Στο στόχαστρο της Β. Ελλάδας και ο σουηδός τουρίστας

Συνειδητοποιημένος επισκέπτης και off season ταξιδιώτης, λόγω της υπερβολικής ζέστης των θερινών μηνών, με προτίμηση στα φθινοπωρινά city breaks, είναι ο σουηδός τουρίστας, που από τη φετινή τουριστική σεζόν μπαίνει στο στόχαστρο και της Βόρειας Ελλάδας, με τα εγκαίνια της αεροπορικής σύνδεσης Θεσσαλονίκη – Στοκχόλμη από τη Ryanair τον Απρίλιο.

Της Μαρίας Μαθιοπούλου

Οι Σουηδοί είναι γνωστοί ταξιδευτές. Τα τελευταία χρόνια όμως οι ταξιδιωτικές τους συνήθειες έχουν προσαρμοσθεί στη γενικότερη οικονομική κρίση, αναγκάζοντας και πολλές χώρες που τους υποδέχονταν να αλλάξουν την πολιτική τουριστικού μάρκετιγκ. Παλαιότερα οι περισσότεροι προορισμοί προβάλλονταν στη Σουηδία με την υπόσχεση αξέχαστων αναμνήσεων και πολυτελών θέρετρων. Σήμερα όμως η εικόνα είναι διαφορετική, καθώς δέλεαρ είναι το χαμηλό κόστος, οι εκπτώσεις και τα ελκυστικότερα από άποψη τιμής πακέτα. Την ίδια στιγμή οι αεροπορικές συνδέσεις με αερομεταφορείς χαμηλού κόστους αποτελούν εκ των ων ουκ άνευ παράγοντα άγρας επισκεπτών από τη Σουηδία για έναν προορισμό.
Στο πλαίσιο της αξιοποίησης των ευκαιριών που θα δημιουργηθούν με τη νέα γραμμή -αλλά και με τη σύνδεση Θεσσαλονίκης – Όσλο πάλι από τη Ryanair- η Χαλκιδική βρέθηκε από τις 24 έως τις 27 Μαρτίου στη διεθνή τουριστική έκθεση TUR, στο Γκέτεμποργκ, με την Ένωση Ξενοδοχείων της περιοχής να διαθέτει το δικό της σταντ στο περίπτερο KALIMERA GREKLAND. Η Χαλκιδική υποδεχόταν Σκανδιναβούς τις προηγούμενες δεκαετίες και όπως τονίζει η Ένωση επανήλθε δυναμικά στο τουριστικό προσκήνιο της περιοχής. «Η αγορά της Σουηδίας παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον όχι μόνο επειδή οι Σουηδοί είναι συνειδητοποιημένοι επισκέπτες αλλά κυρίως γιατί ταξιδεύουν εκτός σεζόν λόγω της υπερβολικής ζέστης τον Ιούλιο και τον Αύγουστο» αναφέρουν οι ξενοδόχοι της Χαλκιδικής. Εκτιμούν δε ότι απευθείας σύνδεση της χαμηλού κόστους αεροπορικής εταιρείας Ryanair από το αεροδρόμιο «Skavsta» της Στοκχόλμης στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης θα δώσει από φέτος το καλοκαίρι τη δυνατότητα στους μεμονωμένους επισκέπτες να οργανώσουν το ταξίδι τους πιο άνετα και κυρίως πιο οικονομικά. «Αυτό ήταν το δυνατό ατού της Χαλκιδικής και πάνω σε αυτό στηρίχθηκε η προβολή της στο κοινό», αναφέρει η Ένωση.
«Η εγκαθίδρυση νέων απευθείας πτήσεων από και προς το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης φέρνει έναν αέρα ανανέωσης, επιτρέποντας τη διεκδίκηση αγορών που μέχρι σήμερα ήταν αποκλεισμένες. Οι τουριστικοί πράκτορες και οι tour operators της Σουηδίας αφυπνίστηκαν, βλέποντας έναν προορισμό που έχει τη δυνατότητα να τους προσφέρει όλα όσα οι πελάτες τους ζητούν: Παραλίες και καταδύσεις για διακοπές, γραφικούς οικισμούς και γαστρονομία για τον επισκέπτη με πολιτιστικό ενδιαφέρον, συνεδριακούς χώρους για εκδηλώσεις». Μάλιστα η Ένωση Ξενοδοχείων Χαλκιδικής εκτιμά ότι ήδη φέτος το καλοκαίρι θα υπάρχουν οι πρώτες δειλές αφίξεις και ότι η επόμενη σεζόν θα παρουσιάσει έναν μετρήσιμο αριθμό τουριστών γενικότερα από τη Σκανδιναβία.
Και η Θεσσαλονίκη στην TUR
Στην έκθεση TUR συμμετείχε και ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Μάρκετιγκ Νομού Θεσσαλονίκης, ο οποίος πραγματοποίησε σειρά επαφών με tour operators, τουριστικούς πράκτορες και δημοσιογράφους.
Όπως αναφέρουν σχετικά τα στελέχη του Οργανισμού, το ενδιαφέρον της σκανδιναβικής αγοράς υπήρξε έντονο, δεδομένων και των νέων πτήσεων από το Όσλο και τη Στοκχόλμη για τη Θεσσαλονίκη με τη Ryanair. Ήδη σε συνάντηση που έγινε με μεγάλο ταξιδιωτικό οργανισμό, παρουσιάστηκε πρόγραμμα που αφορά τη Θεσσαλονίκη και τις γύρω περιοχές και το οποίο θα ξεκινήσει μέσα στο ερχόμενο καλοκαίρι. Κατά τις επαφές αυτές προβλήθηκαν πέρα από τα city breaks που ενδιαφέρουν τους Σουηδούς και άλλες μορφές τουρισμού, τις οποίες μπορεί η Θεσσαλονίκη ως προορισμός να υποστηρίξει, όπως ο οινικός τουρισμός, ο τουρισμός shopping και ο πολιτιστικός τουρισμός.
«Με την παρουσία του Οργανισμού στη Σουηδία, δόθηκε η ευκαιρία στη Θεσσαλονίκη να εμφανιστεί και πάλι στον τουριστικό χάρτη όλων των χωρών της περιοχής».
—————————————
Πηγή: www.makthes.gr
—————————————
Exit mobile version