ψηφιακών προγραμμάτων του παραρτήματος του Μουσείου που φιλοξενείται στο Ρωσικό Κέντρο, και έπαιξαν εκπαιδευτικά ρωσικά παιχνίδια σε υπολογιστές και διαδραστικούς πίνακες.
ΠΗΓΗ: www.protothema.gr