Άγνωστο πότε θα αποκατασταθούν οι υπηρεσίες της Sony

«Συγγνώμη» ζήτησε για πρώτη φορά ο πρόεδρος της εταιρείας

Ανενεργό για 17η ημέρα παραμένει το δίκτυο PlayStation Network, παρά τις διαβεβαιώσεις της Sony ότι το αργότερο έως σήμερα θα είχε τεθεί σε λειτουργία.

Μέχρι στιγμής παραμένει άγνωστο πότε θα αποκατασταθούν οι online υπηρεσίες βιντεοπαιχνιδιών της εταιρείας, μετά την παραβίασή τους από χάκερ στα μέσα του περασμένου Απριλίου, η οποία οδήγησε στην υποκλοπή προσωπικών δεδομένων 100 εκατ. χρηστών, μεταξύ αυτών και 210.000 Ελλήνων.

Σήμερα το πρωί (ώρα Ελλάδας) ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Sony, Χάουαρντ Στρίνγκερ, ζήτησε συγγνώμη από τους πελάτες της εταιρείας, για πρώτη φορά μετά την αποκάλυψη του μεγαλύτερου σκανδάλου υποκλοπής προσωπικών δεδομένων στην ιστορία του Διαδικτύου.

Ωστόσο δεν υπήρξε ιδιαίτερα διαφωτιστικός σε σχέση με την ταυτότητα των δραστών, αποφεύγοντας παράλληλα να δεσμευθεί για τον χρόνο αποκατάστασης του PlayStation Network και του δικτύου Sony Online Entertainment, τα οποία παραμένουν εκτός λειτουργίας από τις 20 Απριλίου και 2 Μαΐου αντίστοιχα.

Οι επιθέσεις των χάκερ στα δίκτυα αυτά (μεταξύ 17-19 Απριλίου και 16-17 Απριλίου αντίστοιχα) οδήγησαν στην υποκλοπή ονομάτων, διευθύνσεων, email, αριθμών τηλεφώνων, κωδικών πρόσβασης και -σε ορισμένες περιπτώσεις- στοιχείων πιστωτικών καρτών και τραπεζικών λογαριασμών περίπου 101 εκατ. πελατών της Sony.

Η «απολογία» του προέδρου

«Ως εταιρεία, εμείς -και εγώ προσωπικά- ζητούμε συγγνώμη για την αναστάτωση και την ανησυχία που προκλήθηκε από αυτή την επίθεση», έγραψε ο κ. Στρίνγκερ στο επίσημο ιστολόγιο του PlayStation νωρίς το πρωί σήμερα (ώρα Ελλάδας).

Η Sony επικρίθηκε με δριμύτητα για το γεγονός ότι κράτησε κρυφή την υποκλοπή για μια ολόκληρη εβδομάδα. «Ξέρω ότι αρκετοί θεωρούν ότι έπρεπε να είχαμε προειδοποιήσει τους πελάτες μας νωρίτερα. Είναι μια εύλογη απορία», ανέφερε ο κ. Στρίνγκερ, προσθέτοντας:

«Μακάρι να μπορούσαμε να είχαμε πάρει πιο σύντομα τις απαντήσεις που χρειαζόμασταν. Όμως οι χάκερ κάνουν τα πάντα για να καλύψουν τα ίχνη τους. Έτσι χρειάστηκε κάποιος χρόνος μέχρι οι ειδικοί μας να εντοπίσουν αυτά τα ίχνη και να προσδιορίσουν ποιες προσωπικές πληροφορίες είχαν ή δεν είχαν κλαπεί».

Νέα αναβολή στη λειτουργία του δικτύου

Ο πρόεδρος της Sony σημείωσε ότι η εταιρεία θα αποκαταστήσει την λειτουργία των δικτύων της «εντός των προσεχών ημερών», χωρίς ωστόσο να προσδιορίσει την ημερομηνία.

«Είμαστε απολύτως αφοσιωμένοι στην πλήρη και ασφαλή αποκατάσταση των υπηρεσιών μας το συντομότερο δυνατό», έγραψε χαρακτηριστικά.

Σημειώνεται ότι η επαναλειτουργία των υπηρεσιών της Sony έχει ήδη τεθεί δύο φορές εκτός χρονοδιαγράμματος. Την Τρίτη 26 Απριλίου η εταιρεία είχε ανακοινώσει ότι ένα μέρος των υπηρεσιών της θα έχει επανέλθει εντός μίας εβδομάδας, δηλαδή μέχρι τις 3 Μαΐου. Επίσης, την περασμένη Κυριακή η Sony είχε δεσμευθεί ότι τμήμα των υπηρεσιών της θα επανέλθει μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα, δηλαδή το αργότερο μέχρι σήμερα Παρασκευή.

Σε χθεσινή ανάρτηση στο ιστολόγιο του PlayStation, η Sony αναφέρει ότι βρίσκεται στα «τελικά στάδια της εσωτερικής δοκιμής του νέου συστήματος», το οποίο θα περιλαμβάνει περισσότερα τείχη προστασίας και πρόσθετο λογισμικό που θα προειδοποιεί τους διαχειριστές συστήματος όταν εντοπίζεται «ύποπτη δραστηριότητα».

Έντονες επικρίσεις

Η «απολογία» του κ. Στρίνγκερ έρχεται μετά από πολυήμερο «σφυροκόπημα» της εταιρείας από χρήστες και αναλυτές της αγοράς της τεχνολογίας, για τον τρόπο με τον οποίο η Sony χειρίστηκε την υπόθεση.

Είχε προηγηθεί, την περασμένη Κυριακή, η «απολογία» του αναπληρωτή του κ. Στρίνγκερ, Καζούο Χιράι, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου στο Τόκιο, κατά την οποία είχε σχολιαστεί -δυσμενώς- η απουσία του κ. Στρίνγκερ.

«Αποδεικνύεται ότι η Sony δεν είναι ικανή να διαχειρίζεται κρίσεις. Ο σηµερινός διευθύνων σύµβουλος της εταιρείας πρέπει να παραιτηθεί», δήλωσε την περασμένη Τρίτη ο Μάικλ Ον, στέλεχος της επενδυτικής εταιρείας Beyond Asset Management.

Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Reuters, αναλυτές της αγοράς εκτιμούν ότι το σκάνδαλο μπορεί να αποτελέσει «πισωγύρισμα» για τη Sony, η οποία αυτόν τον καιρό προσπαθεί να ανακτήσει το χαμένο έδαφος στις αγορές της ψηφιακής μουσικής και των τηλεοράσεων επίπεδης οθόνης, στις οποίες κυριαρχούν η Apple και η Samsung αντίστοιχα, αλλά και στην αγορά των βιντεοπαιχνιδιών, στην οποία δίνει σκληρή «μάχη» με τη Nintendo (Wii) και τη Microsoft (Xbox).

«Υπάρχει πραγματική ανησυχία ότι η εμπιστοσύνη (των καταναλωτών) προς την Sony θα μειωθεί», δήλωσε ο Κότα Εζάβα, αναλυτής του επενδυτικού ομίλου Citigroup Global Markets Japan.

Η μετοχή της Sony σημείωσε σήμερα πτώση 2,3%, διευρύνοντας τις συνολικές της απώλειες σε περίπου 6% από την ημέρα που αποκαλύφθηκε η παραβίαση.

«Η αρχική αντίδραση (της Sony) ήταν σίγουρα αργή», επισήμανε ο Γιασουγιούκι Κατάγκι, πρόεδρος της εταιρείας δημοσίων σχέσεων Ogilvy Public Relations Worldwide, αναφερόμενος στον επικοινωνιακό αντίκτυπο της υπόθεσης.

Αγωγές και έρευνες

Το σκάνδαλο έχει προκαλέσει χιλιάδες αρνητικά σχόλια πελατών της Sony στο ιστολόγιο και στην επίσημη σελίδα του PlayStation στο Facebook, μερικοί από τους οποίους αναφέρουν ότι θα στραφούν στο δίκτυο παιχνιδιών της Microsoft Xbox Live, εγκαταλείποντας το PlayStation Network.

Μάλιστα, δύο από τους χρήστες του δικτύου της Sony κινήθηκαν δικαστικά εναντίον της εταιρείας. Την περασμένη εβδομάδα κατέθεσαν σε δικαστήρια της Καλιφόρνιας αγωγές κατά της Sony, µε τις οποίες διεκδικούν χρηµατική αποζηµίωση «προς όφελος όλων των πελατών».

Επιπλέον, η υπόθεση έχει προκαλέσει την παρέμβαση του αμερικανικού υπουργείου Δικαιοσύνης, το οποίο ανακοίνωσε την έναρξη έρευνας για την υπόθεση.

Παράλληλα, το αµερικανικό Κογκρέσο ζήτησε από την εταιρεία εξηγήσεις για το γεγονός ότι καθυστέρησε να αποκαλύψει την υποκλοπή, ενώ οι γενικοί εισαγγελείς 22 πολιτειών των ΗΠΑ, αλλά και κρατικές υπηρεσίες αρκετών χωρών στην Ευρώπη και στην Ασία, έχουν αρχίσει να διερευνούν την υποκλοπή.

ΠΗΓΗ: www.tanea.gr

Exit mobile version